To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - Akumulatory

Tomek Opole - 25-09-2009, 23:48
Temat postu: Akumulatory
Witam wszystkich posiadaczy Miśków ;-) mam pytanko apropos pajero z 98r long 2,8 tdi
Usłyszałem kiedś, że to jajero o którym mowa wyżej jest przystosowne na 2 akumulatory... może mi ktoś napisac czy to jest prawda a jeśli tak to gdzie jest miejsce na drugi akumulator?

stegano - 25-09-2009, 23:54

Jeżeli nie masz drugiego miejsca to sobie głowy nie zawracaj... Generalnie posiadają takowe, tylko wersie Oryginalne Japońskie, lub importowane z Japoni...
Faraonix - 26-09-2009, 02:27

ale nie wszystkie. Ja ma importowany z japoni i ma tylko jedna bateryjke. Generalnie wystarcza chyba ze ktos chce wyciagarke i inne pradozerne rzeczy montowac to moze sie przydac
amster - 29-10-2009, 16:27

Ja mam europejskiego i mam dwa. Spięte równolegle po prostu się uzupełniają. Jeden jest przy błotniku po stronie kierowcy drugi przy podszybiu po stronie pasażera
badyl6 - 05-02-2010, 14:54

Miejsce masz na podszybiu od strony pasażera.Przynajmniej ja mam-miejsce ,nie aku.ALE WIDZIAŁEM SZWEDZKĄ WERSJĘ 2.5 I TAM WŁAŚNIE MIAŁ DRUGIE AKU.
jabol66 - 05-02-2010, 16:23

Dokładnie co do miejsca to ten drugi tam powinien być. A czy wie ktoś może czym różni się alternator w wersjach z dwoma aku (nie chodzi mi o teorie "że na dwa powinien mieć.... tylko czy faktycznie jest trochę większy mocniejszy itd. i czy idzie go odróżnić na oko od innych

[ Dodano: 13-02-2010, 11:08 ]
a i jeszzcze jedno pytanie do osób które mają dwa aku czy są to 2x 95Ah W przypadku 2.8td??

pajerak - 15-02-2010, 21:14

Witam !!!
Ja miałem dwa mniejsze w 2,5 TD przerobiłem na jeden duży !!! Co do alternatora to nie ma różnicy !!! Dwa aka podłączone są szeregowo !!!

jabol66 - 15-02-2010, 21:56

no tak ale pobór mają dwa, więc chyba powinien być większy, bo przy rozładowaniu dwóch jest zapotrzebowanie większe
Robert09 - 15-02-2010, 23:03

jeśli akumulatory są podłączone szeregowo to znaczy że są 6 voltowe :shock: , czy może masz instalację 24V :?:
jabol66 - 16-02-2010, 09:46

Robert09 napisał/a:
jeśli akumulatory są podłączone szeregowo to znaczy że są 6 voltowe :shock: , czy może masz instalację 24V :?:

dokładnie z dwóch dwunastek muszą być równolegle aby dawały 12 ale i tak to jest tylko napięcie mi chodzi o pobór prądu

[ Dodano: 20-02-2010, 13:51 ]
już znalazłem są dwa rodzaje alternatorów 75 i 90a

kargullo2 - 22-01-2014, 22:31

Witam.
Mam jeden akumulator ,a chcialbym zrobic dwa.
Wie ktos jak wyglada schemat do instalacji z dwoma akumulatorami?

Rander - 22-01-2014, 23:53

kargullo2 napisał/a:
Witam.
Mam jeden akumulator ,a chcialbym zrobic dwa.
Wie ktos jak wyglada schemat do instalacji z dwoma akumulatorami?


Ale schemat czego? Separatora?

Jeśli masz dwa akumularoty w podobnej kondycji (nie jeden stary, a drugi nowy), to łączysz je równolegle.
W bardziej zaawansowanych systemach albo w wyprawówkach czasami dodaje się separator. Wtedy jeden akumulator zawsze może zostać w rezerwie (na rozruch), a drugi służy do obsługi urządzeń na postoju. Do obsługi windy są łączone równolegle.

Przykład pierwszy-lepszy z brzegu:
http://www.sklep4x4.pl/sk...BS-DBS-12V.html

Gromback - 23-01-2014, 16:38

Mam wersje z dwoma akumulatorami i chodzi tylko o odpalanie w niskich temperaturach.
Są to wersje "skandynawskie" , jest jeszcze dodatkowo wyjście na
podłączenie do gniazdka na noc .
Myślę ,że w naszych warunkach spokojnie wystarczy duży (pojemnościowo) akumulator.
Pozdrawiam

lesmen - 24-01-2014, 11:10

Cytat:
Są to wersje "skandynawskie" , jest jeszcze dodatkowo wyjście na
podłączenie do gniazdka na noc

A gdzie masz to dodatkowe gniazdo do podłączenia do sieci bo ja też mam niby skandynawską wersje z dwoma aku ale tego gniazda nie znalazłem?

kamilos125 - 24-01-2014, 14:34

Ja założyłem optime yelow i mam problem z głowy. Wyciągarka mam podłączona i odpala bez problemu


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group