To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - [II 2.0 DID] outlander pytanie 4 wd lock

zdzichox - 10-10-2009, 01:35
Temat postu: [II 2.0 DID] outlander pytanie 4 wd lock
witam serdecznie jestem nowym użytkownikiem outlandera z 2008 r i mam jedno pytanie jechałem z napędem włączonym na 4wd lock, myślałem ze system przy predkości ok 70- 100 km/h
przełączy tryb na auto a tu nic jechałem z prędkością 130 km/h a na wyświetlaczu było 4 wd lock, nie wiem czy jest to symptom awarii sterowania napędem czy jest to normalne w tym aucie. W nissanie xtrail przy 50 km/h z trybu 4wd lock sterownik przełączył na auto.

pozdrawiam forumowiczów

Janusz72_sa - 12-10-2009, 18:24

Witam wszystkich na forum. Prawdopodobnie na wyswietlaczu pokazuje ci to co jest ustawione na pokretle i nawet jezeli komputer przeszedl sam na 4WD to wyswietlacz o tym nie informuje.
Pozdrawiam Janusz

zdzichox - 12-10-2009, 23:15

Janusz72_sa napisał/a:
Witam wszystkich na forum. Prawdopodobnie na wyswietlaczu pokazuje ci to co jest ustawione na pokretle i nawet jezeli komputer przeszedl sam na 4WD to wyswietlacz o tym nie informuje.
Pozdrawiam Janusz

dzięki pozdrawiam
wojtek

krzychu - 12-10-2009, 23:18

Nikt się nie wypowie ze znawców? W każdym razie o ile ja czytałem te tematy to chodzi o to że LOCK wcale nie jest LOCK w Outku. Tylko w tym trybie na tył jest przekazywane około 2 razy więcej momentu jak na trybie 4WS. Dlatego nie musi się nic przełączać po przekroczeniu pewnych prędkości.
Hiszpan - 13-10-2009, 00:22

krzychu napisał/a:
Nikt się nie wypowie ze znawców?
Hehe - ja znawcą nie jestem, a czekałem na wypowiedź kogoś mądrzejszego. ;)

Z moich doświadczeń - pomimo przekroczenia prędkości 70, 80 czy 100 km/h komp nie sygnalizuje przełączenia na tryb 4WD AUTO z trybu 4WD LOCK. Nawet przy prędkościach znacznie wyższych. ;)
Trudno by komp przestawił pokrętło. :roll:
Bardziej prawdopodobne jest właśnie to, że po prostu tego nie sygnalizuje, a po zmniejszeniu prędkości przełącza z powrotem w tryb 4WD LOCK.
Tryb 4WD AUTO jest trybem podstawowym, 2WD i 4WD LOCK są trybami wymuszonymi. Po odłączeniu przełącznika, (tzw. przez Kordiana gały ;) ) na wyświetlaczu pokazuje się właśnie 4WD AUTO.
Co do samego "LOCK" to faktycznie nie jest to 100% lock. W tym trybie napęd jest rozkładany na osie w proporcjach bodajże od 30/70% do 50/50%.
Gdzieś to Jackie fachowo opisywał, ale jakoś nie mogę trafić na ten jego post.
Możesz jeszcze ten temat poczytać.
Pozdrawiam

karol_alasz - 13-10-2009, 11:58

Juz żeczywiście wałkowane było to wiele razy tyle,że chyba skonczyło sie na tym ,że nie żadne tam przydzielanie mocy w konkretnych przedziałach a zmiana algorytmu tego przydzialu mocy na tył-4wd LOCK przydziela szybciej i więcej niźli w przypadku 4wd AUTO.
Co do indykacji to gdzieś też tomekrv wspominał,że rzeczywiście tryb się przełączy bez zmiany na wyświetlaczu...

wowo - 13-10-2009, 13:32

Witajcie

4WD Lock to faktycznie jest przeniesienie do 50% więcej momentu na tylne koła niż w trybie auto, niemniej nie jest to blokada. O czym zreszta przekonałem się empirycznie próbując strzelić kilka "off-roadowych" :-) fotek mojemu Outku.

W sytuacji jak w załączonych obrazkach nie pomógł ani 4wd auto ani lock ani wyłączenie ESP - samochód nie ruszył dalej pod górę. Problemem były oczywiście opony, które spowodowały, że prawy przód ślizgał się po trawie. Nie jest to jednak Subaru :-( więc przy trakcji w kołach na krzyż (lewy przód, prawy tył) napęd Outka zgłupiał i nie ruszył. Ciągle powtarzam sobie, że to przecież klasyczny SUV, 70% asfalt, 30% drogi bite/śnieg/ślisko, ale żal pozostaje, bo z tego co wiem stary Outek miał lepszy napęd 4WD. Śmieszą mnie też marketingowe hasła, że napęd w Outku wywodzi się z Lancera EVO - bo może chodzi jedynie o fakt, że ma elektroniczne sterowanie


