Galant VR4 E88A 92-96 - jak często wymieniać płyny / rozrząd
gres - 16-10-2009, 09:17 Temat postu: jak często wymieniać płyny / rozrząd nie mam żadnej książki serwisowej w ludzkim języku
Pierwsza sprawa co ile wymieniać rozrząd?
olej co 10?
skrzynia?
reduktor?
most tył?
Wogóle to się wymienia ?
płyn hamulcowy poprzedni wlascicel mi napsial zeby zmieniac co 40 tyś ( myślalem że hamulcowego się nie wymienia )
świece co 90?
mitsu_pl - 16-10-2009, 12:05
- Rozrząd wymienia się co 90 tys. km lub 6 lat
- Olej z filtrem co 10 tys. km lub w ciężkich warunkach co 7 tys. km
- Filtr powietzra zalecają co 10 tys. km lub ewentualnie co 20 tys. km w zależności od tego w jakich warunkach się jeździ.
- Płyn hamulcowy to raz na 4 do 6 lat a maxymalnie co 90 tys.km ( z tego względu, że zaczyna łapać wilgoć i drastycznie spada temp. jego wrzenia... czyli kiedyś w górach mógłbyś się zdziwić deptając po hamulach... )
- oleje w skrzyni, dyfrach i reduktorku, to wedle uznania. Wymień sam a później co 40 tys.km? Z tego co pamiętam to tak zalecali w Pajero
Frost - 17-10-2009, 12:34
W moimmoim wymieniam:
- rozrząd co 60tys.
-olej w silniku co 7-10tys
-wszystkie filtry co 10tys.
- olej w skrzyni raz na 2-3y lata
- dyfru jeszcze nie miałem ale juz olej nowy zalałem a nastepna wymiana mysle że za 2-3lata razem ze skrzynią
- płyn hyamulcowy - jak zaczyna się robić ciemny i brudny
- świece razem z kablami i rozrządem- co 60tys.
Ale ja zawsze wszystko robie w auci szybciej. Terminy mitsu_pl są tak jak ksiązka pisze...
gres - 19-10-2009, 14:46
" Terminy mitsu_pl są tak jak ksiązka pisze... " i bardzo dobrze:P bo ja ksiażki ni mom
a jak silnik bierze tyle oleju że mu co chwile dolewam
Rozrząd mam zmieniony przy 150 to jeszczepojeżdze (190 teraz)
filtr pow co 20 matko tak często - trzeba pomyśleć o stożku albo sportowym
hamulcowy poprzedni wlasciciel mi przykazal co 40 tysiakow wiec teraz wypadałaby wymiana , ale kurde ja bym się bardziej do tego 90 zaproponowanego przez mitsu_pl skłaniał
W skrzyni dyfrach reduktorze mam przy 150 wymienione , teraz jak wspomnaiłem stukło 190 więc można by pomyśleć, ale najpierw musze się zająć progami wiec pewnei po zimie. 40 tyś to też często mi się wydaje , może w przypadku pajero brali pod uwagę waruni w jakim auto moze jeździć
Frost - 20-10-2009, 12:01
gres napisał/a: | 40 tyś to też często mi się wydaje | ja niestety zawsze uprzedzam fakty i w każdym aucie wymieniam wszystko wcześniej niez piszepo książkach i instrukcjach, szczególnie że one pisane są do aut nowych z myślą i ich serwisowaniu i kożystaniu tylko z orginalnych części bla bla bla.
W poprzednim Galu olej i wszystkie filtry wymieniałem co 6-7tys i nie narzekał Galuś hehe.
gres napisał/a: | a jak silnik bierze tyle oleju że mu co chwile dolewam | tzn. ile w zliczeniu na 10tys ???? bo mój też bierze od wymiany do wymiany około 2L. Poprzedni Miś po remoncie brał ok. 0,5-1L na 7tys km.
gres - 21-10-2009, 09:19
a z 5
na oko mowie ale mniej wiecej tyle
viader - 21-10-2009, 09:28
Wiem, że to inne silniki ale u mnie w eclipse apetyt na olej był ok. 0,8-1l/1000km czyli od zmiany do zmiany musiałem dolać 2 bańki oleju. W kwietniu wymieniłem uszczelniacze zaworowe i od tej pory od zmiany do zmiany weźmie nie więcej jak 0,5-1l, przy czym silnik jest bardzo często kręcony na czerwone pole (codziennie po kilkanaście razy). Gdybym go tak nie cisnął to pewnie nie musiałbym nic dolewać. Może warto wymienić te uszczelniacze bo koszt jest niewielki. Po dwóch wymianach oleju cały koszt się zwrócił, gdyż oszczędziłem jakieś 16-20l oleju
Frost - 21-10-2009, 12:23
no to dużo za dużo
viader napisał/a: | wymieniłem uszczelniacze zaworowe i od tej pory od zmiany do zmiany weźmie nie więcej jak 0,5-1l | terez jest prawidłowo. Mój też tak bierze i też krecony jest do odcinki codziennie.
gres, czeka cię lekka renowacja głowic
gres - 21-10-2009, 14:42
to jest niestety coś na co pozwolić sobie nie mogę
Domyślam się że samo zdjęcie pokrywy zaworowej nie wystarczy żeby się do usczelniaczy dobrać?
Frost - 21-10-2009, 15:34
gres napisał/a: | do usczelniaczy dobrać | niestety, chodź jest na to sposób bez ściągania głowic, tylko trzeba mieć narzędzia odpowiednie z tego co pamiętam
mitsu_pl - 21-10-2009, 16:41
W tamtym roku robiliśmy to u siebie, bez ściągania głowic
Jeżeli masz wydajną sprężarke i końcówkę do mierzenia ciśnienia w cylindrze to uda się
gres - 22-10-2009, 08:14
rozumim - ciśnienie w cylinder żeby zaworek nie wpadł
mitsu_pl - 22-10-2009, 11:02
No właśnie. Dawno już tego nie praktykowaliśmy, ale swego czasu często się tak robiło
gres - 23-10-2009, 13:19
jescze mi taki pomyśł przyszedł do głowy żeby sprawdzić drożność odmy.
Jest ona gdzieś na wierzchu ?
w poprzednim aucie wogóle nie było
|
|
|