To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - Przerobka hamulcow tyl

qattro18 - 08-10-2009, 21:29
Temat postu: Przerobka hamulcow tyl
mam dawce E33 z hamulcami tarczowymi,czy mozna je zaadaptowac do mego E32?co musze przelozyc? i czy to wogole ma sens?dziekuje za kazda sugestie
dvl - 10-10-2009, 14:57

Myslałem kiedyś nad tym w moim poprzednim galu kiedy sie okazało ze dawca jest lepszy od obecnego. Zamierzałem przełozyc wszystko razem z belką - wydawało mi sie ze to najlepszy sposób. Nie wiem tylko czy pompka jest taka sama i czy daje podobne cisnienie.
Bartek - 12-10-2009, 07:23

Nie ma sensu - wybierając budę dla swojego GTi - szukałem E32 ze zwględu na sporo lepsze hamulce z tyłu. Ręczny przy tarczach praktycznie nie występuje (wystarcza, żeby przejść badania techniczne, ale do niczego więcej się nie nadaje)
qattro18 - 12-10-2009, 09:56

Dzieki za wyleczenie mnie z tego pomyslu !
siudii - 12-10-2009, 14:13

Bartek napisał/a:
Ręczny przy tarczach praktycznie nie występuje

Będę polemizował.
Mam z tyłu już dość mocno zużyte hamulce i nie ma problemu z zatrzaśnięciem tylnych kół przy pomocy ręcznego. Przegląd przechodzi oczywiście bez żadnych zastrzeżeń odnośnie hamulców. Podczas jazdy też nigdy żadnych problemów ani spadków skuteczności hamowania nie było.
Zawsze w samochodach miałem problemy z bębnami z tyłu, więc moja ocena może jest trochę mało obiektywna.
Jak mnie pamięć nie myli to wszystkie mocniejsze Galanty od e33a przez wszystkie GTI, e38-39a na VR4 kończąc miały tarcze z tyłu więc widocznie według konstruktorów były skuteczniejsze.

qattro18 - 12-10-2009, 19:50

I mnie sie tak wydawalo a ze stoje przed koniecznoscia remontu hamulcow tylu wiec wpadlem na pomysl wymiany na tarczowe lecz na forum spotkalem sie z niepochlebnymi opiniami o tarczach tylnych w galu i stad moj post - czy wymieniac czy nie? jak na razie jeden glos za a jeden przeciw a brak wypowiedzi czy to sie uda ?
Krzyzak - 13-10-2009, 08:25

Bartek ma racje co do bebnow i tarcz w E3x. Szczegolnie reczny w przypadku bebnow jest rewelacyjny! Naprawde przynajmniej 2x mocniejszy.
A zaniedbane tarcze (co jest naprawde latwe - wystarczy spojrzec jak wygladaja tarcze w wiekszosci E3x z tylu - wiekszosc pordzewiala i hamuje jakies 30% ich powierzchni) sa trudniejsze w naprawie niz zaniedbane bebny (tzn. w zaniedbanych bebnach nic sie nie dzieje).

qattro18 - 13-10-2009, 20:33

2:1 dla bebnow - zostaja ze mna! dzieki za zainteresowanie !
Serek - 14-10-2009, 15:03

Zgadzam się z opinią o kiepskim tyle na tarczach. Bębny zdecydowanie sluteczniejsze i tańsze w eksploatacji.
mitsu_pl - 15-10-2009, 01:01

ale za to tarcze są prostsze w obsłudze ;) Jak sobie pomyśle, że mam wymieniać szczęki wraz z zestawem naprawczym to aż krew we mnie wrze! Wymieniając klocuszki, robisz"pyk pyk" i problem z głowy ;)
Krzyzak - 15-10-2009, 07:56

tydzien temu dokladnie wymienialem szczeki w Colcie i na 1 kolo jakies 45 minut - od wyjecia podnosnika do dociagniecia nakretek w kole
fakt, ze to duzo dluzej niz tylne klocki, ale w Colcie mam jeszcze stary system mocowania szczek - zamiast 3 sprezyn mam blaszki, druty i pelno innych smieci ;) , wiec normalne szczeki jeszcze szybciej sie wymienia
no i przyznam, ze po 300 000 km szczeki byly zuzyte mniej wiecej w polowie :)

Serek - 15-10-2009, 15:22

mitsu_pl napisał/a:
ale za to tarcze są prostsze w obsłudze ;) Jak sobie pomyśle, że mam wymieniać szczęki wraz z zestawem naprawczym to aż krew we mnie wrze! Wymieniając klocuszki, robisz"pyk pyk" i problem z głowy ;)


Nikt tu nie mówi o klocuszkach. Tylne zaciski na prowadnicy tłoczka (system hamulca ręcznego) zachodzą syfem, gumki pękają. Rozbieranie tego bez narzędzi trwa znacznie dłużej niż rozebranie bębna. Jedynie sam system jest prosty w oparciu o sprężynę, gwint, ...

Krzyzak - 15-10-2009, 16:27

no wlasnie - Seweryn poruszyl dobra kwestie recznego, ktory tez jest zrealizowany na mini-bebnie wewnatrz tarczy i tez ma szczeki i to dosc skomplikowane
ponadto tych szczek nie widzialem jako zamiennikow, wiec pozostaja drogie oryginaly
(na szczescie - dopoki ktos nie krzysta z recznego podczas jazdy - to sie nie zuzywaja :) )

Serek - 16-10-2009, 10:32

Krzyżak, na myśli masz system z modeli EAx ?
Krzyzak - 16-10-2009, 11:09

Serek napisał/a:
Krzyżak, na myśli masz system z modeli EAx ?

a w E3x tarczobebny na tyl nie sa stosowane?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group