To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant VR4 E88A 92-96 - jak wylać wodę z bloku silnika

gres - 28-09-2009, 21:25
Temat postu: jak wylać wodę z bloku silnika
nadchodząca zima mnie zdopingowała do wymiany tego co mam w chłodzeniu a przy okazji niedokońca sprawnej chłodnicy.
Z chłodnicą się udało , gorzej z płynem nie wiem jak wylać to co tam jest:(
Muszą być jakieś śrubki w bloku silnika ale nie wiem ani gdzie ani jak mają wyglądać :(

Frost - 29-09-2009, 09:19

gres napisał/a:
jak wylać to co tam jest
nie wylewaj, zalej koncentratu do chłodnicy i samo sie wymiesza z pozostałością wody. Jeżeli zalałeś juz płynem chłodnice do końca to też sie nic nie stanie, w bloku zostaje b.mało płynu i przy pełnej chłodnicy nowego płynu nic sie nie stanie, jak masz miejsca w chłodnicy jeszcze albo w zbiorniczku wyrównawczym to zalej koncentratem, będzie git :D
gres - 29-09-2009, 11:39

a sam krzyczałeś na mnie żebym wylał wodę i nalał porządnego płynu !!!!!

nie jestem przekonany czy w bloku faktycznie tak mało zostaje.... Po odkręceniu zaworka przy chłodnicy wylało się niecałe 2 litry płynu.... po zdjęciu węży doszło jeszcze troszke tak że w smie było koło 2 litrów .... Reszta nie ma bata musi siedzieć w silniku + nagrzewnicy !!!

pozatym juz dynagela kupiłem :(

Frost - 29-09-2009, 12:55

gres napisał/a:
a sam krzyczałeś na mnie żebym wylał wodę i nalał porządnego płynu
a jasne że krzyczałem :D Do silnika ogólnie ze wszystkim wchodzi jakieś 6L (blok, nagrzewnica,chłodnica, węże, zbiorniczek). W bloku nie przypominam sobie zeby był zawór upustowy do wody przynajmniej w Galu, dlatego wylewa się z chłodnicy, zbiorniczka, odpina węże i jak wszystko zleci to zalewa płynem -35, można dolać odrobinę koncentratu, ponieważ nawet jak został 1l wody w bloku to się ładnie wymiesza i będzie dalej odporny do -35. Całośc zalać koncentratem to troche by kosztowało ale dolać 1L to nie tragedia, a reszte płynu sobie zostaw napewno się nie zmarnuje :mrgreen:

[ Dodano: 29-09-2009, 12:58 ]
Nie zapomnij żeby poczekać aż układ się dobrze odpowietrzy, w końcu wymieniałeś chłodnice też

gres - 29-09-2009, 13:30

cholera no to lipa bo jak pisałem , z chlodnicy i zbiorniczka wyszlo jakieś 2 litry :P
A mało raczej nie było bo sie nie gotował :P

Z odpowietrzaniem problemu nie było - nic nie robiłem a z nagrzewnicy gorące leci więc chyba ok :)

Frost - 29-09-2009, 14:43

dziwnie mało 2L................ :shock: ............... Do pustego silnika nowy/po remoncie wchodzi 7L wg. katalogu Castrola
gres - 29-09-2009, 15:16

no właśnie , z tego wnioskuje że reszta musi być w szeroko pojętym silniku....
No chyba że było bardzo mało płynu ale to raczej nie możliwe bo układ chłodzenia działał idealnie.

Frost - 29-09-2009, 19:30

raczej niemożliwe że reszta jest w silniku ............. hmmmmmmmmm
Musze jutro sprawdzić w swoim co jest co. Możesz jeszcze wyciągnąć termostat i z głowicy zleci jeszcze troche wody napewno.....

mitsu_pl - 29-09-2009, 19:33

jak masz możliwość, to spróbuj sprężonym powietrzem popsikać w węże, to powinno więcej zlecieć...
jacek11 - 29-09-2009, 22:07

Na pewno jest korek spustowy w bloku silnika.Szukaj z tyłu.
Ewentualnie,podnieś tył auta na lewarku,zdejmij dolny wąż prowadzący do chłodnicy,i powinno większość zlecieć.
Można potem sprawdzić w jakiej temperaturze zamarza,i dolać koncentrat.

Pozdro. :)

gres - 30-09-2009, 08:17

jacek11 napisał/a:
Na pewno jest korek spustowy w bloku silnika.Szukaj z tyłu.
Ewentualnie,podnieś tył auta na lewarku,zdejmij dolny wąż prowadzący do chłodnicy,i powinno większość zlecieć.
Można potem sprawdzić w jakiej temperaturze zamarza,i dolać koncentrat.

Pozdro. :)


no właśnie tez bym stawiał że gdzieś jest jakiś korek ale niebardzo wiem jak go rozpoznać :(
Podniesienie auta nic nie da bo węże przy silniku są pierońsko wysoko.
Korci mnie pomysł ze zlaniem tego co się da z chlonicy ( to mieszanina borygo wody i kitu do łatania chlodnicy ) i sprawdzić czy zamarza w zamrażalce :)

Psiknąć w wężę niebardzo mam czym, chociaż może by się załatwiło , tylko czy to coś pomoże? - będzie przecież "włączony " mały obieg wody więc nie wyleci ?? Chyba że wyjme termostat i wtedy tak ?

Krzyzak - 30-09-2009, 08:18

w V6 są 2 korki spustowe z bloku - prrzy każdej z głowic, tuż poniżej samej głowicy
gres - 30-09-2009, 08:19

o :)
A jest jakiś sensowny dostęp do nich - trzeba dolot zdjac ?

Krzyzak - 30-09-2009, 08:25

szczerze mowiac nie wiem - widzialem tylko teoretycznie w manualu do 6A12, ale mysle ze w 6G73 bedzie podobnie
dostep pewnie niezbyt dobry, bo jakos niespecjalnie moglem je sam zlokalizowac potem... ;)
juz nie wspomne o glowicy pod kolektorem, gdzie w ogole nie widac nic...

gres - 30-09-2009, 09:13

cholera to niedobrze , tym bardziej że tak sobie myślę że jeśłi tuż pod głowicami , to już niżej jest pompa wody , więc jakby faktycznie odkrecić termostat to się wyleje więcej niż z tych kurków ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group