http://picasaweb.google.c...feat=directlink

http://picasaweb.google.c...feat=directlink

Hiszpan - 13-10-2009, 14:36

wowo, wybacz, ale w sytuacji jak na zdjęciu nie pomoże nic co nie ma blokady mostu. Obojętnie którego, przód czy tył.
Nawet prawdziwa, 100%-wa blokada centralna nie poradzi w przypadku huśtawki, jeśli drugie przednie lub drugie tylne koło nie jest na tyle dociążone by złapać przyczepność i pociągnąć samochód.
Dobre opony i dociążenie przedniego koła przez pilota/pasażera powinny pomóc. Blokada tylnego mostu pomogła by na 100% ;)

Mont - 13-10-2009, 16:36

wowo napisał/a:
Nie jest to jednak Subaru


święte słowa :P

jmgmotocykle - 13-10-2009, 22:11

a ja dalej nie wiem czy mogę stale jeżdzić na 4wd lock.... :(
karol_alasz - 14-10-2009, 01:36

wowo napisał/a:
prawy przód ślizgał się po trawie

A w szkole nie uczyli żeby "nie deptac trawników"??? :wink:

Mateusz - 15-10-2009, 15:37

a ja tak sobie patrze na zdjecia i przypomnial mi sie filmik ktory czas jakis temu na YT widzialem: http://www.youtube.com/watch?v=xGyrHTTtJ0k
sytuacja nieamlze identyczna
pozdrawiam,
mateusz

change - 16-10-2009, 14:33

jmgmotocykle napisał/a:
a ja dalej nie wiem czy mogę stale jeżdzić na 4wd lock.... :(


moim zdaniem możesz, bo w gruncie rzeczy poza zakresem niskich prędkości i tak de facto jeździsz w trybie AUTO.

pozostaje tylko pytanie: po co? ;)
i wątpliwość, czy w takiej sytuacji nie grozi Ci przypadłość, która kiedyś trapiła bodajże stare Hondy CRV, albo Toyoty RAV4 (nie pamiętam dokładnie): ponoć zdarzały się sytuacje, kiedy na śliskiej drodze przednie koła traciły przyczepność (najczęściej przy przyspieszaniu), a napęd natychmiast przełączał na tył tak duży moment, że przy najmniejszym ruchu kierownicą samochód lądował na drugim pasie, tyłem do kierunku jazdy.
Znam osobiście kolesia, który tym sposobem z wielce zdziwioną miną spenetrował torowisko ;)

Teraz mamy co prawda ASC i inne elektroniczne wspomagacze, ale mnie się wydaje, że nie warto specjalnie kusić losu. 4WD LOCK powinno się używać raczej w "terenie" ;)

dab - 16-10-2009, 16:12

change napisał/a:
4WD LOCK powinno się używać raczej w "terenie


Ciekawa teoria, ciekawa 8)
Ja bym tego trybu moze w ogole nie uzwal...po co kusic licho :mrgreen:
Panowie, bez jaj...a te opowiesci (w sumie plotki) co tez tam trapilo stare crv lub rav4...no prosze... :oops: :twisted:

(NIE)Osobiscie :D znam kolesia (Hiszpan, pozwolisz 8) ), ktory non stop jezdzi od kilku lat w trybie LOCK i jego pozytywna opinia jest dla mnie miarodajna w tym temacie a nie jakies opowiesci o crv_ravkach... A jak niektorzy wiedza, jezdzi w zasadzie po kazdym terenie i w kazdych warunkach i jeszcze nie zdarzylo mu sie orac zadnego torowiska :twisted:
Tak ze prosze nie straszyc i nie odradzac uzywania tego rybu!
Jazda z LOCKiem to sama przyjemnosc i co najwazniejsze, bezpieczenstwo, w dodatku teraz przy obecnej pogodzie.

Mont - 16-10-2009, 18:45

dab napisał/a:
Jazda z LOCKiem to sama przyjemnosc i co najwazniejsze, bezpieczenstwo, w dodatku teraz przy obecnej pogodzie.


Ponieważ założyłem już opony zimowe, a śniegu nie widać wybrałem się dzisiaj na terenową próbę 8)
Wyłączony ASC i zapięty 4Lock zagwarantował masę zabawy w błocku chwałowickiej hałdy. Muszę to kiedyś uwiecznić na zdjęciach.
Słabą stroną takich testów jest silnik, benzynowy bardziej czułem tu miałem na dwójce wrażenie że zaraz zgaśnie. Niestety cały syf uderza w nadkola i strasznie hałasuje.
W przyszłym tygodniu zakładam osłonę silnika, przydałaby się jeszcze wyciągarka :mrgreen:
Kurcze fajnie byłoby mieć jakiegoś Samuraja :P



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group