[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] Ustawienie zapłonu
Marcin Pokrątka - 12-10-2009, 17:53 Temat postu: [EA2A/W 2.0] Ustawienie zapłonu Witam! Wie ktos moze jak konkretnie ustawia się zapłon w galu 2.0 benzyna '98? wystarczy wizyta u zwykłego mechanika czy potrzebny jakis sprzęt specjalistyczny, komuter itp...? Pozdrawiam
robertdg - 12-10-2009, 18:55
Tak szczerze powiedziawszy, silnik calkowice obslugiwany jest przez kumpter, ktory zczytuje parametry z takich czujnikow jak: czujnik polozenia wału, czujnik polozenia przepustnicy, sonda lambda (jedna przed druga za katalizatorem) i komputer sam dostosowuje sobie kat wyprzedzenia zaplonu, w stosunku do odczytu parametrow z owych czujnikow, a takze nawet rodzaju paliwa (zalezne od wartosci oktanowej)
Tego jest naprawde duzo, sterowanie czasami wtryskiwaczy, dlugoscia wtryskiwanego paliwa, iloscia mieszanego powietrza z paliwem itp., itd.,
Zapytam z ciekawosci po co chcesz ustawiac zaplon?
Marcin Pokrątka - 12-10-2009, 19:05
mam taki problem, że samochód kiedy jest zimny pali bez problemu a jak juz się rozgrzeje i go zgaszę, i odpale ponow nie to po chwili gaśnie... dzisiaj się dowiedziałem że moze to byc wina zapłonu... bo wymieniłem juz siece, filtry itp i nie nie pomogło...
robertdg - 12-10-2009, 19:15
Moze konczy Ci sie jakis czujnik, najlepiej byloby podjechac na kompa i odczytac kody bledow, podaj wiecej zauważonych dziwnych objawów, czy łatwo po tym zgaszeniu odpalić silnik, czy są trudności, napisz wiecej rzeczy w tym temacie, szczerze pierwszy raz sie z tym tematem spotykam, moze razem cos zaradzimy
Marcin Pokrątka - 12-10-2009, 19:28
więc tak jeśli silnik jest zimny tak jak np stoi auto całą noc to odpala bez problemu, ale jesli już się rozgrzeje to jest taki problem ze go odpalę a on za chwile gaśnie, i często łapie dopiero wtedy jak go przegazuje i to tak ostro czesm nawet do 7tys. obr/min i wtedy dopiero odpala... wspmne jeszcze ze mam instalacje gazową 5generacji, cikły wtrysk ale nie uzymam jej od dłuszszego czasu bo cos sie zjebało a najblizszy puknt naprawy jest w warszawie... jeżdze tylko na benzynie polskiej, bp konkretnie tylko i wyłącznie
Anonymous - 12-10-2009, 19:38
Marcin Pokrątka, Poszukaj podziurawionych wezy od podcisnien od dolotu albo jakis spadnietych ... Tesciu mial tak w BMW. Na zimnym mu odpalal ale jak sie nagrzal to potem obroty albo falowaly albo nie odpalal.
robertdg - 12-10-2009, 19:48
Podobny przypadek przerobilem w audi, wiem ze to nie Mitsubishi, ale w jednym przypadku byl wadliwy czujnik temperatury, a w drugim wtrysk mechaniczny, ten drugi chodzil na gazie, moze byc pomocny dla Ciebie ten temat Kod: | http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=17678&highlight=ga%B6nie |
Marcin Pokrątka - 12-10-2009, 19:50
hmm, dzięki tego tez spróbuje, w sumie to próbuje wszystiego....
robertdg - 12-10-2009, 19:53
miziek, akurat falowanie obrotow w BMW to jest temat rzeka, gdzie mozna zaczac od tego co piszesz glupich wezykow, a skonczyc na czujnikach, pompie paliwa itp, itd, a niekoniecznie musi to przyniesc pozadane efekty, akurat taki feler silnikow 1.8, 1.9, 2.0, niektorzy to juz zeby pozjadali nad tym problem i go nie rozwiazali, tak jak kolega, w swojej E46, ponad 4000 wydane w serwisie nie pomoglo, teraz walczy o zwroty kosztow, ponadto wracajac do tematu Marcin Pokrątka, nie wspomnial nic o falowaniu obrotow
Marcin Pokrątka - 12-10-2009, 20:08
szczerze mówiąc to obroty czasem falują na wolnych obrotach kiedy np stoje dłużej na czerwonym swietle itp...
robertdg - 12-10-2009, 20:21
Jak bardzo faluja, w jakim zakresie, czy wcisniety hamulec jest, czy zalaczona jest klima, bo swiatla to napewno?
Marcin Pokrątka - 12-10-2009, 20:27
tak mniej więcej 800-900obr./min no w tym okresie klimy nie użwywam, ale wciśniety hamulec mam zawsze... ale jak klimy uzywałem latem to tez falował...
robertdg - 12-10-2009, 20:31
Czy przy wcisnietym hamulcy, wlaczonych swiatlach, i wlaczonej klimie ma tendencje do gasniecia przy falowaniu, albo schodzenia do tak niskich obrotow zeby trzeslo buda auta w notoryczny sposob, a czy jak puszczasz hamulec to zmienia sie falowanie?
Marcin Pokrątka - 12-10-2009, 20:37
zazwyczaj zaciagam w takich przypadkach reczny i dodaję nieco gazu zawsze pomaga, pare razy zdarzyło sie żeby zgasł ale to na prawde sporadyczne przypadki i tylko w tym oststnim okresie jak zaczeły sie porblemy z odpalaniem, nie trzesie go... ewentualnie bradzo delikatnie... ale to tez czasem tylko...
robertdg - 12-10-2009, 21:07
Sprawdz w jakim stanie jest przepustnica i silniczek krokowy, choc watpie zeby to mialo wplyw na to co piszesz, wedlug mnie to moze byc cos zwiazanego ze sterowaniem, choc kiedys mialem takiego upartego szefa co non stop chodzil po warsztacie i powtarzal dokrecajjcie masy, mozesz tez sprawdzic stan polaczenia masy silnika z karoseria auta, narazie podsuwam Ci najprostsze sposoby, sprawdz tez przewody podcisnien, tak jak pisalmiziek, moze cos jest przytkane, wymien filtr paliwa.
[ Dodano: 12-10-2009, 21:12 ]
mam jeszcze jeden pomysl, raz zdarzyl sie na serwisie taki przypadek z nowym autem (firmowka) na zimnym palil elegancko a na cieplym ciezko, przebieg mial kolo 12000km, dlugie diagnozy i rady przedstawicielstwa polskiego nie przynosily zadnego efektu, wkoncu w akcie desperacji wyciagnelismy pompe paliwa ze zbiornika, okazalo sie ze zapchany byl wlot do pompki czyms w rodzaju silikonu, po sprawdzeniu wlewu paliwa widac bylo ewidentne wylamanie klapki wlewu pod lej dystrybutora, czyli ktos sciagal paliwo wezami najprawdopodobniej acetylonowymi i resztki tego weza rozpuscily sie w paliwie tworzac mase silikonowa ktora zatykala doplyw paliwa do pompki i dokladnie tak samo sie dzialo jak u Ciebie, ale teraz jak bedziesz chcial to zrobic to koniecznie wymien filtr paliwa
|
|
|