To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - [CJxA] Trzęsie kierownicą przy skręcaniu

Pexu - 12-10-2009, 09:00
Temat postu: [CJxA] Trzęsie kierownicą przy skręcaniu
Mam problem, jak w temacie. W zasadzie to nic wielkiego, ale niepokoi mnie fakt, że przy wolnej jeździe i manewrowaniu/skręcaniu czy czymkolwiek co wymaga kręcenia kierownicą ta nie chodzi płynnie, tylko skokowo. Wyczuwalne są drgania, ustępujące przy większych prędkościach. Jadąc "na wprost" nic się złego nie dzieje.
Wymieniłem ostatnio końcówki drążków myśląc że problem zniknie ale nie zniknął.
Jakieś pomysły? Czekam na wszelakie sugestie :)

Anonymous - 12-10-2009, 09:26

A same drążki wymieniałeś??Tam też jest sworzeń i może być luz :D
Maretzky85 - 12-10-2009, 10:11

na drazkach nie ma luzu.
Anonymous - 12-10-2009, 15:50

Może w takim razie lepiej pójdź w kierunku wspomagania,moze płynu jest za mało?
Maretzky85 - 12-10-2009, 21:17

Trzeba będzie sprawdzić, ale pompa nie wyje, więc raczej z nią wszystko w porządku.
Pexu - 13-10-2009, 08:42

Od wczoraj starałem się jak najwięcej objawów przyuważyć i tak:
problem drgania kierownicy znika po przekroczeniu 70 km/h.
w korku, turlając się 5 km/h cały samochód "faluje" - jakbym jechał na scentrowanych kołach. Nie jest to jakieś okrutne odczucie ale ewidentnie płynnie się nie jedzie.

Czyli potwierdza się to co Maretzky mi mówił na PW - coś z oponami albo piasta/łożysko?
Bo pompa wspomagania nie wyje, nic niepokojącego nie zauważyłem...

Maryjon - 13-10-2009, 15:21

W oponach puściły druty? :?
Auto przy wolnej jeździe ma poosiowe bicie...
Nie ściąga auta przy większych prędkościach?

Pexu - 13-10-2009, 15:30

Maryjon napisał/a:
Nie ściąga auta przy większych prędkościach?

Zbieżność była robiona.
Za 30 min wychodzę z pracy, jak nie będzie korków to sprawdzę jak z tym ściąganiem.
Ale jeżeli ściąga to na tą samą stronę gdzie mi się felga grzeje... Zacisk/klocki były sprawdzane parokrotnie, nic tam złego się nie dzieje. Więc?

[ Dodano: 14-10-2009, 07:31 ]
Co zaobserwowałem:
*Felga potrafi się grzać, ale nie ma reguły. Raz się grzeje, raz nie... :roll: :?:
*W zasadzie nie ściąga na żadną ze stron
*Opony wyglądają na bardzo zacne
*Kierownica drga tylko przy skręcaniu/odkręcaniu. I to na ogół jak nie skręcam, zawracam a przy odkręcaniu do "jazdy prosto". No i przy delikatnych ruchach prawo-lewo.
*Jak jadę po łuku, więc kiedy kierownica jest skręcona ale w jednej pozycji, to też drgania ustają.

Anonymous - 14-10-2009, 17:08

Jak felga sie grzeje,a nie jest to spowodowane hamulcami to może łożysko,albo przegub ,chociaz to z drganiem raczej nie ma nic wspólnego,ale mogą to być dwie nie związane ze sobą usterki.
czarnuch23 - 14-10-2009, 17:36

jak mocne masz drgania i czy nasilaja sie po hamowaniu (rozgrzaniu tarcz)
ja mam drgania na kierownicy przy zakretach spowodowane krzywymi tarczami. Tarcze sa do wymiany ale chwilowo nie jezdze miskiem to sobie czekaja. sprawdz moze u ciebie podobny problem wystepuje. Luz na piascie bylby wyczowalny po podniesieniu kola i ruszniu nim.
przy piasce uszkodzonej (lozysu) bicie pojawialo by sie tez przy jezdzie prosto a dodarkowo autko by lubilo myszkowac po drodze.

Pexu - 15-10-2009, 10:52

Tarcze mam w zasadzie nowe (podobnie jak i klocki). Więc raczej to nie to...
Zacznę od zamiany kół, przód z tyłem. Podjadę do wulkanizatora i niech obejrzy opony dokładnie, wyważy raz jeszcze i takie tam...
I wciąż czekam na ewentualne sugestie...

Maryjon - 15-10-2009, 11:19

Do wulkanizatora jedź jak po zamianie przód <-> tył ,zamieni ci szarpanie auta na zauważalne z tyłu.
Wyważenie będziesz czuł dopiero od 80km/h w górę - więc to raczej odpada - chyba że felga krzywa - ale to metodą przez przyjrzenie się możesz wyeliminować :p
No i po przekładce objaw przejdzie na tył. :roll:

Pexu - 15-10-2009, 11:22

Maryjon napisał/a:
No i po przekładce objaw przejdzie na tył.

Gdyby tak było, to będzie przynajmniej wiadomo co się dzieje.
A jak się nic nie zmieni, zostaje piasta/łożysko. Dobrze myślę?

Anonymous - 15-10-2009, 11:28

Gdyby to było coś z piastą to by wyło lub huczało łożysko.
Pexu - 15-10-2009, 11:34

OK. a jest możliwość że pasek wspomagania jest za luźno?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group