Outlander II GEN Techniczne - [II 2.0 DID] outlander pytanie 4 wd lock
zdzichox - 10-10-2009, 01:35 Temat postu: [II 2.0 DID] outlander pytanie 4 wd lock witam serdecznie jestem nowym użytkownikiem outlandera z 2008 r i mam jedno pytanie jechałem z napędem włączonym na 4wd lock, myślałem ze system przy predkości ok 70- 100 km/h
przełączy tryb na auto a tu nic jechałem z prędkością 130 km/h a na wyświetlaczu było 4 wd lock, nie wiem czy jest to symptom awarii sterowania napędem czy jest to normalne w tym aucie. W nissanie xtrail przy 50 km/h z trybu 4wd lock sterownik przełączył na auto.
pozdrawiam forumowiczów
Janusz72_sa - 12-10-2009, 18:24
Witam wszystkich na forum. Prawdopodobnie na wyswietlaczu pokazuje ci to co jest ustawione na pokretle i nawet jezeli komputer przeszedl sam na 4WD to wyswietlacz o tym nie informuje.
Pozdrawiam Janusz
zdzichox - 12-10-2009, 23:15
Janusz72_sa napisał/a: | Witam wszystkich na forum. Prawdopodobnie na wyswietlaczu pokazuje ci to co jest ustawione na pokretle i nawet jezeli komputer przeszedl sam na 4WD to wyswietlacz o tym nie informuje.
Pozdrawiam Janusz |
dzięki pozdrawiam
wojtek
krzychu - 12-10-2009, 23:18
Nikt się nie wypowie ze znawców? W każdym razie o ile ja czytałem te tematy to chodzi o to że LOCK wcale nie jest LOCK w Outku. Tylko w tym trybie na tył jest przekazywane około 2 razy więcej momentu jak na trybie 4WS. Dlatego nie musi się nic przełączać po przekroczeniu pewnych prędkości.
Hiszpan - 13-10-2009, 00:22
krzychu napisał/a: | Nikt się nie wypowie ze znawców? | Hehe - ja znawcą nie jestem, a czekałem na wypowiedź kogoś mądrzejszego.
Z moich doświadczeń - pomimo przekroczenia prędkości 70, 80 czy 100 km/h komp nie sygnalizuje przełączenia na tryb 4WD AUTO z trybu 4WD LOCK. Nawet przy prędkościach znacznie wyższych.
Trudno by komp przestawił pokrętło.
Bardziej prawdopodobne jest właśnie to, że po prostu tego nie sygnalizuje, a po zmniejszeniu prędkości przełącza z powrotem w tryb 4WD LOCK.
Tryb 4WD AUTO jest trybem podstawowym, 2WD i 4WD LOCK są trybami wymuszonymi. Po odłączeniu przełącznika, (tzw. przez Kordiana gały ) na wyświetlaczu pokazuje się właśnie 4WD AUTO.
Co do samego "LOCK" to faktycznie nie jest to 100% lock. W tym trybie napęd jest rozkładany na osie w proporcjach bodajże od 30/70% do 50/50%.
Gdzieś to Jackie fachowo opisywał, ale jakoś nie mogę trafić na ten jego post.
Możesz jeszcze ten temat poczytać.
Pozdrawiam
karol_alasz - 13-10-2009, 11:58
Juz żeczywiście wałkowane było to wiele razy tyle,że chyba skonczyło sie na tym ,że nie żadne tam przydzielanie mocy w konkretnych przedziałach a zmiana algorytmu tego przydzialu mocy na tył-4wd LOCK przydziela szybciej i więcej niźli w przypadku 4wd AUTO.
Co do indykacji to gdzieś też tomekrv wspominał,że rzeczywiście tryb się przełączy bez zmiany na wyświetlaczu...
wowo - 13-10-2009, 13:32
Witajcie
4WD Lock to faktycznie jest przeniesienie do 50% więcej momentu na tylne koła niż w trybie auto, niemniej nie jest to blokada. O czym zreszta przekonałem się empirycznie próbując strzelić kilka "off-roadowych" fotek mojemu Outku.
W sytuacji jak w załączonych obrazkach nie pomógł ani 4wd auto ani lock ani wyłączenie ESP - samochód nie ruszył dalej pod górę. Problemem były oczywiście opony, które spowodowały, że prawy przód ślizgał się po trawie. Nie jest to jednak Subaru więc przy trakcji w kołach na krzyż (lewy przód, prawy tył) napęd Outka zgłupiał i nie ruszył. Ciągle powtarzam sobie, że to przecież klasyczny SUV, 70% asfalt, 30% drogi bite/śnieg/ślisko, ale żal pozostaje, bo z tego co wiem stary Outek miał lepszy napęd 4WD. Śmieszą mnie też marketingowe hasła, że napęd w Outku wywodzi się z Lancera EVO - bo może chodzi jedynie o fakt, że ma elektroniczne sterowanie
http://picasaweb.google.c...feat=directlink
http://picasaweb.google.c...feat=directlink
Hiszpan - 13-10-2009, 14:36
wowo, wybacz, ale w sytuacji jak na zdjęciu nie pomoże nic co nie ma blokady mostu. Obojętnie którego, przód czy tył.
