To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA6A/W 2.0TD] Gwint aluminiowej podstawy filtra oleju

markus - 21-09-2009, 11:38
Temat postu: [EA6A/W 2.0TD] Gwint aluminiowej podstawy filtra oleju
Ostatnio pisałem, że zapala mi się kontrolka poziomu oleju, chociaż na bagnecie pokazuje dobry poziom.Okazało się,że bagnet nie jest zbyt dokładny.Przyczyną była wymianie oleju w stacji "Mobil 1" we Wrocławiu na ulicy robotniczej. Chłopaki zrobili to tak "fachowo", że zerwali mi połowę gwintu, na który nakręca się filtr oleju. Efektem tego jest powolne sączenie się, które nie wpływa korzystnie na poziom oleju. Szkoda tylko, że nie wziąłem rachunku, ale co zrobić? Mądry Polak po stracie. Czy wie ktoś, czy da się nagwintować jakoś te aluminiowe rurki raz jeszcze, albo ewentualnie gdzie kopić w dobrej cenie.
swinks_UK - 22-09-2009, 23:35

O ile pamiętam dobrze to filtr oleju nakręca się na M20x1.5.
Andrew - 26-01-2010, 21:26
Temat postu: [EA6A/W 2.0TD] Uszkodzona podstawa filtra
Witam. Mam taki problem z podstawą filtra, a więc okazało się dziś, że jest właśnie tam zerwany na samym początku kawałek gwintu co utrudnia zakręcenie filtra. Nie wiem jak ktoś mógł takie coś zrobić, ale mniejsza o to... I moje pytanie, czy da radę taką podstawę zakupić gdzieś, czy można to u jakiegoś speca dorobić??? Dodam, że to jest zrobione z aluminium. Pozdrawiam.
robertdg - 26-01-2010, 21:55

andrew84, zdemontuj podstawe filtra i sprawdź gwint na całej rureczce, jeżeli tylko na samym początku jest felerny, to mozna to naprawić, jeżeli cały gwint bedzie popierniczony, to musisz poszukac takiej podstawy na alledrogo, tłumaczyc Ci nie musze ze te silniki nie były montowane tylko w EA ;-) czasami się tak zdarza ze ta rurka z gwintem jest wymienna, w tym wypadku niestety nie wiem jak jest, ale wydaje mi sie ze powinna byc wymienna, gdyz rurka jest metalowa, a podstawa aluminiowe. Powodzenia :wink:
Andrew - 26-01-2010, 22:43

robertdg, dzięki wielkie. Z tego wszystkiego to nie zobaczyłem czy ta rurka jest wykręcalna :shock: Ale prawie pół rurki ma zjechany gwint i wygląda na to, że dalsza część gwintu jest lekko krzywo zakręcona. Jak myślisz dałoby radę takie coś wytoczyć i zrobić nowy gwint? Poszukam jutro na necie może znajdę. Pozdrawiam.
robertdg - 27-01-2010, 09:30

andrew84 napisał/a:
Jak myślisz dałoby radę takie coś wytoczyć i zrobić nowy gwint?
Jeżeli masz tylko dobrego tokarza, to nie ma problemu ;-) Dla przykladu ja mam takiego tokarza co mi dotoczył mocowanie piasty i nakretke w koparce CAT-a ;-) także nie ma rzeczy niemozliwych, a na cuda trzeba troche poczekać :mrgreen:
Andrew - 27-01-2010, 09:33

robertdg, wielkie dzięki za pomoc. Dam ogłoszenie w dziale Kupie, może będzie odzew jak nie to trzeba coś pokombinować :D

[ Dodano: 27-01-2010, 17:42 ]
Dzwoniłem dziś do JAPANEZE, no i nowa podstawa kosztuje 1200PLN :roll: Trochę dużo, ale jakoś dam radę. Polak potrafi jak to się mówi :)

wilk88 - 15-04-2010, 20:36

Od jakiegoś czasu mam problem z wyciekiem oleju... mechanik uszczelniał mi już wszystko i mówi, że jedyne co mogło zostać to podstawa filtra oleju. Teraz mam kilka pytań:
-z tego co udało mi się zaobserwować to na puszkę filtra oleju kapie olej z góry i spływa po obudowie, więc czy jest możliwe że to wina podstawy? Próbuje to jakoś wziąć na chłopski rozum i czy możliwe jest żeby z zepsutego gwintu olej tryskał pod ciśnieniem do góry po czym kapał później na filtr?
-andrew84 udało Ci się to zrobić?

