To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CAxA] Swap gti C50 na CAO/CBO

rosomak1983 - 19-09-2009, 23:57
Temat postu: [CAxA] Swap gti C50 na CAO/CBO
Chodzi mi o silnik 1.8 Gti z colta C50 gdybym chciał zrobić swapa do lancera to jakie trudności bym napotkał??? Chodzi mi czy np pompa wspomagania podejdzie z mojego silnika oraz jakie konsekwencje niesie ze soba brak przepływomierza którego nie ma seryjnie w tym silniku.
Pozatym czy łapy beda grały czy skrzynia spasuje? . co o tym sadzicie wogóle...
POZDRO :)

londolut - 20-09-2009, 13:04

rosomak1983, do takiego swapa musisz mieć kompletny silnik z pompami itp itd. Łapy na skrzyni na 100% nie pasują. Ogólnie to zły pomysł swapować jednostkę ze starszej generacji - dużo problemów i dopasowań trzeba robić. Nie jest to P&P.
rosomak1983 - 20-09-2009, 13:11

londolut napisał/a:
dużo problemów i dopasowań trzeba robić. Nie jest to P&P.

mozesz napisac konkretnie co oprócz łap na skrzyni??? Dorobić łape to nie taki problem. Mam okazje na takiego rozbitka miałbym wszystko oprocz chyba pompy :?
A skrzynia nie podejdzie z CBO/CAO 1.6????

londolut - 20-09-2009, 13:43

Skrzynia jest inna = półosie trzeba zmieniać - inny frez.
Półosie = piasty (nie wiem czy są takie jak w CA/CB).
Piasty = zawias (mocowania inne).
I dalej takie kwiatki - trzeba dużo samozaparcia, żeby to poskładać. Skrzynia z CA/CB nie podejdzie bo 1.8GTi w Colcie C5 to 4G67.

Kasper79 - 22-09-2009, 18:36

a czy przypadkiem CAO nie ma po drugiej stronie silnika?
coś mi się tak wydaje że c5 silnik jest z lewej a skrzynia z prawej a w CAO oderotnie... Ogólnie karkołomna akcja

londolut - 22-09-2009, 18:36

Kasper79 napisał/a:
a czy przypadkiem CAO nie ma po drugiej stronie silnika?
Nie, zwrotka silnika dopiero w CJx.
Anonymous - 22-09-2009, 18:47

A czy ktoś z wypowiadających się w temacie robił takiego swapa?
zamocowanie silnika - pryszcz
skrzynia i półosie - pryszcz
pompa wspomy - pryszcz podejdzie z każdej 4g6 serii - jak nie przewody dorbię Ci na zamówienie 40-60zł
elektryka - schematów w sieci bez liku - proszę bez takich.....

pryszcz: oznacza p&p lub hybrydę(mam dwa zrobię z nich jeden i to we własnym garażu)

londolut - 22-09-2009, 18:56

autoR napisał/a:
pryszcz: oznacza p&p lub hybrydę(mam dwa zrobię z nich jeden i to we własnym garażu)
Echh... Dla ciebie to wszystko proste i klarowne. Masz łeb na karku i znasz temat Mitsubishi na wylot. Ciekawe co powiedziałby 'normalny' mechanik, któremu dałbyś 2 różne silniki, kazał zrobić jeden i wsadzić do budy nie z tego modelu. Gwarantuje ci to, że bez min. 5k się nie pokazuj w warsztacie.
Rafal_Szczecin - 22-09-2009, 19:33

kompletna robocizna za swap do cjo 2,5v5 to granice 2500 zl, i robi to czlowiek ktory juz nie jeden swap zrobil, co prawda w hondzie ,ale tez ma leb na karku . mowa oczywiscie o szczecinie .
londolut - 22-09-2009, 19:38

Rafal_Szczecin, sam swap. Biorąc pod uwagę to co wyszczególnił Czarek to pewnie drugie tyle można dołożyć.
Anonymous - 22-09-2009, 20:10

A więc coby obalić kilka mitów:
1.skrzyniami i zwrotnicami-piastami możemy żąglować pomiędzy c50-cao
jedynym problemem dla niektóych jest mocowanie/poduszka skrzyni/silnika od chłodnicy - w c50 wspornik mamy przy bloku a w cao jest on przy skrzyni i analogicznie do lancerów i galantów ma się rzecz
2.taka sama historia z półosiami/przegóbami
3.turbodiesel podchodzi również bez rzeźby - rozmawiamy o skrzyni
4.punkty mocowania motorowni te same - mocujemy silniki wykorzystując ori wsporniki i poduchy - zero cięcia i krzesania iskier - no przy 4g64 potrzebujemy pilnika lub szlifierki kątowej 8) przy jednym wsporniku...
elektryka?...jak wspomniałem - use google - nie ma pewnie tematu ktorego ktoś już nie przerabiał - no w naszym przypadku czasami sie to nie sprawdza :roll:

Wydaje mi się iż cena jaka padła 2500 jest jak najbardziej do osiągnięcia i na ziemi lubelskiej 8)

A i czasami jest problem z linkami biegów lecz rozchodzi sie o dobór odpowiednich wsporników przykręcanych do skrzyni. :wink:

rosomak1983 - 22-09-2009, 23:33

Panowie a mój osobisty mechanik fasola zrobiłby mi to po koleżeńsku za grosze 8)
Juz nie takie rzeczy wymadzał. W swoim poldku np włożył silnik przednionapędowy fiata croma (chyba) i zrobił na tylny napędu choc całe forum pisało ze sie nie da :lol: Wiec nie o to chodzi...
Powiem szczerze jest do kupienia silnik Gti z C50 1.8 za ok 500zł z osprzeciorem. sam niewiem co robić... ale cena podejrzana. Ile moze wyniesc remont takiego cuda???
Jestem na nie swapowi min po rozmowie z czerwieniem ale jestem ciekaw wiec jak sie orientujecie to napiszcie. Moj silniczek cyka ładnie... wymieniony swiezo rozrzad pompa olej... szkoda byłoby to zmarnować... POZDRO

londolut - 22-09-2009, 23:41

rosomak1983, nie kombinuj. Kup sobie CB5A (ostatnio sporo na forum tego jest :P ) i ciesz się dwoma Lancerami :)
harpagan - 23-09-2009, 09:04

autoR napisał/a:
1.skrzyniami i zwrotnicami-piastami możemy żąglować pomiędzy c50-cao
jedynym problemem dla niektóych jest mocowanie/poduszka skrzyni/silnika od chłodnicy - w c50 wspornik mamy przy bloku a w cao jest on przy skrzyni i analogicznie do lancerów i galantów ma się rzecz

Czyli skrzynke do C58 mozna w miare przyzwoity sposob wsadzic do CA0?
W takim razie wydaje mi sie ze to jest droga do krotkiej skrzyni.
Z pierwszych obserwacji C58 odcina 2 przy niecalych 8000 jakos lekko przed 90 ...

rosomak1983 - 24-09-2009, 12:16

harpagan napisał/a:
Czyli skrzynke do C58 mozna w miare przyzwoity sposob wsadzic do CA0?
W takim razie wydaje mi sie ze to jest droga do krotkiej skrzyni.

Pawela mowił mi cos o przekładce skrzyni z C50 1.5 która jest krótsza. Ktos tam przełożył.
Długo nie wytrzymała... Niewiadomo tylko dlaczego... (zbyt słaba ? zły stan poczatkowy? złe użytkowania? )



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group