Nawet prawdziwa, 100%-wa blokada centralna nie poradzi w przypadku huśtawki, jeśli drugie przednie lub drugie tylne koło nie jest na tyle dociążone by złapać przyczepność i pociągnąć samochód.
Dobre opony i dociążenie przedniego koła przez pilota/pasażera powinny pomóc. Blokada tylnego mostu pomogła by na 100%
Mont - 13-10-2009, 16:36
wowo napisał/a: | Nie jest to jednak Subaru |
święte słowa
jmgmotocykle - 13-10-2009, 22:11
a ja dalej nie wiem czy mogę stale jeżdzić na 4wd lock....
karol_alasz - 14-10-2009, 01:36
wowo napisał/a: | prawy przód ślizgał się po trawie |
A w szkole nie uczyli żeby "nie deptac trawników"???
Mateusz - 15-10-2009, 15:37
a ja tak sobie patrze na zdjecia i przypomnial mi sie filmik ktory czas jakis temu na YT widzialem: http://www.youtube.com/watch?v=xGyrHTTtJ0k
sytuacja nieamlze identyczna
pozdrawiam,
mateusz
change - 16-10-2009, 14:33
jmgmotocykle napisał/a: | a ja dalej nie wiem czy mogę stale jeżdzić na 4wd lock.... :( |
moim zdaniem możesz, bo w gruncie rzeczy poza zakresem niskich prędkości i tak de facto jeździsz w trybie AUTO.
pozostaje tylko pytanie: po co? ;)
i wątpliwość, czy w takiej sytuacji nie grozi Ci przypadłość, która kiedyś trapiła bodajże stare Hondy CRV, albo Toyoty RAV4 (nie pamiętam dokładnie): ponoć zdarzały się sytuacje, kiedy na śliskiej drodze przednie koła traciły przyczepność (najczęściej przy przyspieszaniu), a napęd natychmiast przełączał na tył tak duży moment, że przy najmniejszym ruchu kierownicą samochód lądował na drugim pasie, tyłem do kierunku jazdy.
Znam osobiście kolesia, który tym sposobem z wielce zdziwioną miną spenetrował torowisko ;)
Teraz mamy co prawda ASC i inne elektroniczne wspomagacze, ale mnie się wydaje, że nie warto specjalnie kusić losu. 4WD LOCK powinno się używać raczej w "terenie" ;)
dab - 16-10-2009, 16:12
change napisał/a: | 4WD LOCK powinno się używać raczej w "terenie |
Ciekawa teoria, ciekawa
Ja bym tego trybu moze w ogole nie uzwal...po co kusic licho
Panowie, bez jaj...a te opowiesci (w sumie plotki) co tez tam trapilo stare crv lub rav4...no prosze...
(NIE)Osobiscie znam kolesia (Hiszpan, pozwolisz ), ktory non stop jezdzi od kilku lat w trybie LOCK i jego pozytywna opinia jest dla mnie miarodajna w tym temacie a nie jakies opowiesci o crv_ravkach... A jak niektorzy wiedza, jezdzi w zasadzie po kazdym terenie i w kazdych warunkach i jeszcze nie zdarzylo mu sie orac zadnego torowiska
Tak ze prosze nie straszyc i nie odradzac uzywania tego rybu!
Jazda z LOCKiem to sama przyjemnosc i co najwazniejsze, bezpieczenstwo, w dodatku teraz przy obecnej pogodzie.
Mont - 16-10-2009, 18:45
dab napisał/a: | Jazda z LOCKiem to sama przyjemnosc i co najwazniejsze, bezpieczenstwo, w dodatku teraz przy obecnej pogodzie. |
Ponieważ założyłem już opony zimowe, a śniegu nie widać wybrałem się dzisiaj na terenową próbę
Wyłączony ASC i zapięty 4Lock zagwarantował masę zabawy w błocku chwałowickiej hałdy. Muszę to kiedyś uwiecznić na zdjęciach.
Słabą stroną takich testów jest silnik, benzynowy bardziej czułem tu miałem na dwójce wrażenie że zaraz zgaśnie. Niestety cały syf uderza w nadkola i strasznie hałasuje.
W przyszłym tygodniu zakładam osłonę silnika, przydałaby się jeszcze wyciągarka
Kurcze fajnie byłoby mieć jakiegoś Samuraja
|
|
|