Car Audio - Kostka w EA a raczje jej brak...
P1r4t - 29-09-2009, 14:59 Temat postu: Kostka w EA a raczje jej brak... Czy mogl by mi ktos podac opis przewodow od wiazki z EA? w zakupionym aucie kostki nie ma i sa podlaczone jedynie przewody glosnikow przednich i zasilania. A chcial bym podlutowac do kostki wszystko tj: glosniki tylnie, illumination, antena. i wlasciwie zrobic aby radio zalaczalo sie po przekreceniu kluczyka.
Anonymous - 29-09-2009, 15:03
Nie ma kostki org. czy nie ma ISO?
robertdg - 29-09-2009, 20:09
Moze lepiej zrob zdjecie tego jak to wyglada i pokaz w poscie, bo standardowo powinno byc dostepne wsystko gotowe do montazu, czyli kostka zasilania ze sterowaniem automatycznej anteny, kostka glosnikowa no i antena, w zaleznosci od tego jakie masz radio bedziesz albo nie bedziesz potrzebowal przejsciowki konektora anteny, moze ktos przed Toba zemscil sie na oryginalnych kosciach, z tego co piszesz mozna sie wielu rzeczy domyslac lepiej umiesc zdjecie jak to wyglada bedzie prosciej
P1r4t - 29-09-2009, 21:01
ktos zemscil sie na oryginelnej kosci
nie ma oryginalnej kostki, ktos ja odcial i podlaczyl kostke iso, ale nie wszystki przewody do niej. tzn podlaczyl glosniki przednie i zasilanie: minus i plus staly (skrecone zeby radio dzialalo ciagle a nie tylko po stacyjce) i teraz chcial bym podlaczyc reszte "luzno latajacych" przewodow do tej kostki iso niekompletnie podlaczonej. i prosze o opisanie jakimi kolorami w oryginalnej wiazce jest oznaczone:
1) lewy tyl minus
2) lewy tyl plus
3) prawy tyl minus
4) prawy tyl plus
5) zalaczanie po przekreceniu kluczyka w stacyjce
6) sygnal na wysuwanie anteny elektrycznej
7) illuminacja (mam radio ktore posiada ta opcje)
bycmoze jeszcze zapomnialem o czyms ale tez prosze o kolor przewodow
Przepraszam ze poczatkowe niezrozumiale opisane
robertdg - 30-09-2009, 18:18
Wiec tak u mnie Przewody od kosci Iso z sa polaczone poprzez kosc oryginalna samochodu z przewodami audio w nastepujacy sposob:
te po lewej to przewody wychodzace od kosci ISO, te pp prawej to przewody audio samochodu
szary --> bialy z czerwonym paskiem
bialy --> bialy z niebieskim paskiem
pomaranczowy --> zielony z czarnym paskiem
niebieski --> rozowy
zielony --> zolty z niebieskim paskiem
fioletowy --> zolty z czerwonym paskiem
siwy z czarnym paskiem --> czarny z czerwonym paskiem
bialy z czarnym paskiem --> czarny z niebieskim paskiem
zolty --> czerwony z czarnym paskiem
czerwony --> niebieski
zielony z czarnym paskiem --> szary z niebieskim paskiem
fioletowy z czarnym paskiem --> szary z czerwonym paskiem
pozostaje jeszcze przewod czarny kosci iso, ktory u mnie wogole nie jest podlaczony gdyz masa jest pobierana ze zlacza antenowego, tak jest w oryginale.
Jezeli chcesz mam zdjecia ktore moge podeslac na maila, tylko odezwij sie na PW
POZDRO
[ Dodano: 30-09-2009, 19:17 ]
Dobra wiadomosc oto zdjecia:
Kosc zasilania
Kosc glosnikowa, te z przodu, od czola sa dodatnimi przewodami glosnikow, te z tylu(z czarnymi paskami) sa ujemnymi przewodami glosnikow
Połacenie od strony kosci ISO z koscia audio samochodu, rzad pierwszy
Połacenie od strony kosci ISO z koscia audio samochodu, rzad drugi
Wejscie przewodow audio do kosci samochodowej(rzad pierwszy)
lub
Wejscie przewodow audio do kosci samochodowej(rzad drugi)
Przepraszam za troche rozmazane ostatnie zdjecia, mam nadzieje ze w miare czytelne to bedzie i pomoze
P1r4t - 30-09-2009, 20:32
dzieki serdecznie, narazie jestem strasznie zmeczony dzisiejszym dniem i zbytnio nie ogarniam ale mam nadzieje ze sie przyda
rozumiem ze siwy to szary?
