Carisma - Techniczne - [Cari 1.9TD] Tarcze klocki czy ... ???
mitring - 20-09-2009, 12:54 Temat postu: [Cari 1.9TD] Tarcze klocki czy ... ??? Klubowicze, mam poważny problem opiszę jak było od początku i doradźcie proszę
Od pewnego czasu jakoś 2 tygodnie jak jechałem czasem słyszałem piszczenie z przodu auta, naciskając delikatnie hamulec przestawało, lub piszczało bardziej - puszczając hamulec ucichało.
Podejrzewałem klocki - ale np jadąc z prędkością powiedzmy 80 - 100km/h zaczynam hamować (normalnie nie ostro) zaczyna się piszczenie aż przy dłuższym wciskaniu hamulca zaczynam czuć jakby auto zaczynało rzucać przodem. To jest takie uczucie jak by tarcze były zwichrowane i jest metaliczny dźwięki.
Chcę wymienić klocki na początek bo jak zobaczyłem tarczę - to na pierwszy rzut oka (to co widzę między szczelinami w feldze ) tarcza ma rysy tak tak by klocek obcierał nie są głębokie ale są - nie znam się na hamulcach zbytnio ale tu chodzi bezpieczeństwo.
Koledzy już w jednym temacie napisałem o wymianie kompletu - teraz niestety nie mam zbędnej gotówki więc chcę na początek wymienić klocki (chyba że będzie potrzeba to cały komplet).
Co może być powodem tego "rzucania" autem ?
I jakie klocki będą pasowały do mojej Cari 1.9TD 1999r. w sklepach widzę, że do tego modelu jest klika klocków różne wymiary i nie mam pojęcia jakie kupić bo zakupie ATE / TRW albo Ferodo.
Bo zapomniałem teraz mam klocki Ferodo to co pamiętam i zrobiłem na nich prawie 40tys jeśli to istotne
pawelsonx - 20-09-2009, 13:27