To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - czujnik spalania stukowego

mcdrive - 29-09-2009, 22:52
Temat postu: czujnik spalania stukowego
czy jak mam uszkodzony czujnik spalania stukowego to jest jakas róznica w pracy silnika?, lepiej wtedy jeżdzic na 95 czy 98? czy jakiś powiedzmy vpower racing który ma dodatki przeciw spalaniu stukowemu , i gdzie moge taki czujnik dostac ?
ryba_84 - 30-09-2009, 01:41

a w 1,5 był takowy czujnik?
na pewno są w silnikach turbo no i w 4g67 też się zdarzał

czujnik ten prawdopodobnie jest czujnikiem wstrząsowym i działa gdy występuje spalanie stukowe w cylindrze (bardzo niszczące dla silnika niekontrolowane wybuchy spowodowane samozapłonem mieszanki)

jeśli niczego nie modyfikowałeś (założyłeś turbo/kompresor, zwiększyłeś stopnień kompresji) czujnik nie jest potrzebny...chyba ze tankujesz na Ukrainie 55 oktanową benzynę :)

czujnik jest wkręcony w blok silnika na środku wysokości od strony przegrody silnikowej (pod kolektorem ssącym)

Krzyzak - 30-09-2009, 08:04

u mnie w colcie 4G15 jest ten czujnik
bezpieczniej wtedy jezdzic na paliwie z wyzsza liczba oktanowa (czyli 98, bo vpower to strata pieniedzy)

ten czujnik to po prostu mikrofon wykrywajacy stuki

mcdrive - 30-09-2009, 22:22

to gdie go moge dod\stać bo denerwuje mnie ciagle apalajacy sie CE

[ Dodano: 30-09-2009, 22:29 ]
albo lepsze pytanie jak robic aby go niekupować a zrobic tak aby CE sie niezapalał prez niego? jak komputer sprawdza czy on działa miezy jego oporność ? to moze opornik mu wstawic w to miejsce, jakies pomysły

ryba_84 - 01-10-2009, 02:40

hmm ...kup używany czujnik lub.... wyjmij zarowke z ce :) ..wiem glupi pomysl
mcdrive - 01-10-2009, 23:24

to co niema nikt pomysłu jak zrobic aby sie niezapalał?
Maretzky85 - 02-10-2009, 08:05

Może to nie jest wina uszkodzonego czujnika spalania stukowego, tylko masz np zapłon źle ustawiony ?
karol - 01-12-2009, 16:09

mcdrive napisał/a:
to gdie go moge dod\stać bo denerwuje mnie ciagle apalajacy sie CE

[ Dodano: 30-09-2009, 22:29 ]
albo lepsze pytanie jak robic aby go niekupować a zrobic tak aby CE sie niezapalał prez niego? jak komputer sprawdza czy on działa miezy jego oporność ? to moze opornik mu wstawic w to miejsce, jakies pomysły


mcdrive,udalo Ci sie usunac ten blad?
Ja od przedwczoraj mam ten sam problem.Wczesniej nigdy przez 3 lata nie swiecil mi CE,
a po odebraniu auta od mechanika zapala sie po ok minucie od startu silnika.Mechanik stwierdzil ze to nic strasznego i zeby pojezdzic troche z tym i zobaczyc jak wszystko dziala.
Dodam tylko ze powodem wizyty na warsztacie byl zerwany pasek rozrzadu.Wydaje mi sie ze
naprawa zostala przeprowadzona jak nalezy(wymiana uszkodzonych elementow,rozrzadu,do tego jeszcze panewki i pierscienie).Silnik chodzi cicho i rowno.Nie krecilem go jeszcze wyzej niz 3500,ale czuje ze moc jest mniejsza niz przed remontem.Wybieram sie do goscia zeby cos z tym zrobil,ale najpierw chcialem zasiegnac Waszych opini co moze byc nie tak.Za berdzo nie wiem na jakiej zasadzie dziala czujnik spalania stukowego i jak moze sie uszkodzic.Mala moc moze sugerowac ze czujnik dziala dobrze ,tylko cos nie tak jest ze spalaniem.Czy az tak bardzo moze byc przestawiony zaplon?Czy to jakis problem na zaworach?Ma ktos jakies sugestie?
Z gory dziekuje i pozdrawiam.

mcdrive - 01-12-2009, 16:17

mi akurat CE z powodu czujnika spalania stukowego zaczeła sie zapalać po wspawaniu łącznika elastycznego wydechu, ale niewiadomo czemu?! a w twoim przypadku to tak jak Maretzky85 napisał moze byc źle ustawiony zapłon, a moze nawet ci o jeden ząbek rozrząd źle ustawili...
karol - 01-12-2009, 20:02

Jesli chodzi o rozrzad to mysle ze ten gosc zrobil to dobrze-nie pierwszego Eclipsa mial pod reka.
Ale nie rozumiem dlaczego niby mialby byc blad spalania tylko od wymiany lacznika wydechu??Faktycznie przy okazji remontu wymienil mi tez ten element,ale nie bardzo widze zwiazek.Poza tym juz raz wymienialem lacznik w tym aucie i nie bylo zadnego problemu.Zaraz jade do pracy - ok.50 km w jedna strone, to sprawdze wogole jak Eclips jezdzi.
pozdr.

mcdrive - 03-12-2009, 00:32

no nieukrywam ze dlamnie tez to niema zadnego związku ale fakt jest faktem , tak mi sie stało, teraz tobie po wymianie łacznika to sie stało, jeszcze jedna osoba i mozna wykluczyc przypadek ;], niewiem moze przy spawaniu prąd ze spawarki niszczy czujnik, czy cos w tym stylu niemam pojęcia


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group