To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - [2.5 TD] Drgania na 3-cim biegu... Słabo pali po 10 godzinac

rogal16-91 - 30-09-2009, 20:36
Temat postu: [2.5 TD] Drgania na 3-cim biegu... Słabo pali po 10 godzinac
Witam wszystkich MM ;p mam koleje pytanie... zawsze mi pomagacie to pewnie i teraz coś doradzicie... A więc tak... Jeden... Dwa... Trzy i ? Drrrrrrrrrrr.... Drgania są przy trzecim biegu podczas jazdy z obciążonym silnikiem bo np przy jezdzie z góry ich nie ma. gdy na dwójce dociągnę do 3000 tysięcy obrotów to drgań nie ma na trójce... a jak tak ok 2500 tysięcy obrotów to się telepie... dodam że nie mam poduszki przy reduktorze czy to może być powód ? ale skoro tak to czemu na czwórce np drgań nie ma ???

Pytanie numer 2 ... Gdy samochód przestoi przez noc na następny dzień słabo pali... Podgrzewam świece po zapaleniu się lampki na zieloną czekam jeszcze 3 sekundy i odpalam... po 2-3 sekundach kręcenia rozrusznikiem odpala ale puszcza czarny dym i przerywa przez jakiś czas a czasami nawet gaśnie, gdy przerywanie ustaje po ok 10 sekundach po zgaszeniu pale z pierwszego bez problemu. dodam że mam dwa akumulatory na wyposażeniu więc prąd nie jest problemem... Może świeca żarowa ??? Samochód świeżo po zakupie więc nie wiem jak było wcześniej... mam drugi taki sam samochód i z nim nie mam problemu... help me 8)

stegano - 30-09-2009, 21:17
Temat postu: Re: Drgania na 3-cim biegu... Słabo pali po 10 godzinac
rogal16-91 napisał/a:

Pytanie numer 2 ... Gdy samochód przestoi przez noc na następny dzień słabo pali... Podgrzewam świece po zapaleniu się lampki na zieloną czekam jeszcze 3 sekundy i odpalam... po 2-3 sekundach kręcenia rozrusznikiem odpala ale puszcza czarny dym i przerywa przez jakiś czas a czasami nawet gaśnie, gdy przerywanie ustaje po ok 10 sekundach po zgaszeniu pale z pierwszego bez problemu. dodam że mam dwa akumulatory na wyposażeniu więc prąd nie jest problemem... Może świeca żarowa ??? Samochód świeżo po zakupie więc nie wiem jak było wcześniej... mam drugi taki sam samochód i z nim nie mam problemu... help me 8)


Albo, albo... Czyli albo świece, albo wtryskiwacze... Diagnostyka nie będzie trudna, wykręć świece i podłącz pod napięcie na krótko. Jak będą wszystkie nagrzewały się w tym samym czasie (na maxa grzanie to jest mniej więcej około 4/5 sekund) to świece masz ok, jak z kolei któraś nie będzie grzała (duże prawdopodobieństwo), lub nagrzewała się dużo wolniej polecam wówczas wymienić cały komplet (najlepiej na NGK). Jeżeli zaś świece masz ok, Warto by było sprawdzić wtryskiwacze.

Mighn - 30-09-2009, 21:33

tylko ostrożnie z świecami, stare potrafią się ukruszyć i zostać w cylindrze - a wtedy to już większy problem...
stegano - 30-09-2009, 21:38

Do odkręcania i dokręcanie proponuje użyć klucza dynamometrycznego. Dokręcanie to max 10/15Nm zaś przy odkręcaniu ustawić proponuje na max 30Nm, jak nie idzie to WD40.

Ps. wykręcamy świece tylko na gorącym silniku.

jabol66 - 10-10-2009, 11:20
Temat postu: Re: Drgania na 3-cim biegu... Słabo pali po 10 godzinac
rogal16-91 napisał/a:


Pytanie numer 2 ... Gdy samochód przestoi przez noc na następny dzień słabo pali... Podgrzewam świece po zapaleniu się lampki na zieloną czekam jeszcze 3 sekundy i odpalam... po 2-3 sekundach kręcenia rozrusznikiem odpala ale puszcza czarny dym i przerywa przez jakiś czas a czasami nawet gaśnie, gdy przerywanie ustaje po ok 10 sekundach po zgaszeniu pale z pierwszego bez problemu. dodam że mam dwa akumulatory na wyposażeniu więc prąd nie jest problemem... Może świeca żarowa ??? Samochód świeżo po zakupie więc nie wiem jak było wcześniej... mam drugi taki sam samochód i z nim nie mam problemu... help me 8)



