[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Różnica w sile hamowania
morosophem - 13-10-2009, 18:50 Temat postu: [EAxx] Różnica w sile hamowania Witam. Właśnie wróciłem z przeglądu okresowego, którego nie udało mi się otrzymać z powodu różnicy w sile hamowania przednich kół. Różnica podobno przekracza 30% Miałem wymieniane tarcze na Zimmermany nawiercane a klocki na TRW jakieś 17kkm temu. Jakiś braków w hamowaniu nie odczuwam ani dźwięku z ich strony nie słyszałem. Macie jakiś pomysł co może być przyczyną? Gal to V6 po lifcie z ABS. Jutro kończy mi się termin przeglądu. Help.
costa brawa - 13-10-2009, 18:55
mozliwe ze tloczek Ci sie zapiekl albo prowadniczka - trzeba rozebrac hamulce i zerknac czy wszystko lekutko chodzi ( tloczek i prowadniczki) - mi nie rowno hamowalo i mialem tloczek zapieczony tak ze sie nie wysowal (a ostatnio prowadniczka mi sie zapiekla nie wiem czemu bo smarowalem 3 miesiace wczesniej) ale poprawilem i jest ok wszystko
Ursus - 13-10-2009, 19:02
Dokładnie jak pisze costa brawa. Również miałem taką sytuację ale zacząłbym jeszcze od najprostszej sprawy czyli odpowietrzenia układu. Być może któraś ze stron jest zapowietrzona, jeżeli ewidentnie nie zobaczysz wylatującego powietrza bądź spienionego płynu to sprawdź tłoczki i prowadniki. Polecam rozebranie dokumentne zacisków, wyczyszczenie wszystkiego, być może wymiana uszczelnień i gum zabezpieczających. Jest to oczywiście ostateczne rozwiązanie i jest konieczne, aczkolwiek ja coś takiego robiłem i po prostu polecam takie rozwiązanie, pozbyłem się problemów z hamulcami definitywnie a robota bardzo prosta.
costa brawa - 13-10-2009, 19:08
dokladnie jeszcze o odpowietrzeniu zapomnialem - a koszt tych uszczelnien to z tego co pamietam 15 zl na strone - jak Ci sie chce to sam to zrobisz w gora 2 godzinki ( mi tyle zajelo z oczyszczaniem wszystkiego co sie dalo z rdzy i odblokowaniem tloczka)
ps
jesli odpowietrzasz to wlacz silnik ( tak podobno trzeba z ABS-em odpowietrzac )
morosophem - 13-10-2009, 20:02
Big Tomala to faktycznie klocki bo są krzywo zjechane. Z zewnątrz mam z 6 mm, a po wewnętrznej stronie tarczy ze 3 mm. Dzięki za pomoc. Co polecacie do Zimmermanów nawiercanych? Miałem TRW - czy to dobre klocki?
robertdg - 13-10-2009, 20:42
morosophem napisał/a: | Big Tomala to faktycznie klocki bo są krzywo zjechane. Z zewnątrz mam z 6 mm, a po wewnętrznej stronie tarczy ze 3 mm. Dzięki za pomoc. Co polecacie do Zimmermanów nawiercanych? Miałem TRW - czy to dobre klocki? |
JEzeli masz taki efekt to znaczy ze docisk wogole nie "plywa" w prowadnicach (srubach prowadzacych) bo nacisk wychodzi tylko od strony tloczyska i dlatego sciera sie klocek tylko od strony wewnetrznej tarczy, zrob to jak najszybciej zeby nie pokrzywic tarczy, roznice w chamowaniu napewno bys odczul bez ABS-u w 100% (zarzucalo by autem wokol osi mocniej hamujacej), ale gwarantuje ze jak zrobisz te hamulce to na 100% zauwazysz roznice w hamowaniu przed i po
Psikus - 13-10-2009, 21:06
morosophem, polecam jeszcze poskręcać zacisk do kupy bez klocków i wtedy sprawdzić, czy zacisk pływa na prowadnicach. samo poruszanie prowadnicami przy rozkreconym zacisku może nie być miarodajne, tzn ze prowadnice które będą lekko chodzić mogą być krzywe i po skręceniu zacisku dopiero mogą się blokować. W takim przypadku wymiana prowadnic powinna załatwić sprawę.
robertdg - 13-10-2009, 21:14
Watpie zeby dalo sie skrzywic prowadnice srednicy 8mm, moze poprostu jest skorodowana (zeszla z niej warstwa ochronna), choc to co pisze Psikus, to nie jest zly pomysl, istnieje ewentualnosc skrzywienia ucha docisku w ktorym jest wkrecana prowadnica, ale wtedy ktos musialby ostro traktowac mlotkiem mocowanie, a uwierzcie mi znam takich ludzi, ba znam nawet takich co potrafia zalozyc klocki odwrotna strona, czyli metalem do tarczy
Ursus - 14-10-2009, 09:44
morosophem napisał/a: | to faktycznie klocki bo są krzywo zjechane. |
Tylko to, że są krzywo zjechane zostało czymś spowodowane więc zanim je zmienisz usuń usterkę, o sposobie na to było już pisane wyżej.
|
|
|