To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełn± wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Car Audio - Kostka w EA a raczje jej brak...

P1r4t - 29-09-2009, 14:59
Temat postu: Kostka w EA a raczje jej brak...
Czy mogl by mi ktos podac opis przewodow od wiazki z EA? w zakupionym aucie kostki nie ma i sa podlaczone jedynie przewody glosnikow przednich i zasilania. A chcial bym podlutowac do kostki wszystko tj: glosniki tylnie, illumination, antena. i wlasciwie zrobic aby radio zalaczalo sie po przekreceniu kluczyka.
Anonymous - 29-09-2009, 15:03

Nie ma kostki org. czy nie ma ISO?
robertdg - 29-09-2009, 20:09

Moze lepiej zrob zdjecie tego jak to wyglada i pokaz w poscie, bo standardowo powinno byc dostepne wsystko gotowe do montazu, czyli kostka zasilania ze sterowaniem automatycznej anteny, kostka glosnikowa no i antena, w zaleznosci od tego jakie masz radio bedziesz albo nie bedziesz potrzebowal przejsciowki konektora anteny, moze ktos przed Toba zemscil sie na oryginalnych kosciach, z tego co piszesz mozna sie wielu rzeczy domyslac lepiej umiesc zdjecie jak to wyglada bedzie prosciej
P1r4t - 29-09-2009, 21:01

ktos zemscil sie na oryginelnej kosci :)
nie ma oryginalnej kostki, ktos ja odcial i podlaczyl kostke iso, ale nie wszystki przewody do niej. tzn podlaczyl glosniki przednie i zasilanie: minus i plus staly (skrecone zeby radio dzialalo ciagle a nie tylko po stacyjce) i teraz chcial bym podlaczyc reszte "luzno latajacych" przewodow do tej kostki iso niekompletnie podlaczonej. i prosze o opisanie jakimi kolorami w oryginalnej wiazce jest oznaczone:
1) lewy tyl minus
2) lewy tyl plus
3) prawy tyl minus
4) prawy tyl plus
5) zalaczanie po przekreceniu kluczyka w stacyjce
6) sygnal na wysuwanie anteny elektrycznej
7) illuminacja (mam radio ktore posiada ta opcje)

bycmoze jeszcze zapomnialem o czyms ale tez prosze o kolor przewodow :)

Przepraszam ze poczatkowe niezrozumiale opisane :)

robertdg - 30-09-2009, 18:18

Wiec tak u mnie Przewody od kosci Iso z sa polaczone poprzez kosc oryginalna samochodu z przewodami audio w nastepujacy sposob:

te po lewej to przewody wychodzace od kosci ISO, te pp prawej to przewody audio samochodu

szary --> bialy z czerwonym paskiem
bialy --> bialy z niebieskim paskiem
pomaranczowy --> zielony z czarnym paskiem
niebieski --> rozowy
zielony --> zolty z niebieskim paskiem
fioletowy --> zolty z czerwonym paskiem
siwy z czarnym paskiem --> czarny z czerwonym paskiem
bialy z czarnym paskiem --> czarny z niebieskim paskiem
zolty --> czerwony z czarnym paskiem
czerwony --> niebieski
zielony z czarnym paskiem --> szary z niebieskim paskiem
fioletowy z czarnym paskiem --> szary z czerwonym paskiem

pozostaje jeszcze przewod czarny kosci iso, ktory u mnie wogole nie jest podlaczony gdyz masa jest pobierana ze zlacza antenowego, tak jest w oryginale.

Jezeli chcesz mam zdjecia ktore moge podeslac na maila, tylko odezwij sie na PW

POZDRO

[ Dodano: 30-09-2009, 19:17 ]
Dobra wiadomosc oto zdjecia:

Kosc zasilania

Kosc glosnikowa, te z przodu, od czola sa dodatnimi przewodami glosnikow, te z tylu(z czarnymi paskami) sa ujemnymi przewodami glosnikow

Połacenie od strony kosci ISO z koscia audio samochodu, rzad pierwszy

Połacenie od strony kosci ISO z koscia audio samochodu, rzad drugi

Wejscie przewodow audio do kosci samochodowej(rzad pierwszy)

lub

Wejscie przewodow audio do kosci samochodowej(rzad drugi)


Przepraszam za troche rozmazane ostatnie zdjecia, mam nadzieje ze w miare czytelne to bedzie i pomoze

P1r4t - 30-09-2009, 20:32

dzieki serdecznie, narazie jestem strasznie zmeczony dzisiejszym dniem i zbytnio nie ogarniam ale mam nadzieje ze sie przyda :)

rozumiem ze siwy to szary? :)

