To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.9DI-D] Sposób na szybsze rozgrzanie silnika ?

Anonymous - 18-10-2009, 20:35
Temat postu: [Cari 1.9DI-D] Sposób na szybsze rozgrzanie silnika ?
witajcie,

z racji tego, że silnik nagrzewa się wolno i tego, że idzie zima (jeszcze wolniejsze grzanie) pomyślałem o przesłonieniu częściowym chłodnicy? sposób z PGRu i pytam czy jest sens, czy coś da?

jako ciekawostka jak było kiedyś -25 stopni z rana to po dojechaniu do pracy (35 km) silnik jeszcze nie był nagrzany.

acha uprzedzając! termostat wymieniałem i jest ok

pzdr

JCH - 18-10-2009, 21:06

Ja tam wpychałem jakieś tektury wtedy gdy miałem zwalony termostat i do czasu zanim go wymieniłem to robiłem jakieś sztuki :roll:
Ale jeśli masz sprawny termostat to wątpię czy coś pomoże bo przecież chłodzenie chodzi na małym obiegu i chłodnica nie bierze w tym udziału. Dopiero jak się termostat otworzy to wtedy mogą być "nieco sprzyjające" warunki. Spróbuj i kontroluj wskazówkę.
Na pocieszenie powiem Ci, że u mnie w Outbacku dieslu też dość długo trwa zagrzanie silnika. Przy temp. ok. 0° dopóki nie wyjechałem z miasta na DTŚ-kę (taka powiedzmy obwodnica) to się nie zagrzał do swojej właściwej temperatury :(

Anonymous - 18-10-2009, 21:49

hmmm no właśnie... termostat mam ok, kupiłem u japaneze jakiś z tych lepszych. wskazówka dochodzi do połowy skali, no ale wkurza mnie trochę ten czas. dla mnie od wyjechania z domu przy temperaturze +5 to kwestia jakiś 15 km zanim temperatura jest ok.
pawelsonx - 18-10-2009, 21:56

taki urok diesli jest mają więcej wody w układzie i mało palą . A co do grzania polecam webasto
Tomashi - 19-10-2009, 07:56

ario napisał/a:
dla mnie od wyjechania z domu przy temperaturze +5 to kwestia jakiś 15 km zanim temperatura jest ok.

..to i tak masz dobrze, ja mam do roboty 5 km :roll:
Przy temp. minusowych wskazówka nawet nie drgnie.
Cóż, jak ktoś powiedział: "diesle kupuje się na długie trasy" :wink:

Anonymous - 19-10-2009, 08:25

ario napisał/a:
no ale wkurza mnie trochę ten czas. dla mnie od wyjechania z domu przy temperaturze +5 to kwestia jakiś 15 km zanim temperatura jest ok.


jesli jestes hardcorem mozesz skrecic ogrzewanie na min. aby nie odbieralo ciepla z ukladu, silnik troche szybciej sie nagrzeje.

Anonymous - 19-10-2009, 08:42

zasłoń chłodnice, może pomoże
Student - 19-10-2009, 09:18

Kelo jak wyżej już napisano NIE POMOŻE.
lukaszpl - 20-10-2009, 01:23

Może pomóc, zasłaniając chłodnicę zasłania się też trochę silnik.
Nie zgubiłeś osłon silnika?

Student - 20-10-2009, 07:44

Jeżeli rozumujecie w ten sposób to proponuję ogacić silnik wełną mineralną, zasłonić wszystkie wloty piowietrza i wtrysnąć piankę poliuretanową we wszystkie szpary łącznie z przyklejeniem maski. :badgrin:
Anonymous - 20-10-2009, 08:28

Student napisał/a:
Jeżeli rozumujecie w ten sposób to proponuję ogacić silnik wełną mineralną, zasłonić wszystkie wloty piowietrza i wtrysnąć piankę poliuretanową we wszystkie szpary łącznie z przyklejeniem maski. :badgrin:


i po co ten sarkazm? ktos chce szybciej aby mu sie nagrzal silnik i moze sobie pozaslaniac co chce, nawet jesli to przyniesie wiecej zlego niz dobrego.

dla wszystkich chcacych zaslonic cokolwiek w aucie przypomne ze nie na darmo producenci wydaja miliony monet na zaprojektowanie efektywnego przeplywu powietrza.

kiernos - 20-10-2009, 08:31

ja tam robie inaczej 15-20 min przed wyjazdem odpalam moja cari i ustawiam grzanie na połowe .
da sie przezyc jak sie wsiadzie
:D

kosek - 20-10-2009, 08:45

ario napisał/a:
hmmm no właśnie... termostat mam ok, kupiłem u japaneze jakiś z tych lepszych. wskazówka dochodzi do połowy skali, no ale wkurza mnie trochę ten czas. dla mnie od wyjechania z domu przy temperaturze +5 to kwestia jakiś 15 km zanim temperatura jest ok.


Wskazówka ma dochodzić do połowy skali i to jest jej właściwa pozycja.

pozdr.

lukaszpl - 20-10-2009, 09:58

arturro napisał/a:
Student napisał/a:
Jeżeli rozumujecie w ten sposób to proponuję ogacić silnik wełną mineralną, zasłonić wszystkie wloty piowietrza i wtrysnąć piankę poliuretanową we wszystkie szpary łącznie z przyklejeniem maski. :badgrin:


i po co ten sarkazm? ktos chce szybciej aby mu sie nagrzal silnik i moze sobie pozaslaniac co chce, nawet jesli to przyniesie wiecej zlego niz dobrego.

dla wszystkich chcacych zaslonic cokolwiek w aucie przypomne ze nie na darmo producenci wydaja miliony monet na zaprojektowanie efektywnego przeplywu powietrza.


Ważne że licznik postów leci, drugi raz nie wnosząc nic do tematu :roll: ...

Student - 20-10-2009, 10:51

Mam gdzieś licznik postów , proszę admina o wykasowanie na 0.

Jeżeli wielokrotnie jest napisane, że to nic nie daje, albo bardzo mało, a zasłonięcie chłodnicy jest sposobem iście z PRL-u stosowanym w Polonezie, Żuku z uszkodzonym termostatem to jak mam napisać?

Też narzekam, że DID się wolno grzeje, ale czy na pewno , po przejechaniu 2 km, z nawiewu leci ciepłe powietrze, a że wskazówka wolniej idzie w górę niż w GDI , trzeba się z tym pogodzić.

Przecie to diesel :lol: .



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group