To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - Spryskiwacze lamp

franki100 - 30-09-2009, 09:01
Temat postu: Spryskiwacze lamp
Wie ktos moze jak naprawic spryskiwacze lamp???
Szymon82 - 30-09-2009, 11:38

Opisz jakie masz objawy? Czy jak naciśniesz przycisk przy włączonych światłach słychać w środku jakieś cyknięcie czy głucho, czy słychać silniczek pod zbiornikiem spryskiwaczy reflektorów? U mnie wystarczyło uruchomić silniczek - zardzewiał w środku i nie miał siły obrócić. Długo nie mogłem go rozruszać - w końcu włożyłem ten trzpień metalowy w małe imadełko i ostukałem przez to imadełko - puściło. Musiałem użyć silikonu do uszczelnienia bo ciekło po złożeniu, i działa do dziś :) Zacząłbym od wymontowania silniczka i sprawdzenia czy w ogóle się kręci.

pozdrawiam

adpiekar - 30-09-2009, 11:57

U mnie to samo było,po włączeniu przygasały kontrolki ale silniczek nie kręcił i słychać było cyknięcie przekaźnika ,po wyczyszczeniu silniczka i rozruszaniu wałka zaczął kręcić.
franki100 - 30-09-2009, 13:31

Słychać cyknięcie ale nie leci:P A powiedzcie mi to bedzie ten silniczek pod zbiorniczkiem od strony kierowcy bo od strony pasazera jest zbiorniczek do spryskiwaczy do szyb. Jesli cos pomylilem poprawcie mnie:)
mmatulek - 30-09-2009, 14:44

Tak od strony kierowcy.
Anonymous - 09-10-2009, 08:44

a ma ktos moze do sprzedania zaworki do spryskiwaczy te co sa pod lampami pod zderzekiem bo moje przeciekaja ?
SzymonSigmaLbn - 15-11-2009, 17:42

a te charakterystyczne stuknięcie po stronie pasażera to przekaźnik? Swoją drogą ciekawe dlaczego zbiorniczek spryskiwaczy szyb ma kolo 3 litrów pojemności a spryskiwaczy lamp więcej.
Bulwa - 15-11-2009, 17:59

SzymonSigmaLbn, Tak to przekaźnik,a zbiorniczek dlatego jest większy od lamp bo przy lampach są dużo większe dysze i pompa wysokiego ciśnienia więc ten płyn przy lampach znika 2x szybciej niż od spryskiwaczy szyb.
p.s też potrzebuję te zaworki do spryskiwaczy lamp jak by ktoś miał chętnie kupię.

[ Dodano: 15-11-2009, 18:02 ]
u mnie nie łączyły tylko styki w kostce od pompki po wyczyszczeniu działa.

adrbad - 15-11-2009, 18:42

W moim przypadku nie udało się już odratować silniczka pompki spryskiwaczy leflektorów.
Korozja zrobiła swoje, podczas rozbierania trzeba było użyć młotka.
Mam już nowy komplet, niestety silniczek również nie kręci i cieknie.

Jedno pytanie czy ten czujnik na korku wlewu płynu może wyłączyć silniczek przy niskim stanie płynu w zbiorniku?
Pozdrawiam!

Bulwa - 15-11-2009, 19:40

adrbad, nie ten czujnik tylko zapala kontrolkę.
slawekdr - 07-12-2009, 21:03

Hej
Ja w weekend również zabrałem się za spryskiwacze reflektorów. Niestety Sigma ma szkła reflektorów skierowane pod skosem w kierunku drogi - że codziennie trzeba czyścić lampy. Stąd walka ze spryskiwaczami.
I co - okazało się, że silniczek nie działa. Zardzewiał - ciekło przez uszczelkę gumową na wałek (z tego co widzę to typowe).
I tu pytanie - da się od czegoś dopasować? Co kupić w zamian? Szukać używki? Poradźcie proszę.

Pozdrawiam
S.

Anonymous - 08-12-2009, 06:34

slawekdr, niestety od niczego nie podpasujesz, musisz szukać używki od sigmy pytaj forumowiczów może ktoś ma, możesz zapytać Zajc3w, lub Krzysiek65 powinni mieć używane
Szymon82 - 08-12-2009, 15:07

slawekdr ja próbowałbym odratować ten co masz, no chyba że się nie da - spróbuj rozruszać silniczek ja u siebie dawałem WD przy pomocy igły i strzykawki i próbowałem rozruszać, puściło po długim czasie dopiero jak złapałem trzpień w imadełko i je ostukałem - spróbuj może się uda.
krzysius - 09-12-2009, 12:21

otóz panowie mozna dopasować od innego auta ja dopasowałem u siebie od passata ,ponieważ kilka razy mi się zatarła ,a kupowac inną pompe równie zajechaną jest bez sensu! .Trzeba przerobić kostkę oraz wejście i wyjście z pompy. Może to być równiez inna pompa :mrgreen:
Zajc3w - 10-12-2009, 20:44

Silniczki mam 2 oba skorodowane tak, że obudowy popuchły. Dopasować się pewnie da nawet jakiś uniwersalny silniczek, tylko mocowanie dorobić i końcówkę kabla ze starego przełożyć. :D

Z tym codziennym czyszczeniem to bez przesady - raz na 200-300 km starczy, chyba że się jeździ 2m za poprzednikiem - wtedy nawet 3x dziennie(co 10 km) będzie mało. :wink:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group