To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.9DI-D] niska temperatura silnika DID

kubaaaa - 16-10-2009, 20:42
Temat postu: [Cari 1.9DI-D] niska temperatura silnika DID
witam
Mam pytanie, od jakiegos czasu , podczas jazdy temperatura wody na wskazniku jest caly czas na minimum albo lekko podniesiona, bez wzgledu na to jak dlugo silnik pracuje. Mimo to silnik pracuje normalnie (o ile to ma znaczenie , z wentylacji leci normalnie cieple powietrze) .
Prosze o pomoc, chcialbym sie dowiedziec czegokolwiek zanim pojde do mechanika i wymienie cos niepotrzebnie.(carisma 2003r 1,9 did 103PS)
pozdrawiam

pawelsonx - 16-10-2009, 21:27

takie objawy wskazują na zepsuty termostat naprawę najlepiej zacząć od sprawdzenia tego elementu
Wymiana tego elementu czy sprawdzenie nie wymaga posiadania jakiś tam kwalifikacji więc można zrobić to samemu pod warunkiem że osoba zmieniająca miała kiedyś do czynienia z narzędziami typu klucz nasadowy itp

Dla nieznających angielskiego termostat to element oznaczony numerem 5



:)
Po wymianie trzeba uzupełnić płyn w ilości przynajmniej takiej samej w jakiej została w czasie naprawy wylana z układu

kubaaaa - 16-10-2009, 21:32

Dziekuje za pomoc , tak tez podejzewalem , zaczne od termostatu.
Pozdrawiam

JCH - 16-10-2009, 23:42

kubaaaa, Pozwolę sobie odesłać Cię do tego tematu :arrow: >>> Wymiana termostatu w 1.9 DI-D<<<
ZUB3R - 04-11-2009, 14:43

Mam również taki sam problem jak kubaaaa, jednak wymiana termostatu (ktory wiemieniłem sam, dzięki JCH!!!) nic nie pomogła i wskaźnik temperatury w dalszym ciągu osiąga wartość tylko 1/5 całej tarczy. Czyżby czujnik???
Kerim08 - 07-11-2009, 11:03

U mnie też były takie objawy i wymieniłem termostat i jest juz ok. Silnik osiąga temperaturę. Tzn wskazówka czujnika po kilkunastu km (w zależności od temp. otoczenia i stylu jazdy) zatrzymuje się praktycznie w pozycji pionowej. Może ten nowy termostat jest wadliwy lub faktycznie czujnik temp. szwankuje. Sprawdź, czy po uruchomieniu silnika i przejechaniu kilkunastu km przewody od chłodnicy lub chłodnica nie robią sie ciepłe. Termostat nie powinien puszczać na tzn duży obieg przed osiągnieciem przez silnik optymalnej temp.
ZUB3R - 02-12-2009, 16:55

Ponownie wymieniłem termostat i już jest wszystko ok. Teraz ponownie wsadziłem tańszy zamiennik za 30 zł, jednak tym razem trafił mi się poprawnie działajacy. Pozdrawiam i zyczę wszystkim powodzenia z wymiana termostatu, zwłaszcza że za drugim razem zrobiłem to jak burza!!!
kamil9550 - 23-01-2010, 18:39

Witam serdecznie jestem posiadaczem Carismy 1.9 DID 2000r od paru dni. Jak prawidłowo wskazówka powinna pokazywać temperaturę po rozgrzaniu silnika? U mnie jest tak trochę więcej, niż 1/3 ale do polowy jeszcze brakuje.Zauwazyle tez cos takiego, że po przejechaniu około 15km silnik się rozgrzał i obroty spadły a jak stanąłem na światłach to nagle temp. zaczęła spadać znowu a obroty wzrosły. Czy to może być wina termostatu?

[ Dodano: 24-01-2010, 12:30 ]
przy jakiej temperaturze otwiera sie termostat w cari 1.9 did 2000r?

Anonymous - 01-12-2010, 19:56

Mam podobny problem z did. Wczoraj ok. -9 st. po przejechaniu 10 km obroty mi zeszły ale na następnych światłach znowu obroty wzrosły i tak ze trzy razy na światłach. Dzisiaj -14 st. wyższe obroty miałem cały czas do wjazdu do garażu ok. 15 km jazdy. Jeszcze chwilę w garażu postałem i obroty cały czas wyższe. Rok temu wymieniałem termostat firmy 4max, może się już skończył, sam nie wiem o co chodzi.
JCH - 01-12-2010, 20:03

endriup72 napisał/a:
Wczoraj ok. -9 st. po przejechaniu 10 km obroty mi zeszły ale na następnych światłach znowu obroty wzrosły i tak ze trzy razy na światłach
W 1.9 DID przy tych temperaturach, które macie to normalne. Też tak miałem w Space Starze (i też mnie to denerwowało). Dopiero dłuższa jazda ze stałą prędkością pozwala zagrzać ten silnik i później już powinien trzymać temp.
Tomashi - 07-12-2010, 22:09

JCH napisał/a:
W 1.9 DID przy tych temperaturach, które macie to normalne. Dopiero dłuższa jazda ze stałą prędkością pozwala zagrzać ten silnik i później już powinien trzymać temp.

Ten tekst powinien zostać przyklejony. Co zima to ta sama śpiewka. Niektórym ciężko używać szukajki...
Oczywiście w pełni popieram to co napisałeś.
Mi po nocy w "blaszaku", temp. -10 na zewn. i jeździe 6 km do roboty wskazówka w ogóle nie drgnie. Jasne, że nie żyłuję silnika bo po co zimnego biedaka męczyć? Dopiero po jakiś 20 km wskazówka zbliża się do połowy.

mike79 - 08-12-2010, 00:16

Ja mogę potwierdzić, że silnik się trochę wolno rozgrzewa ale nie mogę potwierdzić, że skaczące obroty to norma. U mnie nic takiego się nie dzieje. Przy tegorocznych mrozach nie odpalałem już tak natychmiastowo ale poza tym silnik chodzi bez zarzutu. Nie widzę żadnej niestabilności w obrotach.
Może i z tym da się jeździć ale z pewnością nie do końca jest to normalne.

JCH - 08-12-2010, 09:34

mike79 napisał/a:
mogę potwierdzić, że silnik się trochę wolno rozgrzewa ale nie mogę potwierdzić, że skaczące obroty to norma
Skaczące obroty - nie chodziło o to, że falują ale o to, że jadąc nie zagrzanym autem i np. stojąc w korku mogą wynosić 750 obr. by za chwilę, np. na następnych światłach podskoczyły one do 1000 obr/min.
mike79 - 08-12-2010, 20:32

czegoś takiego też u siebie nie zaobserwowałem. przynajmniej "na ucho" nie czułem takich efektów. choć może ten efekt w jeszcze trochę mniejszej skali mi umknął. aż tak bardzo nie wpatrywałem się w obrotomierz.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group