To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA6A/W 2.0TD] Rożnice miedzy skrzynią od TD i benzyny

Damooo - 19-09-2009, 08:28
Temat postu: [EA6A/W 2.0TD] Rożnice miedzy skrzynią od TD i benzyny
Temat już wałkowany :mrgreen: Ale ?? orientujecie się chłopaki czy są różnice w skrzyni biegów od Golasa 2.0 benzyna a 2.0 TD ?? Nie chodzi mi tu o montarz bo jest na 99% to samo , tylko o przełożenia , czy np jesli założę skrzynie od benzyny to predkosc na tych samych biegach i obrotach bedzie równa ?? Czy w benzynie biegi są dłuższe lub krótsze ???? Jeśli możecie to napiszcie jakie macie prędkości na poszczególnych biegach przy obr/min 2000 w Galu 2.0 16v , a ja porównam . Dziwne pytanie , ale moja skrzynia nie chodzi ładnie , czasem sie mecze przy redukcji z 2 biegiem , czasem 3 lekko haczy , a b benzyniakach ponoś są dużo leprze skrzynie i nie ma problemu z synchronizacją mimo że to samo . Bawiłe sie już i wymieniłem olej na nowy lepszy ale nic to nie dało .
Owczar - 19-09-2009, 13:26

Damooo, niestety przełożenie jest inne. Bodajże w mechanizmie różnicowym. Koła zębate biegów, a może nawet całe wałki powinny pasować. Razem z synchronizatorami. Zresztą można założyć synchro od benzyny do diesla..
PabloGal - 19-09-2009, 14:49

Według danych technicznycz róźni się też długością piątego biegu.
Damooo - 20-09-2009, 12:33

powiem wam szczerze że jeśli skrzynia z benzyny miała by dłuższe biegi w zakresie obrotów z TD , czyli np na 3 biegu przy 2000 obr/min miał bym wieksza predkosc niz na org. skrzyni to skusił bym sie pokombinować :mrgreen:
yam1530 - 20-09-2009, 14:57

Dluzsza jest piatka w td czy benzynie?
sampler - 20-09-2009, 21:05

Wg manuala najbardziej zblizona bedzie skrzynia od 2.5 V6 po 98 r. Bedzie tam nieco krotsza 5tka w stosunku do diesla. Skrzynia od 2.0 benz ma najkrotsza piatke z tych 3 skrzyn.
Damooo - 21-09-2009, 09:03

Czyli podmiana skrzynki odpada !!! Ewentualnie same wnęczności typu łożyska i synchro... lub tak jak podpowiadacie że może wałki by podmienił tylko że to tam właśnie jest nasza 5 ??? A nie orientujesie sie jak jest z długości innych biegów ??
sampler - 21-09-2009, 10:08

Oczywiscie ze przekladka. Ewentualnie przekladka flanszy. Pozostale biegi sa takie same. Przelozenie glowne tez. 5 sie nie martw akurat turbo diesel to nie jest demon do autostradowych predkosci wiec pare km/h mniej nie zrobi roznicy.
malina_drizzt - 22-04-2012, 08:06

Wybaczcie za odgrzewanie starych tematów, ale mam prośbę.
Czy możecie napisać jakie macie mniej więcej prędkości przy 2tys. 3tys. i 4tys. obr. na piątym biegu dla manualnych skrzyń biegów w swoich galeonach, chodzi mi o wszystkie wersje silnikowe.

czekoladka_1981 - 22-04-2012, 10:46

malina_drizzt napisał/a:
macie mniej więcej prędkości przy 2tys. 3tys. i 4tys. obr. na piątym biegu dla manualnych

opony 195/65/15
1 tyś - 60 km/h
2 tyś - 90 km/h z lekkim hakiem
3 tyś - 140 km/h

Owczar - 22-04-2012, 22:13

Tylko diesel miał inne przełożenie. Reszta tak samo. Tylko nie mam pewności co do GDi.
milo - 23-06-2013, 19:06

Damooo napisał/a:
Czyli podmiana skrzynki odpada !!! Ewentualnie same wnęczności typu łożyska i synchro... lub tak jak podpowiadacie że może wałki by podmienił tylko że to tam właśnie jest nasza 5 ??? A nie orientujesie sie jak jest z długości innych biegów ??

Skrzynia do diesla pasuje od 2.0 L benzyny wszystkie biegi sa takie same tylko 5 bieg trzeba przełożyć, synchronizatoty są na pierwszy rzut oka trwalsze tzn wypustki są grubsze i maja mniejsze luzy montarzowe , jedynka wchodzi bez problemu podczas wolnej jazdy ,po 98 r były wieksze przeguby wewnętrzne 27 zębów

Owczar - 24-06-2013, 00:10

milo, zeswpaowałeś już skrzynię?
milo - 24-06-2013, 16:31

Owczar napisał/a:
milo, zeswpaowałeś już skrzynię?

Jasne :D tak jak wyżej pisałem pasuje idealnie

Owczar - 24-06-2013, 16:40

I terkotanie ustało? Co przy okazji w niej zmieniałeś? Łożyska przekładałeś ze swojej?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group