Carisma - Techniczne - łożyska kół tylnych
Anonymous - 29-08-2006, 17:18 Temat postu: łożyska kół tylnych witam, mam do wymiany łożyska w tylnym kole, dowiedziałem się, że są one wymienne z całą piastą.gdy pytałem o taką piastę w jednym ze sklepów, koleś mnie spytał czy autko z ABS.autko jest z ABS więc cena piasty skoczyła do 280 zł(prawie o 100)
czy piasta z ABS i bez ABS różni sie czymś?? może różni sie tylko tym, że piasta do autka z ABS ma pierścień ABS?
pytam, bo po co mam kupować droższą i z pierścieniem, skoro mogę tańszą i pierścień od starej odkręcić ...pomocy
Anonymous - 29-08-2006, 19:00
Nigdy nie słyszałem żeby sprzedawano łożyska razem z piastą, myślę że trzeba odwiedzić mechanika z dobrymi zciągaczami do łożyssk i wymieni same zużyte części.
Anonymous - 29-08-2006, 21:00
łożyska są wprasowane( są 2 w piaście) i nie mają jakiegoś kołnierza, wymienić można tylko całą piastę, problem nie w sprzedaży, problem w budowie
a konkretny moj problem, czy piasta do autka bez ABS różni sie tylko tym, że nie ma przykręconego pierścienia ABS
Anonymous - 29-08-2006, 21:32
Dobrze że przy wymianie oleju nie trzeba wymieniać silnika.
Życzę powodzenia.
KaWu - 30-08-2006, 15:19
Sebancisz, łozysko jest razem z piasta. Wymieniales u siebie same lozysko ze uwazasz iz mozna je wprasowac samemu, bo nie wierze ?
cypmus, niestety nie wiem czym sie roznia te piasty. Zobacz moze do manuala, jest na forum, i bedziesz po rysunku wiedzial jaka jest roznica.
Anonymous - 30-08-2006, 15:37
dzięki KaWu
Matejko - 30-08-2006, 15:41
z tego co sie orientuje to pewnie tak samo jak z przegubem, jest ten sam, a roznica w cenie kolosalna, jakcos to zadzwon do japaneza - chlop nie tylko sprzedaje czesci ale zawsze sluzy rada, a na czesciach to on juz sie zna
Anonymous - 30-08-2006, 16:11
no dokładnie tak jest, właśnie problem rozwiązałem dokładnie piasty niczym się nie różnią, ta do autka z ABS jest droższ bo ma dokręcony wspomniany pierścień, za który trzeba zapłacic
jest to troche bezsensu, bo praktycznie taki pierścień jest dożywotni, kupiłem właśnie zwykłą piastę i pierścioneczek sam sobie przełoże, nic prostrzego )
Anonymous - 30-09-2006, 23:07
w związku z tym iż ostatnio grzebałem przy tym to też coś napiszę.
===========================================
Nie wiem czy to normalne ale u mnie po 96 tyś musiałem wymienić tzw. "piasto-łożyska" na nowe. I faktycznie jak wcześniej pisaliście jest to zintegrowany element /piasta i łożysko w jednym/. Przy zdejmowaniu starych zostały na osi wewnetrzne szale, ale użycie mniejszego ściągacza załatwiło sprawę. Nowe piasty były bez pierścieni ABS więc przekładka ze starych załatwiła problem. I tu znów mała niespodzianka okazało się że nowe pisaty mają troszke inne podtoczenie tzw. "fazke" co spowodowało iż pierścień ABS ze starej piasty ocierał o czujnik. Tutaj przydał się pilniczek, a delikatne dopasowanie krawędzi pierścienia do fazki piasty załatwiło sprawę. Po wymianie w samochodzie jest cichutko i przyjemnie.
===========================================
Teraz koszty:
łożyska koła tylnego: 620zł /2 szt. //dostawca: FHU "SZIK"//
montaż: 50zł
czas: 1h
Anonymous - 01-10-2006, 11:44
witam, też musiałem podszlifować pierścień, średnica zewnętrzna piasty była lekko wieksza, niż przy tej zużytej, przez co pierścień nie przylegał do powierzchni piasty jak trzeba
koszt: "łożysko piasta" - 259 zł. szt.
Tomashi - 22-02-2008, 22:58
Witam,
odświeżę temat,bo jutro biorę się za wymianę.
Pytanko: o jakich pierścieniach mówicie - kupiłem piasto-łożyska i nijak nie mogę dojrzeć tych pierścionków. Piasty oczywiście z ABS (tak mi sprzedali).
Czy bez ściągaczy dam radę ściągnąć stare piasty z osi?
Anonymous - 23-02-2008, 08:24
Przypuszczam ze mowa tu jest o pierścieniu ABSu. Ja piaste ściagnaołem bez ściagacza.
Po ile i gdzie kupowaleś te piasto-łożyska?
Tomashi - 23-02-2008, 20:28
Heh, tak jest: pierścień "zębatkowy" z ABSu - piasto-łożyska dostałem BEZ nich (a mówiłem sprzedawcy..) Już ja z nim pogadam...
Piastę ściągnąłem bez problemu, ale odkręcić śrubki ze szczęk i tą główną - masakra. DOBRY klucz zrobił swoje.
Niestety - stary pierścień nie chciał się wkomponować w nową piastę (obcierał czujnik ABS), czekam na nowy i jeżdżę z zapaloną lampką ABS ALE JAKA CISZA W AUCIE!
Piasto-łożysko kupiłem za 200 zł po znajomości i prawdopodobnie będę miał jeden do sprzedania, ponieważ rozwalone było tylko jedno koło.
jaceko jesteś chętny?
Anonymous - 23-02-2008, 20:39
Może trzeba było podszlifować pierścień tak jak to pisze cypmus, i byś wpasował.
A jakiej firmy masz te piasty?
Tomashi - 23-02-2008, 20:54
Tak: szlifowaliśmy, dociskaliśmy, aż w końcu pękł
Łożysko wygląda jak to: link
Firamy nie pamiętam, JF,JB czy jakoś tak. Jutro zrobię fotki i Ci prześlę jak chcesz.
pozdr.
|
|
|