To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - [CY8A 2.0DID] Ubytek płynu chłodzącego - głowica do wymiany

Anonymous - 28-09-2009, 13:20
Temat postu: [CY8A 2.0DID] Ubytek płynu chłodzącego - głowica do wymiany
Czy któryś z kolegów miał podobny problem? Po 80 kkm przebiegu zostawiłem mego Lancera w serwisie w związku z koniecznością wymiany głowicy (mikropęknięcia) :cry: . Od pewnego czasu sygnalizowałem serwisowi o ubytkach (niewielkich) płynu chłodzącego. Po długich (moim zdaniem) deliberacjach i sprawdzaniem wszystkiego po kolei doszli do wniosku, że to głowica. A tak nawiasem mówiąc, już po pozostawieniu samochodu w serwisie znalazłem opis bardzo podobnej sytuacji na forum outlanderowiczów, i to sprzed roku. Wiem, że może jestem gapą, ale żeby serwis (Auto-Wache Poznań) tak długo diagnozował przyczyny? Dowiedziałem się przy okazji, zasięgając informacji w serwisie VW, że to nic dla nich, serwisu VW, nowego (a to przecież silnik VW) i dziwia sie, ze tak dlugo trwala diagnoza.
Anonymous - 28-09-2009, 13:28

Chcieli pościemniać.
Dobrze znają problem pękania głowic w tym - przepraszam - najwadliwszym silniku VW ostatnich lat.

w_dobro - 28-09-2009, 14:47

Miałem ten sam problem w Octawii 2.0 DI(2007) 140 kucyków.. ale miała tylko 5000 Km przejechane i głowica poleciała

Jak podałem symptomy koleś z ASO sprawdził tylko VIN i już mu mina zrzedła....
Tyle tylko że wymienili w ramach gwarancji

piomic - 28-09-2009, 20:43

A jak ktoś w wątku o dieslach wspomni o pękających głowicach to Szanowni Koledzy Klekoci chcą zadziobać, bo Diesel taki super...
w_dobro - 29-09-2009, 10:45

piomic napisał/a:
A jak ktoś w wątku o dieslach wspomni o pękających głowicach to Szanowni Koledzy Klekoci chcą zadziobać, bo Diesel taki super...



Sam ma diesla Grandka.. i terenówkę innej marki... i trzeba sobie jasno powiedzieć
Diesel jest dobry
-jak jest w miarę nowy (nowe auta)
-planuje się dużo jeździć(40 tys rocznie ok)

Benzyna dla całej reszty.. można do tego (DOCELOWO) dodać benzyna hybryda....

Mam kilku mechników.. i każdy z nich ma na podwórku masę diesli. .niewiele benzyniaków.. wynika to na pewno z powszechnego sciągania z zagranicy diesli.. jednak nie przypominam sobie aby którykolwiek z benzynowych silników jakimi jeździłem spowodował u mnie wzrost ciśnienia krwi tak jak kilka diesli... a mimo to kupiłem diesla.....ehhh

Tygrys - 29-09-2009, 11:19

a co z tym dieslem mitsubishi ,mial byc gotowy w 2009r

tekst z 2007 r

Mitsubishi zamierza przyspieszyć wprowadzenie na europejski rynek nowego 2-litrowego silnika diesla.

Jednostka wysokoprężna, która jest obecnie opracowywana, wejdzie do produkcji w fabryce silników w Kioto na początku 2009 roku – rok wcześniej, niż zakładano. Po europejskiej prezentacji, silnik zostanie wprowadzony również na inne rynki.

Stworzony wspólnie z Mitsubishi Heavy Industries turbodoładowany diesel ma spełniać normy emisji spalin Euro 5*. Dzięki nowej technologii analitycznej będzie miał efektywną charakterystykę spalania.

Nowa jednostka wysokoprężna jest – obok technologii pojazdów elektrycznych – głównym elementem programu na rzecz ochrony środowiska naturalnego „Mitsubishi Motors Environment Initiative Program 2010” („EIP 2010”). Przyspieszenie wprowadzenia na rynek jednostki wysokoprężnej następnej generacji pozwoli koncernowi na spełnienie wymagań rosnącej liczby świadomych ekologicznie klientów.

Anonymous - 30-09-2009, 20:38

Obecie głowice w tych silnikach ot tak sobie nie pękają. Ubytek płynu zazwyczaj jest spowodowany inną drobną usterką. Dlatego bardzo ważną rzeczą jest przestrzeganie interwałów serwisowych ( to uwaga na zaś dla tych co uważają sie za najmądrzejszych)
...i owszem, głowica pęknie jeżeli ktoś pojeździ bez płynu lub na chipie....

jaca71 - 30-09-2009, 23:53

jaceksu25 napisał/a:
Obecie głowice w tych silnikach ot tak sobie nie pękają.

