Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] wymiana sworzni a zbierzność
super bizon - 08-10-2009, 13:01 Temat postu: [Cari 1.6] wymiana sworzni a zbierzność Witam. Mam takie pytanie . Czy po wymianie sworzni wahacza przedniego trzeba zrobić zbierzność ? Pytam dla tego żeby czasem jakiś mechanik mnie nie naciągnął na kase.
fus8 - 08-10-2009, 13:33
cze, nie robisz rzadnej zbieżności przy tego typu wymianie sworzni..
zbierzność dopiero po wymianie końcówek drązków .
super bizon - 08-10-2009, 13:53
Dzięki bardzo za rade. Pozdrowienia
jolly69 - 10-10-2009, 20:04
nie zgodzę się... zbieżności nie robisz tylko wtedy, kiedy wkładasz nowy wahacz identyczny z poprzednim lub taki sam sworzeń. Wystarczy milimetr różnicy w położeniu i zbieżność między bajki wkładasz. Ostatnio wymieniałem całe wahacze, oczywiście zamienniki, w warsztacie powiedzieli że zbieżności się nie robi i co.. na diagnostyce 6 mm rozbieżność i kierownica minimalnie przekrzywiona przy jeździe na wprost..po ustawieniu wszystko śmiga, przed wymianą było cacy więc to kwestia minimalnie innych wymiarów wahaczy..
Anonymous - 11-10-2009, 16:57
Ja po wymianie sworzni robiłem zbieżność bo na oko było widać że nie jest OK.
Wymiana sworzni wiąże się z demontarzem wahaczy więc ciężko później wszystko do kupy identycznie poskładać. Poza tym jak dawno nie robiłeś zbieżności to i tak nie zaszkodzi.
super bizon - 12-10-2009, 13:02
WITAM.To powiedzcie mi jak w końcu jest z tą zbieżnością trzeba robić czy nie. Pozdro.
przemekx303 - 12-10-2009, 23:27
To niech po wymianie sprawdzą, i jak będzie trzeba to ustawią , a jak nie to nie , bo po co ruszać jak jest wporządku
Anonymous - 13-10-2009, 07:14 Temat postu: ZBIEŻNOŚĆ oczywiście, że lepiej sprawdzić po wymianie, ale jeśli było OK przed wymianą to po tez będzie.
jolly69 - 13-10-2009, 16:02
ja po wymianie widziałem że jest nie tak, kierownica była lekko przekrzywiona i auto delikatnie "myszkowało" na koleinach. Dlatego pojechałem na ustawianie. Jeżeli wiesz że przed wymianą miałeś ok a po wymianie nic dziwnego nie widzisz i auto jedzie prosto to prawdopodobnie nie ma co ruszać. Ja jednak zawsze wolę sprawdzić bo nieraz jak jest mała rozbieżność to nie czuć a po pewnym czasie może być widać niestety na oponach..
Tomashi - 14-10-2009, 09:38
Jeżeli wahacz był demontowany (a z pewnośćią tak) to ZDECYDOWANIE zrób zbieżność czy geometrię.
Nie jest to naciąganie na kasę, gadałem z kilkoma mechanikami i wszyscy potwierdzili o tej konieczności.
Anonymous - 14-10-2009, 13:37
nie chodzi tutaj o ściąganie czy nie, przy wyciskaniu sworznia lub wybijania może dojść do odkształceń gniazda-wahacza, ja twierdzę, że jeżeli sworzeń jest wymieniany w oryginalnym wahaczu, na dobry sworzeń np Geparts- ja wczoraj wymianiałem, tzn średnica jest na tyle dopasowana, że nie trzeba robić rzeźby w stylu spawania, i mechanior delikatnie się obchodzi przy tej operacji to geometria nie zmieni się. Ja po wczorajszej operacji nie zauważyłem jakiś niedociągnięć zw z geometrią- a jestem dość wyczulony na wszelkie nieprawdłowości.
pozdarwiam Darek
rasiak1980 - 15-10-2009, 05:44
trzeba robić zbieżność zawsze nam trochę ucieknie niektóre zakłady sprawdzają za darmo geometrie a za regulacje tylko pobierają pieniądze, warto sprawdzić bo zaoszczędzicie kilkadziesiąt złotych, a stracicie kilkaset na nowy komplet opon, niestety mnie nie stać na oszczędzanie. jeżeli sworzeń jest wybity i wsadzicie nowy nie wybity najprawdopodobniej kola się zbiegną jest ponoć jakaś zależność pomiędzy tym gdzie znajduje się drążek skrętny czy przed czy za osią w stosunku do tego czy kola będą miały zbieżność na + czy na -, drugą istotną sprawą jest różnica którą mierzymy pomiędzy gwintem na prawym i lewym drążku a już zakontraktowaną śrubą końcówki drążka i nie powinna być większa niż 2 mm
Maretzky85 - 15-10-2009, 07:30
carisma1 napisał/a: | Geparts |
Pierwszy słyszę nazwę takiej firmy ...
|
|
|