[ Dodano: 30-09-2009, 20:47 ]
no dobra, rozpisalem sobie to wzgledem opisu przewodow na kostce iso-tzn podzielilem na sekcje glosnikow zgodnie z ich polozeniem (w nawiasie) i zasilanie
strony tak jak u Ciebie:
z lewej kolory przewodow kostki ISO z prawej kolory przewodow instalacji audio samochodu. :)

audio:
fioletowy z czarnym paskiem (PT-) --> szary z czerwonym paskiem
fioletowy (PT+) --> zolty z czerwonym paskiem
zielony z czarnym paskiem (LT-) --> szary z niebieskim paskiem
zielony (LT+) --> zolty z niebieskim paskiem
szary z czarnym paskiem (PP-) --> czarny z czerwonym paskiem
szary (PP+) --> bialy z czerwonym paskiem
bialy z czarnym paskiem (LP-) --> czarny z niebieskim paskiem
bialy (LP+) --> bialy z niebieskim paskiem

zasilanie:
czarny-masa
czerwony (+ po stacyjce) --> niebieski
pomaranczowy (illuminacja) --> zielony z czarnym paskiem
niebieski (antena) --> rozowy
zolty (+) --> czerwony z czarnym paskiem

skozystalem z opisu jaki zrobiles bo zdjec nie ogarniam :)

jutro popodlaczam i zobacze czy bedzie dzialac :) mam nadzieje ze nie wybuchne :D ;)

robertdg - 30-09-2009, 20:51

Dobrze rozumiesz, ale u mnie to chyba jeszcze nie daltonizm, bo to by ozaczalo ze nie rozroznialbym czerwonego i zielonego :mrgreen: mam nadzieje ze pomoglem Ci w jakis sposob, dla ułatwienia zawsze masz zdjecia

[ Dodano: 30-09-2009, 20:57 ]
Zolty to plus podtrzymujacy pamiec radia w momencie kiedy w stacyjce nie ma kluczyka

P1r4t - 30-09-2009, 21:01

jak sobie to rozpisalem to zrozumialem, bo standardowo (tak jak np na kostce iso) dane 2 przewody jednego koloru oznaczaja jeden kanal, tzn glosnik, a to czy ma kreske czy nie oznacza czy to + czy -
w japonskim rozwiazaniu widze ze maja swoja fantazje :D

dedukujac :)
niebieski pasek oznacza ze jest to lewa strona
czerwony pasek prawa strona
szary kabel tyl minus
zolty kabel tyl plus (dodajemy sobie kolr paska i wiemy czy prawa czy lewa :D )
czarny kabel przod minus
bialy kabel przod plus (i tak jak powyzej dodajemy kolor paska i wiadomo czy prawa czy lewa strona :) )

a zasilanie to juz ich bajka :)

robertdg - 30-09-2009, 22:11

Identycznie jest w Toyocie, tez ostatnio sie podpinalem bo ktos dokonał zemsty na oryginalnym złaczu, i trzeba ukłonic sie ku małym skosnym oczkom bo roznorodnosc barw sobie dobrali niebagatela mocna :mrgreen: :mrgreen:
P1r4t - 08-10-2009, 13:56

podlaczylem, dziala, nic nie wybuchlo :) zostaly jeszcze 3 przewody, chyba 2 maja nawet takie same kolory jak w instalacji audio, np bialy z niebieskim paskiem, ale zauwazylem ze te od instalacji audio sa grubsze.
robertdg - 10-10-2009, 18:50

Jezeli wszystko dziala tak jak powinno to super, jezeli nie to bedziemy szukac dalej, w celu znalezienia odpowiedniego sterowania dla tych przewodow, byc moze sa to przewody od kostki srodkowego glosnika montowanego na tylnej polce, u mnie ta kosc jest wolna, gdyz glosnik jest nieobecny ;-)
P1r4t - 11-10-2009, 00:17

prawdopodobnie moze tak byc :)
generalnie wszytko dziala-radio wlacza sie po kluczyku, nie gubi pamieci, glosniki graja takze git :)
jedna sprawa elektryczna jeszcze mnei meczy ale to na innny temat :)

robertdg - 17-10-2009, 17:43

Rozgryzlem dwa pozostale kable, jeden to speed impuls (w momencie kedy ruszamy autem napiece na tym przewodzie spada, co wiaze sie z automatycznym sciemnianiem radia), a drugi to jest od ¶ciemniania pod¶wietlenia radia czyli ¶ciemniany pokrętłem
P1r4t - 18-10-2009, 11:42

a oznaczenia kolorow tych kabli? :)
robertdg - 18-10-2009, 22:09

Ten kabel od sciemniania podswietlania za pomoca pokretla "sciemniacza" to 3 pinem na górzez od prawej strony, a kabel od speed impulsu to 3 pinem na górze od lewej strony.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group