To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] Problemy z odpalaniem- od czego zacząć??

pruslaw - 30-09-2009, 08:08
Temat postu: [CA1A 1.3] Problemy z odpalaniem- od czego zacząć??
W moim przypadku pojawia się problem z odpalaniem gdy silnik jest zimny- zwłaszcza rano. Kręcę go około 3-4s. Odpala ale nie może wejść na obroty i po 2 sekundach gaśnie. Za drugim razem już odpala dobrze. Po dodaniu gazu załącza się ssanie, potem obroty lekko falują. Jeszcze w czasie jazdy (ale tylko chwilę po tym jak go odpaliłem z problemami) potrafi się dusić po dodaniu gazu. Jak się już rozgrzeje wszystko jest OK. Później również odpala dobrze. Dodam jeszcze tylko, że problem pojawił się po tym jak mechanik wymienił mi skrzynię biegów, chociaż wiem, że to nie powinno mieć najmniejszego wpływu.
Proszę o pomoc. Boję się w ciemno oddawać do warsztatu.

[ Dodano: 30-09-2009, 09:02 ]
A może to, że odłączyli mi akumulator coś spowodowało??

oko_81 - 30-09-2009, 17:45

Wcześniej nie było żadnych problemów z odpalaniem ?
Zapalał bez problemu na zimnym silniku i normalnie wchodził na obroty ?
Może mechanik podczas wymiany skrzyni biegów jakąs wtyczke odpiął i spowrotem nie podłączył , może przez przypadek jakaś mu sie odpieła więc sprawdz czy nie masz jakiś lużnych przewodów...

pruslaw - 30-09-2009, 20:20

Wczesniej bylo ok. Obejrzalem kable i wtyczki i wydaje sie byc ok. Wybralem sie rowniez do owego mechanika. Majster obejrzal cos podokrecal i stwierdzil, ze jest wszyrtko dobrze. Stwierdzil, ze to byc moze od ochlodzenia w ostatnich dniach i wykluczyl ich wine. Boje sie dac nastepnemu bo jakos do nich nie mam zaufania. Narazie zabieram sie za wymiane kondensatorow, to napewno nie zaszkodzi a jutro napisze czy to cos pomoglo.
Miroslaw1305 - 30-09-2009, 20:32

czy zrobiłeś po odłączeniu akumulatora( naukę komputera).Jeśli nie to wyłącz wszystkie odbiorniki prądu -np radio nie kręć nawet kierownicą odpal samochód i czekaj aż się nagrzeje, włączy się wentylator chłodnicy ,wyłączy i jeszcze raz włączy .W tym czasie nie ruszamy niczym ,nawet kierownicą .Po tym czasie komputer jest już po nauce i powinno być dobrze .
Kokos - 30-09-2009, 22:38

regulacja zaworów powinna pomóc...........
pruslaw - 01-10-2009, 08:35

Jaki to mniej więcej koszt regulacja zaworów??
Krzyzak - 01-10-2009, 08:39

ok 50 - 100 zl
tttwm - 01-10-2009, 11:35

Spróbuj zresetowac komputer i tak jak kolega wyżej napisał cały proces po resetowaniu. Mi samochód szalał kiedyś po tym jak akumulator ładowałem.
Pexu - 01-10-2009, 11:50

Kokos napisał/a:
regulacja zaworów powinna pomóc...........

Dokładnie. Jeżeli na ciepłym nie ma problemów a na zimnym obroty falują lub nawet silnik gaśnie to jest najbardziej oczywista i najprostsza sprawa do zrobienia. Oddaj na regulację. Wartości 0,20 ssące i 0,25 wylotoqwe. Pozdrawiam :)

Muri - 01-10-2009, 17:11

A nie czasem 0,15? ;P
I żeby nie było niedomówień poinformuj mechanika żeby regulował na rozgrzanym silniku :D (różnie to z nimi bywa :mrgreen: )


Pozdro

londolut - 01-10-2009, 17:30

Muri napisał/a:
nie czasem 0,15? ;P
Pexu dobrze gada - dolot 0,20 a wydech 0,25.
pruslaw - 02-10-2009, 13:04

Wymieniłem kondensatory w ECU i to nie pomogło (ale i nie zaszkodziło- zwłaszcza przy tych kosztach). Tak więc zabiorę się za regulacje zaworów.
Tylko ciągle mnie zastanawia fakt, że przed wymianą tej nieszczęsnej skrzyni problemu nie było. Czy przychodzi komus do głowy jaki czujnik ewentualnie mógłby jeszcze za to odpowiadać??

Krzyzak - 02-10-2009, 22:10

pruslaw, obejrzyj polozenie aparatu zaplonowego - jest dokladnie nad skrzynia, wiec moze komus reka zeszla i cos przestawil...
pruslaw - 14-10-2009, 00:53

Trochę ostatnio nie miałem czasu zajrzeć.
A na co mam zwrócić szczególną uwagę oglądając aparat?? Wiem jak wygląda i gdzie się znajduje ale nawet jakby ktoś przestawił to nie wiem czy to zauważę.
Ostatnio jak jechałem przez miasto to stszelił mi w filtr powietrza i zgasł. Wyjąłem filtr przeczyściłem bo były jakieś delikatne paprochy założyłem i jest jak było. Może to da jakiś trop???
Dodam jeszcze, że zrobiłem diagnozę błędów ECU i jest OK.
Tak na marginesie Krzyżak to jesteś poniekąd mój ziomek bo również pochodzę z Malborka :o

Czekam na jakieś pomysły.

KaWu - 14-10-2009, 11:28

Cytat:
jak jechałem przez miasto to stszelił mi w filtr powietrza i zgasł


zapłon :?: jest gaz w aucie :?:

Być może Krzyzak, trafił z aparatem. Jak masz nie myty/wycierany silnik to jeżeli mechanik przestawił to może zobaczysz czy jest inne położenie.

A "resetowałeś" i "uczyłeś kompa" jak tttwm, pisał :?:

Jest falowanie obrotów :?:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group