To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero I - [2.3 D] pasek klinowy

mjut - 02-10-2009, 16:24
Temat postu: [2.3 D] pasek klinowy
Witam.
Pytanie laika. Z góry za naiwność przepraszam. Czy wymiana paska klinowego jest czymś skomplikowanym? Jak się do tego zabrać? Mówimy o silniku 2.3 TD.
Dzięki z góry za pomoc.

Anonymous - 06-10-2009, 21:33

To małe miki. Zdejmujesz plastikową pokrywę koła rozrządu. Klucz 17 albo 19 na na wał i kręcisz zgodnie ze wskazówkami zegara aż znaczniki Ci się pokryją. zapamiętaj jak stoi koło pasowe wału. Na plastikowej obudowie nad kołem są znaczniki. Zapamiętaj który się pokrywa.
Pomiędzy kołem rozrządu a pompą jest napinacz. Luzujesz i zdejmujesz pasek. Zakładasz nowy i ustawiasz dokłądnie tak jak było. Przed odpaleniem pokręć silnikiem za pomocą klucza czy wszystko dobrze ustawiłeś. Masz wyczuwać opory w momencie sprężania ale nie możesz czuć zatrzymania (oparcia tłoka o zawory) Jeśli gra ustawiasz na znaczniki, sprawdzasz po tych kilku obrotach czy jest tak jak było i składasz.
Wszystko to jednak dupa jeśli nie wymienisz paska wałków wyrównoważających a mało kto to robi i klną potem wszyscy na ten pasek, że siada. Tyle, że nie jest wieczny a jak strzeli to wkręci się w rozrząd. Wymieniaj oba a silnik będzie bezawaryjny od strony rozrządu.

mjut - 07-10-2009, 00:26

nie no, jeśli dobrze kojarzę, to podałeś mi instrukcję wymiany paska rozrządu. Ja mówię o pasku klinowym (napędzającym: alternator, wspomaganie, chłodzenie, ładowanie).
Pzdr Darz Dół

Anonymous - 07-10-2009, 23:10

No tak. Czytanie po urodzinach nastręcza problemów ze zrozumieniem :)
Pasek klinowy to pikuś. Luzujesz śrubę górną trzymającą alternator (chyba, że masz napinacz śrubowy to luzujesz go) i zdejmujesz pasek. Nie pamiętam ale chyba jest pod paskiem wspomagania więc luzujesz też pompę wspomagania. Sciągniesz przez wiatrak bez problemu. Na pompie masz dokręcone gniazdo do włożenia jakiejś wajchy aby napiąć pasek a alternator naciągniesz wsuwając pomiędzy jego obudowę a blok silnika jakąś lagę i odchylając. Skręcasz i cieszysz się zabawką. Wymień oba będziesz miał spokój a koszt jest mizerny.

mjut - 09-10-2009, 23:21

Dzięki. Wymieniono ale tak czy tak muszę podjechać na warsztat bo coś nie halo z alternatorem. krzywo jakoś wisi i podejrzewam, ze dość szybko może mi zjechać pasek. Aha. Koszt paska klinowego 40 zły.
Pzdr



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group