Tak, a ludziska na forach VW, AUDI, Skody, SEATa i Mitsubishi pękające głowice sobie wyssali z palca?
W AM&S był test długodystansowy Passata - po 60Kkm pojawiły się pierwsze mikropęknięcia, nawet VWAG się tego nie wypiera ale pan jaceksu25 wie lepiej ;)
Jedynie rozwiązanie tego problemu przez VWAG jes do dupy - wymieniają głowice tylko na gwarancji, po niej maja klienta w dużym poszanowaniu. Swego czasu Toyota miała problem z pierwszą serią silnika 1.8 VVTi w pierwszej generacji Avensisa (brał olej w ilościach hurtowych) i zachowali się ok to znaczy wymieniali niezależnie od wieku jedynym limitem był przebieg 150 czy 200 kkm.

Anonymous - 02-10-2009, 20:08

jaca71 napisał/a:
ale pan jaceksu25 wie lepiej


powiedzmy, że się wogóle nie znam....

Realista - 02-10-2009, 21:46

Czytam, czytam o tych pękających głowicach i tak się zastanawiam co robić bo miałem zamiar wrzucić do mojego autka z motorem 2.0 chociażby box-a.
W poprzednim autku miałem silnik VW o nieco mniejszej pojemności bo 1,9 Diesel podkręcony na chipie i zrobił 230 tys km bez problemu. Brzmiał pięknie, zużycie paliwa nie było znacząco większe i nic się nie stało z głowicą.
Czy problemy z pękającymi głowicami to wyłącznie przypadłość silników 2.0 ?

Anonymous - 03-10-2009, 18:53

Realista napisał/a:
Czytam, czytam o tych pękających głowicach i tak się zastanawiam co robić bo miałem zamiar wrzucić do mojego autka z motorem 2.0 chociażby box-a.
W poprzednim autku miałem silnik VW o nieco mniejszej pojemności bo 1,9 Diesel podkręcony na chipie i zrobił 230 tys km bez problemu. Brzmiał pięknie, zużycie paliwa nie było znacząco większe i nic się nie stało z głowicą.
Czy problemy z pękającymi głowicami to wyłącznie przypadłość silników 2.0 ?


Niestety ale tak jest, że 2.0TDI PD tylko mają ten problem.
W 1.9TDI tego problemu nie było więc swoim poprzednim doświadczeniem kierować się nie możesz.
A radzę tylko obserwować silnik (dymienie z rury, ubytki oleju, itp).

Realista - 04-10-2009, 21:56

kaeres napisał/a:
Realista napisał/a:
Czytam, czytam o tych pękających głowicach i tak się zastanawiam co robić bo miałem zamiar wrzucić do mojego autka z motorem 2.0 chociażby box-a.
W poprzednim autku miałem silnik VW o nieco mniejszej pojemności bo 1,9 Diesel podkręcony na chipie i zrobił 230 tys km bez problemu. Brzmiał pięknie, zużycie paliwa nie było znacząco większe i nic się nie stało z głowicą.
Czy problemy z pękającymi głowicami to wyłącznie przypadłość silników 2.0 ?


Niestety ale tak jest, że 2.0TDI PD tylko mają ten problem.
W 1.9TDI tego problemu nie było więc swoim poprzednim doświadczeniem kierować się nie możesz.
A radzę tylko obserwować silnik (dymienie z rury, ubytki oleju, itp).


No to mnie kolego pocieszyłeś. Chyba od jutra bedę podświadomie mniej naciskał na gaz.
Mam nakręcone 30 kkm - ile mi jeszcze zostało do pierwszych wizyt ?

JCH - 04-10-2009, 22:19

Realista napisał/a:
Chyba od jutra bedę podświadomie mniej naciskał na gaz.
Mam nakręcone 30 kkm
No to naciskaj ile możesz póki masz jeszcze gwarancję :mrgreen:
Anonymous - 05-10-2009, 09:43

Realista napisał/a:

No to mnie kolego pocieszyłeś. Chyba od jutra bedę podświadomie mniej naciskał na gaz.
Mam nakręcone 30 kkm - ile mi jeszcze zostało do pierwszych wizyt ?

Nie znam do końca tego problemu ale na pewno jest tak, że nie wszystkie 2.0TDI PD mają tą wadę.
Tym tematem radzę zainteresować się na forum VAG. Tam może będą wiedzieli dokładnie które silniki (z którego rocznika) były objęte tą wadą.
Może też są zalecenia jak uniknąć ew. kłopotów.
Fora są lepsze od ASO - to jest pewne :)

smarekxy - 05-10-2009, 19:09

Witam Forumowiczów!

I ja też mam pytanie odnośnie Diesli - wszystkie w/w problemy opisujecie w odniesieniu do diesla 2.0 DID opartego na technologii pompowtryskiwaczów? (bo skrót PD to chyba pompowtryskiwacze?) I - jeśli tak - to czy silniki diesla oparte na technologii common rail również mają podobne problemy??? Czy do tej pory nikt tego nie zaobserwował/ nie ma doświadczeń wobec tych silników? Pytam, bo mam właśnie okazję kupić diesla 2.0 CR... I trochę się obawiam tej technologii, bo jedyne, co mi wiadomo to to, że trzeba lać naprawdę czyste paliwo...

Pozdrawiam!



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group