[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Brak nawiewu
Fazi - 06-10-2009, 12:23 Temat postu: [EAxx] Brak nawiewu Witam mam problem taki jak w temacie...włączam nawiew lub klimę i nic nie leci:(co może być przyczyną?dodam również, że już raz tak mi się stało ale po przejechaniu kilku kilometrów wszystko wróciło do normy. Teraz jakoś nie chce z góry dzięki za pomoc pozdrawiam
maroon - 06-10-2009, 12:31
Możliwe że padła dmuchawa..
Anonymous - 06-10-2009, 14:07
maroon, Bardzo inteligentna odpowiedz ...
Fazi, Sprobuj wyciagnac pokretla przeczyscic styki, sprawdz bezpieczniki moze akurat sie spalil. A czy wczesniej dzialaly ci wszystkie predkosci nawiewu ?
robertdg - 06-10-2009, 16:43
Wyglada z tego co piszesz ze jak czasami potrafi sie wlaczyc to ja bym obstawil przekaznik nawiewu, mogl sie zawiesic, podmien przekazniki w puszce, od nawiewu i podgrzewania szyby powinny miec te same parametry i zobaczysz czy zmieni sie cos, jezeli zadziala i bedzie ok to kup przekaznik nowy, a jezeli to nie da efektu to moga byc zimne luty w silniczku nawiewu
mario mario - 06-10-2009, 18:46
Odepnij kostkę od silnika dmuchawy i sprawdź czy jest na pinach napięcie po uruchomieniu nawiewów. Jezeli nie to sprawdź przekaźnik czy pozałączeniu nawiewu przekaźnik reaguje. To tak na początek.
Fazi - 06-10-2009, 19:07
Nie mam teraz czasu bo pracuje całymi dniami ale zajmę się tym w weekend...dziękówa za wskazówki...wcześniej działały mi wszystkie prędkości nawiewu Miziek...Dziwi mnie tylko, że po włączeniu nawiewu czy klimy na wyświetlaczu pokazuje się siła nawiewu temperatura itd jednak nic nie działa jak by ktoś miał jeszcze jakiś pomysł proszę o poradę pozdrawiam;)
Owczar - 07-10-2009, 09:40
Fazi, a może skończyły się szczotki? Jeśli nir to coś musi nie łączyć w podłączeniu silnika... Dopóki nie sprawdzisz czy dochodzi napięcie do silnika, nic więcej nie można powiedzieć, co najwyżej pogdybać, bo przyczyn może być mnóstwo.
Nie wiem czy w tym układzie jest w ogóle przekaźnik z bimetalem, czy nie ma czegoś podobnego do tyrystora przy wentylatorze. W końcu climatronik podaje różne napięcia...
shred1 - 08-07-2010, 14:35
Witam
Mam identyczny problem jak w na początku tematu. Pewnego razu nawiew po prostu przestał dmuchać, po jakimś czasie wszystko wróciło do normy, a teraz siadło na amen. Mój Gal to 2.0 136KM, klimatronik. Sprawdziłem następujące rzeczy: panel klimatronika - po podpięciu drugiego bez zmian, bezpiecznik w porządku, zamieniałem miejscami przekaźniki od szyby - brak reakcji. Na koniec najciekawsze - odpiąłem zasilanie silnika wentylatora i pomierzyłem napięcia - przy wyłączonym miernik pokazuje 12V przy wyższych prędkościach (podczas zmian na panelu klimatronika) napięcie spada do ok. 9V przy najwyższym ustawieniu. Silnik wentylatora oczywiście ani drgnie.
Błagam o pomoc - po ostatnich pomiarach kompletnie zgłupiałem i już nie wiem co mam zrobić.
Owczar - 08-07-2010, 14:38
shred1, nie wiem jak konkretnie jest sterowana dmuchawa, ale domyślam się, że podobnie jak wentylator chłodnicy. Przez Tyrystor. Na wejściu podane jest napiećie 12V z aku, a napiecie z panelu klimatronika wysterowuje tyrystor.
robertdg - 08-07-2010, 15:01
shred1, może skonczyły się szczotki wentylatora dmuchawy.
j13mk - 08-07-2010, 16:54
robertdg napisał/a: | może skonczyły się szczotki wentylatora dmuchawy | może wtyczka nie łączy... może kabel zasilający się przetarł. Jeśli prąd jest na wtyczce, wymontuj i podepnij dmuchawę pod 12V (akku lub prostownik), jeśli chodzi to szukaj dalej (patrz wypowiedż Owczar'a,).
shred1 - 08-07-2010, 22:02
Podłączyłem wentylator do akumulatora i chodzi bez zarzutu. Więc pewnie wina leży po stronie tyrystora - napięcie które widać na zaciskach silnika prawdopodobnie pochodzi bezpośrednio z panelu klimatronika - zwłaszcza, że 12V podawane jest w położeniu odpowiadającym wyłączonemu nawiewowi. Ma ktoś pojęcie gdzie może znajdować się ten tyrysor?
robertdg - 08-07-2010, 22:07
shred1, a sprawdzales czy pod wplywem wibracji takze działa normalnie, albo czy jak pochodzi kilka minut takze dziala normalnie, bo w innym aucie mialem dokladnie to samo, juz chcialem kupowac nowy sterownik, ale postanowilem dokladniej posprawdzac wentylator dmuchawy i wyszlo na to ze to jego wina, przyczyny padania sterownikow sa rzadkie
shred1 - 08-07-2010, 23:19
Wentylator jest sprawny... Objawy były dziwne, po prostu w pewnym momencie przestało dmuchać, potem wróciło do normy po czym padło na amen. Dziwne są również te napięcia na wtyczce wentylatora - miernik je pokazuje ale silnik nie kręci.
j13mk - 09-07-2010, 10:53
shred1 napisał/a: | miernik je pokazuje ale silnik nie kręci. | brak przejścia prądu, sprawdź opory przewodów zasilających silnik dmuchawy. Może także dochodzić do zaniku prądu na wtyczce po obciążeniu, (tzn jego wartość zanika lub spada tak nisko, że nie potrafi zakręcić silnikiem).
|
|
|