To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - przegub zewnetrzny

mikall0 - 16-10-2009, 17:37
Temat postu: przegub zewnetrzny
Moj mechanik powiedzial ze mam do wymiany przegub zewnetrzny. Cena jaka mi powiedzieli w sklepie... 400zl.popatrzylem na necie i mniej jak 350 nigdzie nie ma. Czy ktos kiedys dzialal w tym temacie i moze cos doradzic? Obdzwonilem troche sklepow polecanych ale nie wszedzie odbieraja ze wzdledu na godzine. Czy przegub ma rozroznienie na prawy i lewy?
mario mario - 16-10-2009, 19:23

Jak mechanik tak powiedział to znaczy, ze się chłop na tym zna, a może zapytaj o szczegóły i na jakiej podstawie stwierdził, że to przegub wewnętrzny.
mikall0 - 16-10-2009, 21:19

A za co odpowiada przegub zewnetrzny? Moglby ktos wytlumaczyc na chlopski rozum? CZy po wymianie tej czesci zmieni sie zbieznosc?
przemekx303 - 16-10-2009, 21:25

zbieżność na 100% ci się nie zmieni ,a przegub odpowiada z przekazywanie momentu(napędu) z pólosi na Koła czyli jak się rozleci to nigdzie nie pojedziesz , a najlepsza metoda na sprawdzenie czy sie przegub rozlatuje to skręć koła na maksa i rusz dynamicznie jak zaczną stukać, tyrkotać to do zmiany ,a jak nic nie słychać to zostawić nie ruszać chyba że guma osłaniająca (manszeta) jest pęknięta to wymień samą gumę bo pożniej przegub szlag ci trafi
kubaaaa - 16-10-2009, 21:37

Sprawdz w intercarsie powinienes tam znalez przegub zewnetrzny spokojnie za ok150zl.
pozdro

mikall0 - 18-10-2009, 19:56

szukalem i nie znalazlem w tej cenie. Moze tobie chodzi o przegub do cari przed liftem to sie zgodze na ta cene.
Anonymous - 18-10-2009, 23:23

a ja bym poszukał na alledrogo całej półoski. Co oryginał to oryginał. Dobrać zamiennik to czasem sztuka.
POzdr.

Anonymous - 19-10-2009, 12:50

mikall0 cena którą podałeś jest jak najbardziej prawidłowa.
Ciesz się że jest zamiennik - do niedawna trzeba było kupować całe półośki, wtedy dopiero cena jest z kosmosu.
Nie kombinuj z przegubami z Allegro, niektóre Cari mają zmodyfikowane półosie są one grubsze o kilka mm i możesz nie trafić na odpowiedni przegub.

bart1924 - 19-10-2009, 17:37

Panowie nie będę otwieral nowego tematu, wiec sprawa wygląda następująco:
gdy jadę po nierównościach i zacznę skręcać slychać stuki z przodu, dzieje się tak tylko jeżeli skręcam , dodam, że na równej powierzchni stuki nie występują, czy to mogą być przeguby? Od czego zacząć sprawdzanie?

Kmer - 19-10-2009, 17:47

bart1924, to są przeguby,właśnie tak zaczynają stukać jak są zużyte.
bart1924 - 19-10-2009, 17:58

Dziękuję za odpowiedź Kmer, trochę się zdolowalem bo znowu będzie wydatek...
przemekx303 - 19-10-2009, 21:52

bart1924 napisał/a:
Panowie nie będę otwieral nowego tematu, wiec sprawa wygląda następująco:
gdy jadę po nierównościach i zacznę skręcać slychać stuki z przodu, dzieje się tak tylko jeżeli skręcam , dodam, że na równej powierzchni stuki nie występują, czy to mogą być przeguby? Od czego zacząć sprawdzanie?


nie ważne czy równa nawierzchnia czy nie , jeżeli przegub rozbity to będzie go słychać na każdej drodze, jeśli go nie słychać na równej to może to nie przegub, sprawdź może gumy(poduszki) drążka stabilizacyjnego. Jak chcesz spr. stan przegubów to zrób tak jak napisałem wczesniej i zwykle to się objawia podczas ruszania i pierwszego przyspiszania na jedynce i dwójce nigdy zazwyczaj w czasie normalnej już jazdy , a odgłos to takie tyrkotanie , najczęściej jak skręcasz w prawo to przegub prawy i odwrotnie

bart1924 - 19-10-2009, 22:27

przemekx303 napisał/a:
nie ważne czy równa nawierzchnia czy nie , jeżeli przegub rozbity to będzie go słychać na każdej drodze, jeśli go nie słychać na równej to może to nie przegub, sprawdź może gumy(poduszki) drążka stabilizacyjnego. Jak chcesz spr. stan przegubów to zrób tak jak napisałem wczesniej i zwykle to się objawia podczas ruszania i pierwszego przyspiszania na jedynce i dwójce nigdy zazwyczaj w czasie normalnej już jazdy , a odgłos to takie tyrkotanie , najczęściej jak skręcasz w prawo to przegub prawy i odwrotnie


ok, w takim razie jutro zabieram się za sprawdzanie i napszę co jest grane, pozdrawiam serdecznie!

przemekx303 - 19-10-2009, 22:30

najczęstsze przyczyny rozlatującego przegubu to albo uszkodzona gumowa osłona przegubu lub częste boksowanie na skręconych kołach
kris80 - 22-02-2011, 22:56

Powiedzcie mi jeszcze jedno, czy jak zaczyna byc czasem słyszalny przegub to wyjęcie go wymycie i ponowne złożenie z nasmarowaniem cos pomoże. Może na nim juz nie ma smaru i czasem tyka? Czy to juz definitywnie oznaka że przegub do wymiany? Dodam jeszcze że jak skręcę koła w prawo to stuki są z lewej strony a nie tak jak piszecie że powiny być z prawej.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group