Carisma - Techniczne - Mało płynu w chłodnicy
tiger1010 - 17-10-2009, 21:48 Temat postu: Mało płynu w chłodnicy Witam! Dzisiaj zauważyłem, że mam mało płynu w zbiorniuczku wyrownawczym tzn. w oklocach minimum. Mam pytanie jaki płyn wlać nie wiedząc co mam wlane? Czy może być woda demineralizowana? Jak wlewać taki płyn? Do zbiorniczka wyrównawczego trchochę dolać czy do chłodnicy? Wlewać przy włączonym silniku? Dzięki z góry. Pozdrawiam.
robertdg - 17-10-2009, 21:55
Jezeli chcialbys zalewac woda destylowana musialbys wpierw zmierzyc obecny plyn glikometrem, zeby stwierdzic jakie ma wlasciwosci, najlepiej byloby wymienic na nowy, a jezeli chcesz czegos dolac moze byc kager, petrygo, sa mieszalnne, dolewasz do chlodnicy na maxa, a do zbiorniczka wyrownawczego równo pomiedzy min a max, po czym zagrzewasz silnik, zostawiasz najlepiej na cala noc do wystudzenia i sprawdzasz poziom na zimnym, jak za maly trzeba dolac, jak za duzy trzeba troche upuscic
tiger1010 - 17-10-2009, 22:46
Tzn. w zbiorniczku jest płynu na kresce minimum. Mozna dolac tylko do zbiorniczka? Dolewac przy wlaczonym silniku?
Kmer - 17-10-2009, 22:52
tiger1010 napisał/a: | Można dolać tylko do zbiorniczka? Dolewać przy włączonym silniku? |
Możesz dolać tylko do zbiorniczka,układ sam sobie pobierze płyn,odnośnie dolewania na włączonym silniku nie ma sensu bo ściągając korek ze zbiorniczka wyciągasz również rurkę poprzez którą układ pobiera płyn ze zbiorniczka,na włączonym silniku mógłbyś dolewać bezpośrednio do chłodnicy,tylko po co jak masz zbiorniczek.
robertdg - 17-10-2009, 22:54
Uzupelniasz na zimnym silniku, w zbiorniczku wyrownawczym jak pisalem wczesniej rowno na polowie powiedzy min i max, a do chlodnicy lejesz do pelna, potem rozgrzewasz silnik a na nastepny dzien rano sprawdzasz poziom plynu jaki jest, oczywiscie po uzupelnieniu plynu mozesz odpalic silnik niech pochodzi z 5 - 10min i zobaczyc czy zmieni sie poziom plynu
TESTER - 18-10-2009, 10:06
robertdg napisał/a: | Uzupelniasz na zimnym silniku, w zbiorniczku wyrownawczym jak pisalem wczesniej rowno na polowie powiedzy min i max, a do chlodnicy lejesz do pelna, potem rozgrzewasz silnik a na nastepny dzien rano sprawdzasz poziom plynu jaki jest, oczywiscie po uzupelnieniu plynu mozesz odpalic silnik niech pochodzi z 5 - 10min i zobaczyc czy zmieni sie poziom plynu |
Dokładnie tak właśnie. Jeśli pewny jesteś, że w chłodnicy jest pod sam korek to dolewasz jedynie do zbiorniczka wyrównawczego na zimnym silniku oczywiście. Zamykając go dopilnuj bu rurka która ma sięgać do samego dna nie zagięła się przy wkładaniu.
tiger1010 - 19-10-2009, 21:46
Ja w zbiorniczku wyrównawczym nie mam żadnej rurki tylko sam korek. Może będzie to głupie pytanie, ale gdzie w DID jest korek wlewu płynu do chlodnicy?Szukałewm i nie znalazłem.
robertdg - 19-10-2009, 22:38
tiger1010, jezeli nie ma korka na gorze chlodnicy, w takim razie masz uzupelnianie plynu tylko przez zbiorniczek wyrownawczy.
tiger1010 - 19-10-2009, 23:44
Dzięki bardzo za pomoc. Pozdrawiam.
Marcino - 21-10-2009, 21:08
CHłodnicy nie proponuje otwierać bo tam "prawie" zawsze jest pełno, jest ona poniżej zbiorniczka wyrównawczego. Proponuje dolać tak jak pisano wczesniej do połowy, jak na zimym jest poniżej minimum to jeszcze raz dolać. JAk przelejesz ciut to sie nic nie stanie..:)
|
|
|