To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - Wolne obroty 4g63 sohc 16V

Anonymous - 29-08-2006, 22:55
Temat postu: Wolne obroty 4g63 sohc 16V
Witam,

3 dni temu przesiadlem sie z lancera c62 do galanta e55.
Jest w nim silnik 4g63 sohc 16V.
Z powodu zbyt niskich wolnych obrotów (ok 500) na rozgrzanym silniku postanowiłem je wyregulować. Zauważyłem również brak róznicy w wolnych obrotach w trakcie postoku i toczenia się auta.
Szukałem procedury ustawiania wolnych obrotów dla mojego modelu i jej nie znalazlem. Ponieważ wszystkoe elementy z opisu dla 4g92 (opis) wygladają u mnie tak samo, postanowiłem z niej skorzystać. Jednak w trakcie regulacji mialem wrażenie że mimo podłączenia złącza ustawianie zapłonu do masy ECU nadal steruje wolnymi obrotami (delikatnie falowały). Po ustawieniu obrotów zgodnie ze wspomianą procedurą trzymają sie one w granicy 800, lecz delikatnie falują (+/- 100).
Chciałbym więc zapytać czy procedura regulacji w moim aucie wygląda tak jak ta dla 4g13/4g92, czy powinienem to zrobić inaczej.

pozdrawiam,
czekol

Anonymous - 30-08-2006, 20:35

jak to robiles, konkretnie gdzie regulowales
Anonymous - 30-08-2006, 21:48

Regulowałem zgodnie z opisem do którego link podałem - LINK
Dokładnie punkty dotyczące śróbki zgrubnej i wolnych obrotów.
TPS (IPS) nie ruszałem jeszcze ze względów na opisane zachowanie auta po przyłączeniu złącza ustawiania zapłonu do masy.


Dzisiaj na rozgrzanym silniku trzyma mi ok 1200rpm.
Czy na prawde nikt nie potrafi mi powiedzieć jak się ustawia wolne obroty w 4G63 16V?

[ Dodano: 04-09-2006, 10:36 ]
Witam ponownie,

Czy ktoś z formowiczów mógłby mi przybliżyć procedurę regulacji wolnych obrotów w galancie '95 4G63 sohc 16V. Napotkane problemy opisałem w poprzednich postach wątku.

z góry dzięki,
pozdrawiam

Krzyzak - 04-09-2006, 11:37

Chętnie bym Ci podał precyzyjną procedurę, ale... nie znam jej. Do większości silników był gdzieś publikowany opis, ale do tego - nie.
Można jedynie kombinować dopasowując od silników podobnych - tak, jak to zrobiłeś.
W starych 4G63 16v (ale DOHC) konieczne było jeszcze przy regulacji podłączenie do masy pinu nr 10 w złączu diagnostycznym, ale pewnie ten Galant będzie miał już 16 pinową wtyczkę OBD2, więc to odpada.

Jedyne co można podpowiedzieć, to wykonanie pozostałych czynności serwisowych - czyli czyszczenia przepustnicy a następnie regulacja kompletu, czyli:
- śrubka zgrubna (ta na zewnątrz, pod linką gazu)
- TPS z IPS
- śrubka główna

w kolejności podanej wyżej - wykonanie czynności wyższej implikuje wykonanie poniższej (-ych). Oczywiście wg opisu, którego link podałeś.

Acha - i regulacja ma sens JEDYNIE gdy masz pewność, że cała reszta jest sprawna - cały tor zasilania w paliwo, synchronizacji, zapłonu, brak przedmuchów itp. - no słowem setki rzeczy do sprawdzenia.

kochajj - 04-09-2006, 20:09

ja regolowałem w 4G63 Sohc '97 ... procedura ze strony Darka bardzo dobrze sie sprawuje... podejrzewam ze w twoim tak samo mimo tego ze silnik o 180' odwrocony to ta sama jednostka... :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group