To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - [CJ1A 1.3] Lekkie koła pasowe do CJ0

Anonymous - 29-08-2006, 09:13
Temat postu: [CJ1A 1.3] Lekkie koła pasowe do CJ0
Jak w temacie. Pytanie czy jeśli wymieni sie koła pasowe na aluminiowe sportowe ważące około 0,8 kg. Widziałem opisy producentów i wszyscy mowią o przyroscie mocy o min 5 km a nawet 8 .



Czekam na odpowiedzi.

Hubeeert - 29-08-2006, 09:23

:shock: stankiew, a o magnetyzerach nie mówią?
:roll: gdyby to było takie proste :wink: :mrgreen: :lol:

Krzyzak - 29-08-2006, 09:25
Temat postu: Re: Lekkie koła pasowe do CJ0
stankiew napisał/a:
Jak w temacie. Pytanie czy jeśli wymieni sie koła pasowe na aluminiowe sportowe ważące około 0,8 kg.


No a gdzie to pytanie?

Anonymous - 29-08-2006, 09:34

Nie no całkiem serio sie pytam czy może to coś zmienić czy jedynie zmiana będzie optyczna. Znalażłem troche duperelek króe można wymienić jak kolektory, koła pasowe, turbiny,inter coolery,short shiftery,kute tłoki itp. i jedna z tych rzeczy sa lekkie koła pasowe.Zastanawia mnie to bardzo jak waga może wpłynac na wzrost mocy.
Krzyzak - 29-08-2006, 09:43

lekkie koło to możliwe problemy z wolnymi obrotami - energia kinetyczna wirującego koła wykorzystywana jest w cyklu sprężania - na podtrzymanie ruchu wału
zawsze jest gdzieś to optimum między masą a kulturą pracy - trudno powiedzieć, jaki wpływ będzie to miał akurat w tym przypadku; tylko testy - jeśli chcesz być (a właściwie auto) królikiem doświadczalnym powiedzą prawdę

edit: poczytaj
http://www.vtuning.com/kolo.html

szpala85 - 29-08-2006, 09:46

stankiew, a nie lepiej obnizyc , polamowac i jakas fele wstawic :wink: (w silniku nie wiele zmienisz bo japonce juz wszystko zrobili tak jak nalezy :wink: , a jak wstawisz to bedzie tylko ladnie wygladalo ,i bedziesz sie co chwila fkur.... bo trzeba bedzie to czyscic :wink: )
Anonymous - 29-08-2006, 09:57

Moze i racja tylko od pewnego czasu uważam że mój colcik stał sie mułowaty wiem że nic sie nie dzieje bo dosłownie wszystko zostało wymienione,każda część która miała prawo sie przez te lata złózyć została zastąpiona.niestety mam tylko 79 km a to troche mało wiem ze z 1,3 nie bardzo można kombinować ale do 120 mam nadzieje bezpiecznie podkręce silnik.Wiem że bedzie duzo to kosztowało. Ale cóż nigdzie nie moge znaleść silnika 1,8 turbo z Colta 1997-2001.Wiem ze to było by tańsze i ten silnik mozna było by dokręcić do 180 -200 km ,taka moc zupełnie by mi wystarczyła.I tu pewnie powiecie ze lepiej kupic nowy samochód ale powiedziałem sobie ze tego Colta sie nie pozbęde.

No chyba ze na jakies EVO :P :P

wichura1 - 29-08-2006, 10:05

Chyba chodzi o lekkie koła zamachowe, nie pasowe? Wtedy silnik szybciej się wkręca na obroty. Ale za to szybciej schodzi z obrotów po wciśnięciu sprzęgła.
Anonymous - 29-08-2006, 10:05

byl na allegro rozbity z tylu cjo GTi za 1tysia - tzw okazja ;)
Hubeeert - 29-08-2006, 10:09

stankiew,
stankiew napisał/a:
od pewnego czasu uważam że mój colcik stał sie mułowaty
dupohamownia nie jest instrumentem pomiarowym
stankiew napisał/a:
wiem że nic sie nie dzieje bo dosłownie wszystko zostało wymienione,każda część która miała prawo sie przez te lata złózyć została zastąpiona.
czyli tak jak napisałem dupohamownia chce więcej
stankiew napisał/a:
niestety mam tylko 79 km a to troche mało wiem ze z 1,3 nie bardzo można kombinować ale do 120 mam nadzieje bezpiecznie podkręce silnik

Piszesz o wzroście 50% w N/A. Nie wiem jak reszta Kolegów czytających ale ja się uśmiałem w tym momencie. Zwłaszcza z tego bezpiecznie. No offence ale nie wiesz o czym mówisz. Nie jesteś w stanie tak podkręcić tego silnika bo to tylko oszczędne 1,3. To nie HONDA tu nie ma VTEC MIVEC TURBO ani nic z tych spraw.
stankiew napisał/a:
Wiem że bedzie duzo to kosztowało

Pojęcia nie masz ile by to kosztowało. I tu dochodzimy do clou.
Otóż jeżeli 1,3 to za mało kup 1,6. Nie wyrzucaj pieniędzy na samochód którego juz nigdy nie sprzedasz lub sprzedasz za grosze - sprzedaj ten za to ile jest wart jak na swój stan techniczny i kup 1,6 - doprowadzenie go do ideału da Ci mnóstwo satysfakcji i samochód o fajnych osiągach.
stankiew napisał/a:
Ale cóż nigdzie nie moge znaleść silnika 1,8 turbo z Colta 1997-2001.

USA, Japonia UK. Generalnie e-bay.
Tyle że ten silnik to max 200KM i pękają korbowody jak zapałki. A blok jest też za słaby na większe moce.
stankiew napisał/a:
,taka moc zupełnie by mi wystarczyła.

To kup może coś co ma taką moc.
Tyle że przesiadając się z 75KM na 200KM naucz się najpierw jak nad tym panować.
stankiew napisał/a:
I tu pewnie powiecie ze lepiej kupic nowy samochód ale powiedziałem sobie ze tego Colta sie nie pozbęde.


To w takim razie kup sobie tego Mirage Turbo opisywanego na naszym forum. Kup, wyremontuj blachy, wsadź silnik 2,0 T 4G63T zrób zawias i ciesz się 200 konnym FWD.
Koszty podobne. A będziesz miał drugiego (po moim) Mirage Turbo w dobrym stanie w Polsce. I pierwszego ze swapem na 2,0.

Nie obrażaj się tylko przemyśl co napisałem.

Anonymous - 29-08-2006, 10:27

Spoko dzieki za dobra rade.Ale powiedziałem sobie ze tego samochodu nie sprzedam moze kupie następny,napewno bedzie do cadilac z lat 60-70.W tego chce wsadzić jak najwiecej i żeby miał jak najwięcej mocy.Moze po modyfikacjach przejade tylko 10000 tys km i silnik sie rozsypie.Cóż wsadzi sie nowy silnik.Cenie sobie każde słowo i pozdrawiam. :)
wichura1 - 29-08-2006, 11:37

To jeżeli już musisz grzebać tego Colta, lepiej wsadzić turbinę są firmy zajmujące się tym. Cena około 7000-9000PLN. Do tego zawiecha i hamulce od 1.6, bo go nie zatrzymasz.
Anonymous - 31-08-2006, 08:18

To może byc dobre!! tylko zastanawiam sie ile moze to dac mocy? Cena nawet nie taka wysoka. :)
wichura1 - 01-09-2006, 08:48

Jakieś 20-30KM w zależności od turbiny.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group