To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - [2.8 TD] Chip tuning możliwy?

gołąb - 12-10-2009, 11:07
Temat postu: [2.8 TD] Chip tuning możliwy?
Witam.Zainspirował mnie temat w dziale technicznym pajero 4...I z tąd pytanko;czy chip tuning pajero II 2.8td jest możliwy?Tzn.domyślam się że jest,ale czy jest sensowny?Jaki przyrost mocy no i jaka jest cena?
Faraonix - 12-10-2009, 20:04

jezeli masz mechaniczna pompe a taka ma 90% 2.8TD to nie, jezeli masz elektroniczna to najprawdopodobniej tak. W polsce chyba nikt jeszcze tego nie robil bo dowiadywalem sie w paru duzych firmach tuningowych. Zapraszali mnie z autkiem na miejsce ale niestety z irlandii nie oplacalo mi sie. Aktualnie mam mechaniczna pompe bo ta elektroniczna siadla. Jak zdobede kiedys elektroniczna to moze do tematu wroce.

Z prostego tuningu mechanicznej wersji to mozna podniesc cisnienie w turbo - zawor mbc, podniesc dawke paliwa sruba regulacyjna, przekrecic pin boosta w pompe, zaslepic egr'a

gołąb - 13-10-2009, 12:44

Z tego co poczytałem na forum to głównie japońskie wersje mają elektroniczne wersje pompy...Ja mam europejczyka więc chyba mam mechaniczną :( .Dawkę paliwa mówisz...to zeżre mnie z butami-i tak spala mi średnio około 14L.W każdym razie mocy mu brakuje,najgorsze że nie mam porównania jak pajero powinno się z miejsca zbierać,a więc nie wiem czy moja panika jest podstawna .
zbyszekm2 - 13-10-2009, 18:44

nie ma znaczenia jak wersja, tylko który rok.
gołąb - 13-10-2009, 19:01

Witaj Zbyszek.U mnie 96rok. :?: :P
Faraonix - 13-10-2009, 20:43

jak nie ma znaczenia jaka wersja ? Chiptunig to tuning elektroniczny, modyfikuje sygnaly sterujace pompa wiec musi byc pompa elektroniczna. Owszem rok moze miec znaczenie bo do roku bodajze 1998 lub 1999 byly mechaniczne a po tym roku elektroniczne ale tez chyba nie wszystkie. Ja np. mam 1996 i elekroniczna pompe. Mechaniczne mialy 125KM, a elektroniki 140KM.

Co do tuningu mechanicznej wersji myslalem o przerobce pin boost w pompie. Jest sporo informacji o wv. Wystarczy wpisac w google. Przy wzroscie cisnienia w turbo pin jest wciskany. Mozna by przerobic zeby dalej sie wciskal lub zrobic bardziej ostry pin lub nawet "krzywy" zeby przy wiekszym doladowaniu wystepowal wiekrzy przyrost dawki paliwa. Wymontowalem na szrocie takiego pina zeby na nim eksperymentowac i wrazie czego moc wlozyc swoj oryginalny.Pozatym mozna by zrobic male przewezenie na wezyku i trojnik za nim przy samej pompie a do niego dolozyc elektrozaworek i zawor mbc do regulacji. Po otworzeniu zaworku czesc cinienia by uciekalo wiec mniej by byl wciskany pin i w ten sposob nasze auto moglo by byc oszczedniejsze kosztem slabszego przyspieszenia jezeli przyjdzie taka potrzeba

tutaj zasada dzialania pina

i jak ktos chce poczytac to tutaj forum wv

zbyszekm2 - 13-10-2009, 20:58

Nie od wersji zależny czy jest pompa elektroniczna czy nie.
Ogólnie od roku 98 wszystkie 2,8 mają pompę elektroniczną.

Faraonix - 13-10-2009, 21:00

z tym ze zdazaja sie wyjatki chocby takie jak moj 1996 elektronik :)
Anonymous - 14-10-2009, 16:58

zbyszekm2 napisał/a:
Nie od wersji zależny czy jest pompa elektroniczna czy nie.
Ogólnie od roku 98 wszystkie 2,8 mają pompę elektroniczną.


Więc w moim 4M40 z '99r co można zrobić by był mocniejszy?

Faraonix - 14-10-2009, 20:01

jezeli masz elektroniczna wersje to zalozyc chipa w jakiejs firmie tuningowej
mcorp - 15-10-2009, 11:18

zbyszekm2 napisał/a:
Nie od wersji zależny czy jest pompa elektroniczna czy nie.
Ogólnie od roku 98 wszystkie 2,8 mają pompę elektroniczną.


Ja mam '98 z mechaniczną pompą 8) Najlepiej nie sugerować się niczym oprócz poświadczenia organoleptycznego - czyli luknąć pod maskę. Dość łatwo jest poznać różnicę, było o tym na różnych forach od groma razy.

M

zbyszekm2 - 15-10-2009, 11:33

mcorp napisał/a:
zbyszekm2 napisał/a:
Nie od wersji zależny czy jest pompa elektroniczna czy nie.
Ogólnie od roku 98 wszystkie 2,8 mają pompę elektroniczną.


Ja mam '98 z mechaniczną pompą 8) Najlepiej nie sugerować się niczym oprócz poświadczenia organoleptycznego - czyli luknąć pod maskę. Dość łatwo jest poznać różnicę, było o tym na różnych forach od groma razy.

M

Ale masz produkcje 98 czy rejestracje?
Generalnie wszystkie po 98 maja pompę elektroniczna. Ale może to nie reguła.
Znam kilka aut, ze koleś wymieniał silnik lub pompę i wstawił wcześniejszy rocznik.

diWhizZ - 15-10-2009, 12:20

Cytat:

Ale masz produkcje 98 czy rejestracje?
Generalnie wszystkie po 98 maja pompę elektroniczna. Ale może to nie reguła.
Znam kilka aut, ze koleś wymieniał silnik lub pompę i wstawił wcześniejszy rocznik.


hmmm ... mam rocznik `99, w papierach 125 KM czyli: z rocznika wynika, że pompa powinna być elektroniczna natomiast z podanej mocy, że mechaniczna: dobrze kombinuję?

Po czym najszybciej odróżnić jedną od drugiej?

Z drugiej strony mam dość popularny problem z odpalaniem po dłuższym postoju, wielokrotnie roztrząsany na forum, z tym, że silnik nie traci obrotów po jakimś czasie a po prostu nie za bardzo chce odpalić, czyli, IMHO, jakaś nieszczelność w układzie paliwowym lub problem z pompą (świece i teoretycznie sterownik grzania są ok).

Jakie są najczęstsze problemy z pompą elektroniczną i czy w ogóle dobierać się do niej czy lepiej zostawić specom (a co za tym idzie pokaźną ilość gotówki jak znam życie)?

Gene - 15-10-2009, 12:44

diWhizZ napisał/a:
Po czym najszybciej odróżnić jedną od drugiej?

http://www.hid4u.eu/pompa

diWhizZ - 15-10-2009, 14:52

Gene napisał/a:
http://www.hid4u.eu/pompa

No i wszystko w temacie ;) Dzięki piękne ...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group