Andrew - 16-04-2010, 07:41

wilk88 mi ciekł olej, ale ewidentnie spod filtra, gdyż miałem filtr z najniższej półki. I działo się tak pod wpływem dużego mrozu.
wilk88 napisał/a:
z tego co udało mi się zaobserwować to na puszkę filtra oleju kapie olej z góry i spływa po obudowie, więc czy jest możliwe że to wina podstawy?

Skoro kapie gdzieś z góry jak piszesz, to nie wydaje mi się, że to podstawa. Dodam, że nie jest ją łatwo dostać...
Porób może zdjęcia jak możesz gdzie ten wyciek ma początek i pomyślimy wspólnie co i jak.
Moja podstawa czeka na zmianę do wymiany oleju. Przepisowo jeszcze niecałe 500 km :mrgreen:

Owczar - 16-04-2010, 09:39

wilk88 napisał/a:
mechanik uszczelniał mi już wszystko i mówi, że jedyne co mogło zostać to podstawa filtra oleju


wilk88, zmień mechanika. Uszczelnia wszystko bo nie wie skąd cieknie? Jedź na mycie silnika, a po kilkudziesięciu km jedź na kanał sprawdzić gdzie cieknie.

wilk88 - 16-04-2010, 19:15

Byłem u mechanika i jest kicha...jednak nie podstawa. Prawdopodobnie zapieczony pierścień na tłoku albo, nie daj borze, pęknięty...
Jak do tego doszli, wyciągnęli bagnet i trochę przygazowali w efekcie z tego otworu na bagnet trysnął z wielkim ciśnieniem olej. Czyli przypuszczalnie przez to za wysokie ciśnienie wyrzuca mi olej jakimś najsłabszym punktem. Zostawiłem u nich samochód na prosty zabieg (mój ojciec już to kiedyś robił w toyocie), spuszczą olej z silnika, po czym zaleją cylindry mieszanką nafty,ropy i czegoś jeszcze, w celu rozpuszczenia nagaru. Jeśli pierścień nie jest pęknięty to powinno pomóc...

Ponadto stwierdzili, że turbo mi powoli siada, bo na łożysku jest odchylenie o jakieś 3mm. Orientujecie się może ile mniej więcej kosztuje regeneracja turbiny? Wiem, że zależy od miasta ale tak na oko.

Andrew - 16-04-2010, 20:07

wilk88 napisał/a:
Orientujecie się może ile mniej więcej kosztuje regeneracja turbiny?
800-1200 PLN.
wilk88 napisał/a:
Czyli przypuszczalnie przez to za wysokie ciśnienie wyrzuca mi olej jakimś najsłabszym punktem.

Nie wiem jak to w dieslu się przedstawia, ale w colcie miałem problem z wywalaniem oleju na zimnym silniku przez uszczelkę pod głowicą. Co się okazało było za dużo ciśnienie oleju. Ktoś wcześniej dłubał w pompie oleju. Mechanikiem nie jestem, ale może i taka sytuacja i w dieslu może mieć miejsce...

[ Dodano: 16-04-2010, 20:27 ]
Wrzucam zdjęcia podstawy filtra:


A teraz pytanie odnośnie podstawy. Czy ktoś podczas wymiany filtra przyglądał się jak wygląda gwint na niej?

Chodzi mi właśnie o ten odcinek zaznaczony na zdjęciu, bo na podstawie, którą kupiłem jest właśnie taki odcinek minimalnie przegwintowany, a później zaczyna się normalny gwint. Czy ktoś u siebie się temu przyglądał???



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group