Co do drugiego pytania bardziej wydaje mi się że masz problem z cofaniem się paliwa mozesz to sprawdzić rano po nocy podpompuj najpierw paliwo pompką na fitrze paliwa (jeżeli miękki przycisk będzie to raczej cofa się paliwko, po podpompowaniu jeżeli zrobi się twardy przycisk dopiero odpalaj. Jak odpali ze strzałą to masz odpowiedz
wtedy proponuje wyczyscic zawór zwrotny na pompie, albo załaożyć dodatkowy.

tomek19781978 - 10-10-2009, 13:12

sprawdz czy nie zapowietrza sie uklad paliwowy-szczelnosc przewodow,uszczelka gumowa na filtrze paliwa jest moze podwinieta

[ Dodano: 10-10-2009, 13:12 ]
kiedy wymieniales filtr paliwa?

jawaldek - 11-10-2009, 20:02

Zobacz może coś Ci podpowie ten temat
http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
http://forum.mitsumaniaki...ghlight=#362603
http://forum.mitsumaniaki...er=asc&start=15
tak na marginesie tez to przerabiałem. Nie wiem tylko czemu dostaję info że błąd serwera??
Odnośnie drgań to sprawdź czy nie masz luzów na krzyżakach wału.U mnie dostawał febry przy 90km/h po zmianie jednego(on był tylko "luźny") jest cisza i ok.

pajero09 - 18-02-2010, 15:25

rogal16-91, Witam, ja też mam takie drgania, jak je zlikwidować?
Andrew - 18-02-2010, 19:57

pajero09, może poduchy pod silnikiem, albo tak jak u mnie w galu, zmarzły się i drgania na budę przenosiło...
mak721 - 19-02-2010, 09:25

Cytat:
Pytanie numer 2 ... Gdy samochód przestoi przez noc na następny dzień słabo pali... Podgrzewam świece po zapaleniu się lampki na zieloną czekam jeszcze 3 sekundy i odpalam... po 2-3 sekundach kręcenia rozrusznikiem odpala ale puszcza czarny dym i przerywa przez jakiś czas a czasami nawet gaśnie, gdy przerywanie ustaje po ok 10 sekundach po zgaszeniu pale z pierwszego bez problemu. dodam że mam dwa akumulatory na wyposażeniu więc prąd nie jest problemem... Może świeca żarowa ??? Samochód świeżo po zakupie więc nie wiem jak było wcześniej... mam drugi taki sam samochód i z nim nie mam problemu... help


Miałem ten sam problem czego nie robiłem chyba łatwiej byłoby wymienić.
Żebyś nie zaczynał od tyłu sprawdź najpierw :
- wszystkie przewody gumowe ( te w komorze silnika i przy zbiorniku najlepiej je wymienić od razu na nowe - koszt operacji prawie pomijalny )
- jak napisane powyżej przed porannym odpaleniem zabaw się pompką paliwa na filtrze aż stwardnieje - jeżeli ładnie odpali to wstaw zaworek zwrotny między pompa a filtrem, aha u mnie jeszcze nie trzymał sam filtr paliwa tj. jego uszczelka ( miałem zamontowanego Knehta ma tylko jedną uszczelkę wymieniłem na JC Japan )
- miałem jeszcze jeden problem ( wszystko powyższe zrobione, pompa sprawna ) auto dalej nie odpala - sprawdź odpowietrzenie zbiornika powinny być dwa jedno do tankowania (gruby wąż podłączony zaraz pod wlewem) i jeden cienki pod chlapaczem. U mnie na tym drugim zamontowany był zaworek zwrotny w kierunku od zbiornika; gdy na dworze spadała temperatura wytwarzało się podciśnienie i po dłuższym postoju wyciągało paliwo z filtra ( muszę nadmienić że korek wlewu nowy[ jest w nim napowietrzenie zbiornika], a czasami był tak zassany że nie mogłem go odkręcić ) - wywaliłem zaworek wydłużyłem wężyk - jak ręką odjął żadnych problemów więcej.

Powodzenia
P.S.
Na forum jest bardzo dużo na temat odpalania warto to przeczytać.
mak721



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group