[XX-92]Lancer C6x i starsze - [C62A 1.5] Ogromne spalanie lancelota
misiek18 - 01-10-2009, 11:03 Temat postu: [C62A 1.5] Ogromne spalanie lancelota Lancer znowu się rozbestwił Z jednej strony się cieszę bo to chyba rekord ale z drugiej niedługo zbankrutuje. Po stłuczce z drzewem robiona była blacharka ale już zdążyli mi przedziurawić bak i zrabować paliwko Po naprawie bak został sklejony i juz nic z niego nie ciekło. Nie działa tylko wskażnik poziomu paliwa. Jakie było moje zdziwienie kiedy okazało się że po naprawie za benzyne wartą 20 zl mój lancer robi 20 km, 30zł-30km.... Według mojego prelicznika to wychodzi 1zł za kilometr czyli lancer bierze jakieś 25 litrów na setke !?!?!?!? Przy tym zdaje mi się że osiągi nieco się pogorszyly a jak jest nierozgrzany to obroty nieźle wirują. Na postoju jak włączy się światła obroty spadają o 100-150 i wszystko zaczyna się trząść. Nie wiem czy oddawać go do mechanika bo samochód nie jest za wiele wart. Prosze o jakieś rady
West - 06-10-2009, 15:26
Powiem szczerze... Jeżeli na diodzie nic nie "wypstryka"... to nie wiem, ale mam szczere chęci - a ponoś chcieć to móc Leciał bym SONDA, KOMPUTER, później może czujnik temperatury. Może po "dzwonie" przeskoczył rozrząd i przestawił się zapłon?
rus_one - 06-10-2009, 17:38
Sonda na bank nie! Daje sygnał do ECU dopiero po osiągnięciu 600 stopni, czyli na zimnym nie podaje sygałów. Obejrzyj kopułkę i kable, może dostały gdzieś przy dzwonie. Może przelew paliwa gdzieś zatkany/załamany. Wyglądało by na to że po stłuczce coś się pochrzaniło. Sondę też możesz sprawdzić mimo że to nie ona powoduje problemy z zimnym silnikiem. Może to przez nią tyle pali.
mcdrive - 08-10-2009, 04:17
A silnik chodzi normalnie? 4g15 umnie jak był jeden wtrysk lejacy to palił z 15 litrów, niech silnik pochodzi chwile, potem dodaj na chwile gazu i znowu niech z 20 sek pochodzi na wolnych, potem odkręcaj po kolei swiece . Która mokra lub wilgotna- wtrysk do wymiany
owiecs - 01-12-2014, 16:25 Temat postu: [C61A 1.3] Lancer 1,3 12litrów/100km w trasie?? Witajcie,
Odziedziczyłem po tacie pięknego Lancera '93 1,3 12V z przebiegiem, uwaga, 93 400. Przez ostatnie 3 lata zrobił ok. 3000km; stał bardzo długo prawie nie używany, posiada kilka rzeczy do zrobienia, którymi po kolei będę się musiał zająć.
Pierwsza z nich to szok jaki przeżyłem na stacji benzynowej. Zatankowałem do pełna jak go dostałem i po zrobieniu 266 km zatankowałem ponownie. Wyszło 21.85 litra...(ponad 12l/100)! A przejechałem 21km w warunkach miejskich i reszte w super oszczędny sposób w trasie.
Coś mi tu nie gra.. Nie ma możliwości, żeby przy stylu jazdy gdzie M Coltem miałem wynik 5.2-5.4 l/100lm nagle robił się taki wynik.
Pytanie do was, od czego zacząć, żeby nie wymieniać 'na chybił trafił'.
Poniżej zdjęcia lancera
Hubeeert - 01-12-2014, 17:11
Podjedź rozgrzanym samochodem na analizator spalin - bardzo bogate będą wskazywać na prawdopodobnie uwaloną lambdę.
Mój Colt palił 14 minimum, ale 4G67 to nałogowy pijak
robertdg - 01-12-2014, 17:14
owiecs napisał/a: | Zatankowałem do pełna jak go dostałem i po zrobieniu 266 km zatankowałem ponownie. Wyszło 21.85 litra...(ponad 12l/100)! | Masz spalanie na poziomie 8,21litra/100km jak sama wykładnia mówi litry przez kilometry, a że chcesz wynik na 100km to mnozysz razy 100:
21.82/266 = 0.0821*100 = 8,21 l/100km
owiecs - 01-12-2014, 17:37
kyrie elejson, taki błąd! spalić się ze wstydu to mało..
a tak poza tym... to nawet 8.2 wydaje się sporo za jazdę 110 po autostradzie :d
mjsystem - 01-12-2014, 19:10
owiecs napisał/a: | a tak poza tym... to nawet 8.2 wydaje się sporo za jazdę 110 po autostradzie :d | No niestety, ale posiadasz "ten typ", co tak ma.
Mietek - 05-12-2014, 16:13
Na początek błędy sprawdź. Później obstawiałbym sondę i wtryski.
Wiecie co się dzieje ze stroną Krzyżak 'a?
http://eurosoftware.com.pl/krzyzak/index.html
Tam miałbyś podane na tacy jak wymrugać błędy ECU etc.
|
|
|