To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełn± wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - [C54A] Zarzniety silnik?

wolek - 24-09-2009, 03:51
Temat postu: [C54A] Zarzniety silnik?
Na wstepie chcialbym sie przywitac jako ze ja nowy mitsumaniak :D . Niedawno po zdaniu egzaminu na prawko zakupilem Colta 1.8 D '91 rok. Jestem niedoswiadczonym kierowca a jeszcze dieslem nigdy nie jezdzilem wczesniej. Dzis zrobilem trase 120km w jedna strone, samochod postal 4 godziny i potem trasa-powrot tyle samo. Niestety w 3/4 drogi silnik zaczal chodzic jakby nie mogl, wskaznik temperatury prawie na full i mala czerwona lampka zaczela sie palic(nie jest to kontrolka oleju ani aku wiec podejrzewam plyn chlodniczy ale mam nadzieje ze mi ktos powie co to jest napewno). Zjechalem na pobocze, odczekalem 20 min i chcialem ruszyc dalej. Nie chcial zapalic bez dodawania gazu i trzymania na wysokich obrotach. przejechalem moze z 5km i zaczelo sie kopcic choc mialem nadzieje ze dojade na mete zanim to sie stanie. Zabraklo Niewiele. Nie znalazlem jeszcze manuala po angielsku chociaz (cienko u mnie z niemieckim:P). Przyznaje ze cisnalem go na wysokich obrotach wczesniej (70km/h na 2 biegu) ale nie myslalem ze az takie beda skutki. Nie mam obrotomierza na tablicy wiec jest trudniej. Max wycisnalem 140km/h. Mam nadzieje ze jakas pomoc sie znajdzie i wyrozumialosc dla poczatkujacego kierowcy.


Okazalo sie ze pekl pasek od chlodnicy.

Maretzky85 - 24-09-2009, 10:35

Witamy nowego użytkownika forum i gratulujemy zatartego silnika :)
Wymiana silnika będzie najprostszym rozwi±zaniem.

docencik87 - 24-09-2009, 11:14

Witamy...tak jak Maretzky napisał, silnik prawdopodobnie zatarłe¶.
Pozostaje Ci chyba już tylko:
http://www.allegro.pl/ite...1_8_diesel.html

wolek - 24-09-2009, 22:02

po dokladniejszej 'obdukcji' okazalo sie jeszcze ze ulamaly sie 2 'dzwignie' te nad zaworami, nie wiem jak to sie nazywa fachowo. Jutro bedzie rozebrany silnik dokladniej zobaczymy co da sie zrobic:P . Ten silnik juz patrzylem na necie, troche daleko i nie wiem czy sie oplaca w ogole wymiana. Jest mala nadzieja ze to tylko te 'dzwigienki' i uszczelka od glowicy ale jakos mi to sie nie widzi :roll:
matiu - 25-09-2009, 08:36

Witam. Nie lubie Cię :axe: To za zajechanie mi¶ka :biggrin:
A tak na poważnie to mogę Ci podarować dĽwigienki zaworowe, gdyby¶ był w potrzebie. Mogę też spytać kolegi czy co¶ ma jeszcze do tego silnika.
DĽwigienki mam ¶lizgowe, bo do swojego włożyłem takie na rolkach i ¶lizgowe mi zostały.

Maretzky85 - 25-09-2009, 18:17

Mogloby mu się przydać jakby pasek rozrzadu sie przestawił, ale niestety w tym przypadku raczej zatarł silnik, wiec pozostaje wymiana, albo kapitalny remont.
Anonymous - 25-09-2009, 19:47

Wysokie obroty w silniku diesla potrafi± połamać dĽwigienki,wiem bo sam to zrobiłem,poci±gn±łem opla klienta trochę za wysoko,i jedna dĽwigienka poszła się..............
wolek - 26-09-2009, 10:40

Caly komplet dzwigienek wymieniony i pali normalnie. W sumie lepiej niz wczesniej;P. Czekam az mi zloza go do konca i mam na testy troche pojezdzic i popatrzec czy zre olej i jak ogolnie chodzi. stare dzwigienki 2 byly polamane a reszta peknieta. Masakra.
matiu napisał/a:
Witam. Nie lubie Cię :axe: To za zajechanie mi¶ka :biggrin:

ba ja tez mam niechec do siebie teraz
matiu napisał/a:
A tak na poważnie to mogę Ci podarować dĽwigienki zaworowe, gdyby¶ był w potrzebie.

Dzieki, wezme to pod uwage :D bo jeszcze raczej nie wykrylem wszystkiego co rozwalone.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group