[ Dodano: 30-09-2009, 20:47 ]
no dobra, rozpisalem sobie to wzgledem opisu przewodow na kostce iso-tzn podzielilem na sekcje glosnikow zgodnie z ich polozeniem (w nawiasie) i zasilanie
strony tak jak u Ciebie:
z lewej kolory przewodow kostki ISO z prawej kolory przewodow instalacji audio samochodu.
audio:
fioletowy z czarnym paskiem (PT-) --> szary z czerwonym paskiem
fioletowy (PT+) --> zolty z czerwonym paskiem
zielony z czarnym paskiem (LT-) --> szary z niebieskim paskiem
zielony (LT+) --> zolty z niebieskim paskiem
szary z czarnym paskiem (PP-) --> czarny z czerwonym paskiem
szary (PP+) --> bialy z czerwonym paskiem
bialy z czarnym paskiem (LP-) --> czarny z niebieskim paskiem
bialy (LP+) --> bialy z niebieskim paskiem
zasilanie:
czarny-masa
czerwony (+ po stacyjce) --> niebieski
pomaranczowy (illuminacja) --> zielony z czarnym paskiem
niebieski (antena) --> rozowy
zolty (+) --> czerwony z czarnym paskiem
skozystalem z opisu jaki zrobiles bo zdjec nie ogarniam
jutro popodlaczam i zobacze czy bedzie dzialac mam nadzieje ze nie wybuchne
robertdg - 30-09-2009, 20:51
Dobrze rozumiesz, ale u mnie to chyba jeszcze nie daltonizm, bo to by ozaczalo ze nie rozroznialbym czerwonego i zielonego mam nadzieje ze pomoglem Ci w jakis sposob, dla ułatwienia zawsze masz zdjecia
[ Dodano: 30-09-2009, 20:57 ]
Zolty to plus podtrzymujacy pamiec radia w momencie kiedy w stacyjce nie ma kluczyka
P1r4t - 30-09-2009, 21:01
jak sobie to rozpisalem to zrozumialem, bo standardowo (tak jak np na kostce iso) dane 2 przewody jednego koloru oznaczaja jeden kanal, tzn glosnik, a to czy ma kreske czy nie oznacza czy to + czy -
w japonskim rozwiazaniu widze ze maja swoja fantazje
dedukujac
niebieski pasek oznacza ze jest to lewa strona
czerwony pasek prawa strona
szary kabel tyl minus
zolty kabel tyl plus (dodajemy sobie kolr paska i wiemy czy prawa czy lewa )
czarny kabel przod minus
bialy kabel przod plus (i tak jak powyzej dodajemy kolor paska i wiadomo czy prawa czy lewa strona )
a zasilanie to juz ich bajka
robertdg - 30-09-2009, 22:11
Identycznie jest w Toyocie, tez ostatnio sie podpinalem bo ktos dokonał zemsty na oryginalnym złaczu, i trzeba ukłonic sie ku małym skosnym oczkom bo roznorodnosc barw sobie dobrali niebagatela mocna
P1r4t - 08-10-2009, 13:56
podlaczylem, dziala, nic nie wybuchlo zostaly jeszcze 3 przewody, chyba 2 maja nawet takie same kolory jak w instalacji audio, np bialy z niebieskim paskiem, ale zauwazylem ze te od instalacji audio sa grubsze.
robertdg - 10-10-2009, 18:50
Jezeli wszystko dziala tak jak powinno to super, jezeli nie to bedziemy szukac dalej, w celu znalezienia odpowiedniego sterowania dla tych przewodow, byc moze sa to przewody od kostki srodkowego glosnika montowanego na tylnej polce, u mnie ta kosc jest wolna, gdyz glosnik jest nieobecny
P1r4t - 11-10-2009, 00:17
prawdopodobnie moze tak byc
generalnie wszytko dziala-radio wlacza sie po kluczyku, nie gubi pamieci, glosniki graja takze git
jedna sprawa elektryczna jeszcze mnei meczy ale to na innny temat
robertdg - 17-10-2009, 17:43
Rozgryzlem dwa pozostale kable, jeden to speed impuls (w momencie kedy ruszamy autem napiece na tym przewodzie spada, co wiaze sie z automatycznym sciemnianiem radia), a drugi to jest od ¶ciemniania pod¶wietlenia radia czyli ¶ciemniany pokrętłem
P1r4t - 18-10-2009, 11:42
a oznaczenia kolorow tych kabli?
robertdg - 18-10-2009, 22:09
Ten kabel od sciemniania podswietlania za pomoca pokretla "sciemniacza" to 3 pinem na górzez od prawej strony, a kabel od speed impulsu to 3 pinem na górze od lewej strony.
|
|
|