To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - bujanie na nierównościach

DZIDIAJ - 17-10-2009, 16:01
Temat postu: bujanie na nierównościach
Witam. Jestem posiadaczem Carismy 1,8 Gdi (sedan) Wyczytałem kilka wypowiedzi na temat pokonywania nierówności przez Carisme i były tam same pochwały czyli ,że samochód pięknie pokonuje nierówności wręcz płynie. W przypadku mojego samochodu jazda po nierównościach na trasie troszkę mnie denerwuje ponieważ "buja" na boki co bardzo przeszkadza mi w jeździe. Czy to normalny objaw?
TameR - 17-10-2009, 16:18

Buja?... a jak tam amortyzatory się mają? może już nadszedł na nie czas?


Przesiadłem się na Cari parę dni temu z Colta CJ4A Sport Edition i muszę przyznać że Cari to strasznie gruba dziewczynka... Jednak w zakrętach trzyma się przyzwoicie nierówności wybiera prawidłowo... bujania nie odczuwam

DZIDIAJ - 17-10-2009, 16:23

Witam. Amortyzatory sa w dobrym stanie.. No własnie bo ja sporo poruszałem sie (ze znajomym) Lanserem 95r glxi i tam czuło sie ze samochód płynie (bez bujania na boki). Tym autkiem troche boje sie jeździć szybko ,ale fakt ,że trzyma sie dobrze drogi. Czyli po prostu musze się z tym oswoić;) Dziekuje za wypowiedź
Saqu - 18-10-2009, 10:31

a, że amortyzatory są dobre wnioskujesz z....?
z czego? ;)

bart1924 - 19-10-2009, 17:42

sprawdź z tylu tuleje wahacza wzdlużnego (takie duże), u mnie po wymianie przestalo bujać, szczególnie w zakrętach. Przed wymianą czulem się jak na statku, gdy wychodzilem z zakrętu:)
DZIDIAJ - 24-10-2009, 09:42

Przepraszam ,że tak późno odpisuje. Amortyzatory są w dobrym stanie bo podczas przeglądu wyszły dobre parametry:) Jeśli chodzi o te tuleje to gdy bede miał chwile sprawdze. Dziękuje za informacje!!
mlun - 24-10-2009, 17:29

Te testy amortyzatorów to mozna z przymróżeniem oka traktować.
siwek - 25-10-2009, 08:54

mlun napisał/a:
Te testy amortyzatorów to mozna z przymróżeniem oka traktować.
też mi się tak wydaje, bo mi w testach wyszły wyniki ok 74% przód a tył 65% a czuję każdą nierówność na drodz i każda przeszkoda to jest walnięcie i drże razem z kołami :?
Saqu - 25-10-2009, 09:01

mlun napisał/a:
Te testy amortyzatorów to mozna z przymróżeniem oka traktować.


Widziałem też odpowiedzi ludzi, którym właśnie powychodziło na badaniach po 60-70% sprawności, a po wymianie amorków twierdzili, że auto o niebo lepiej się trzyma drogi. Więc tutaj z tym stwierdzeniem się zgodzę;)

pawelsonx - 25-10-2009, 11:40

ja sie zastanawiam jak w samochodzie na przeglądzie nie sprawdzono tulej łączników itp . Ja rozumiem że w Polsce przegląd za kasę można załatwić, ale jak już sie decyduje na standardowe procedury powinni wszystko sprawdzić (no chyba że to więcej kosztuje )
DZIDIAJ - 25-10-2009, 12:48

Są rózne stacje.. Ja robiłem badania na stacji , w której o sprawności zawieszenia decydował komputer. Kiedys byłem na innej drugim samochodem i tam zawieszenie było sprawdzane dodatkowo naocznie na podnośniku. podczas drgań diagnosta wszedł pod samochód ,"dokładnie" wszystko obejrzał i wyciągnął wnioski;)
przemekx303 - 26-10-2009, 20:06

na jakich nierównościach , koleiny, dziury , czy jakaś wogle krzywa droga i przy jakiej prędkości , najpierw najlepiej sprawdź opony
DZIDIAJ - 27-10-2009, 09:36

Buja samochód na nierównościach na (żółtych) drogach w ten sposób że przy nieco większych prędkościach strach jechać (kolebie samochodem na boki). Nie pokonuje tych nierówności gładko. Zastanawiam się czy taki charakter ma Carisma czy musze wymienic niektóre częsci zawieszenia..

[ Dodano: 27-10-2009, 09:45 ]
Chodzi mi o nierówna droge ( pofałdowania na asfalcie)..

pawelsonx - 27-10-2009, 12:20

moja zawsze była sztywna a po przeglądzie jak musiałem wymienić amorki i parę tulejek gumowych jest bardzo sztywna. Przy mojej wadze 100kg jak do niej wsiadam to nawet samochód się nie ugina. No ale ja mam sedana i to z kierownica po niewłasciwej stronie. co do uginania na boki to sprawdź ciśnienie w kołach.
A i jedna sprawa po wymianie tulej a jeszcze przed geometria samochód zachowywał się dziwnie np na skręcie 90 stopni co pokonywałem go normalnie przy 50km/h tył wyprzedził mnie czyli mnie przekręciło na mokrej nawierzchni. I na hopkach tez leciał na bok . Po geometrii ustąpiło.

DZIDIAJ - 28-10-2009, 12:59

Akurat dziś zmieniłem oponki na zimowe i po przejechaniu niewielkiego dystansu okazało sie że to bujanie na boki wywoływały letnie oponki czyli właściwie "banalna" przyczyna. Napisałem banalna w cudzysłowiu bo opony są bardzo ważne;) Po zmianie, samochód prowadzi sie znacznie lepiej...Dziekuje za podpowiedzi


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group