To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Świszczy a nie jedzie

boomboomboom - 11-10-2009, 23:34
Temat postu: Świszczy a nie jedzie
Witam!
Jako że to mój pierwszy wpis na tym forum, więc na początek: Pozdrawiam serdecznie wszystkich „Maniaków”:)
Niedawno dołączyłem do tego grona wraz z zakupem szafirowo – czarnej Cari DID, rocznik 2003, wersja słabsza (102 KM).
Niestety nie nacieszyłem się jeszcze a tu pierwsze problemy. Zaznaczam, że przeszukałem forum i jest kilka wątków o spadku mocy, ale brak w nich jednego elementu – świszczenia!

Problem pojawił się w trasie. Gdy dodać normalnie gazu – zamiast przyspieszać, silnik zaczyna świszczeć. Im mocniej „depnąć” tym wyższy dźwięk. Operując bardzo delikatnie gazem można ruszyć i trochę się rozpędzić - silnik pracuje równo, ale nadal przy dodaniu gazu świszczy. Efekt dodatkowy z postaci czarnego dymu w strasznych ilościach. Żadna kontrolna się nie świeci. Olej na normalnym poziomie. Dźwięk dochodzi z tej części silnika, która jest pod napisem DID na obudowie – ale mogę się mylić. I teraz kilka pytań:

1. Czy ktoś wie, co to może być?
2. Czy sprawdzenie błędów komputera coś da w tej sytuacji?
3. Jestem z Torunia – czy macie jakąś opinię o tutejszym ASO (Arpol) – zastanawiam się czy nie udać się tam na diagnostykę.

Auto tydzień temu było u mechanika – wymieniał uszczelniacz przy skrzyni – nic innego nie znalazł. Teoretyczny przebieg 130k km (nawet wierzę, że tyle ma).

Pozdrawiam

Robson86 - 12-10-2009, 00:00

boomboomboom napisał/a:
. Czy ktoś wie, co to może być?

Prawdopodobnie turbosprezarka wymaga regenarcji badz wymiany :P Zuzyla sie.
A ten gwizd/swist to jest dzwiek pracujacej turbosprezarki.
Pozdroo

herflik95 - 12-10-2009, 08:00

boomboomboom, sprawdz gumową rurę biegnącą od aluminiowej rury interkulera to durbiny (takie gumowe kolano) za silnikiem. U mnie pękło właśnie to kolano jakiś czas temu i objaw był taki jak u ciebie tzn. bardzo głośny świst przy przyszpieszaniu i spadek mocy auta. Najlepiej jak silnik bedzie zimny wsadzić tam ręke - jest tam bardzo mało miejsca i namacaj czy w tym kolanie nie zrobiła się dziura lub czy nie pekło.
pawelsonx - 12-10-2009, 13:00

jak by przepalał olej z turbiny to by kopcił na niebiesko lub jak ten golf http://www.youtube.com/wa...feature=related

skoro przepala diesla czyli kopci na czarno to znaczy że za mało dostaje powietrza.w lagunie z tym silnikiem często się zdarza że pękają przewody do intercoolera lub sam intercooler i wraz ze wzrostem ciśnienia (czyli naciśnięcia gazu) pojawia się gwizd tak jak w zaworze blow-off tylko ciągły .



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group