| 
				
					| Carisma - Techniczne - [Cari 1.9DI-D] Sposób na szybsze rozgrzanie silnika ?
 
 Anonymous - 18-10-2009, 19:35
 Temat postu: [Cari 1.9DI-D] Sposób na szybsze rozgrzanie silnika ?
 witajcie,
 
 z racji tego, że silnik nagrzewa się wolno i tego, że idzie zima (jeszcze wolniejsze grzanie) pomyślałem o przesłonieniu częściowym chłodnicy? sposób z PGRu i pytam czy jest sens, czy coś da?
 
 jako ciekawostka jak było kiedyś -25 stopni z rana to po dojechaniu do pracy (35 km) silnik jeszcze nie był nagrzany.
 
 acha uprzedzając! termostat wymieniałem i jest ok
 
 pzdr
 JCH - 18-10-2009, 20:06
 
 Ja tam wpychałem jakieś tektury wtedy gdy miałem zwalony termostat i do czasu zanim go wymieniłem to robiłem jakieś sztuki
   Ale jeśli masz sprawny termostat to wątpię czy coś pomoże bo przecież chłodzenie chodzi na małym obiegu i chłodnica nie bierze w tym udziału. Dopiero jak się termostat otworzy to wtedy mogą być "nieco sprzyjające" warunki. Spróbuj i kontroluj wskazówkę.
 Na pocieszenie powiem Ci, że u mnie w Outbacku dieslu też dość długo trwa zagrzanie silnika. Przy temp. ok. 0° dopóki nie wyjechałem z miasta na DTŚ-kę (taka powiedzmy obwodnica) to się nie zagrzał do swojej właściwej temperatury
   Anonymous - 18-10-2009, 20:49
 
 hmmm no właśnie... termostat mam ok, kupiłem u japaneze jakiś z tych lepszych. wskazówka dochodzi do połowy skali, no ale wkurza mnie trochę ten czas. dla mnie od wyjechania z domu przy temperaturze +5 to kwestia jakiś 15 km zanim temperatura jest ok.
 pawelsonx - 18-10-2009, 20:56
 
 taki urok diesli jest mają więcej wody w układzie i mało palą . A co do grzania polecam webasto
 Tomashi - 19-10-2009, 06:56
 
 
  	  | ario napisał/a: |  	  | dla mnie od wyjechania z domu przy temperaturze +5 to kwestia jakiś 15 km zanim temperatura jest ok. | 
 ..to i tak masz dobrze, ja mam do roboty 5 km
   Przy temp. minusowych wskazówka nawet nie drgnie.
 Cóż, jak ktoś powiedział: "diesle kupuje się na długie trasy"
   Anonymous - 19-10-2009, 07:25
 
 
  	  | ario napisał/a: |  	  | no ale wkurza mnie trochę ten czas. dla mnie od wyjechania z domu przy temperaturze +5 to kwestia jakiś 15 km zanim temperatura jest ok. | 
 
 jesli jestes hardcorem mozesz skrecic ogrzewanie na min. aby nie odbieralo ciepla z ukladu, silnik troche szybciej sie nagrzeje.
 Anonymous - 19-10-2009, 07:42
 
 zasłoń chłodnice, może pomoże
 Student - 19-10-2009, 08:18
 
 Kelo jak wyżej już napisano NIE POMOŻE.
 lukaszpl - 20-10-2009, 00:23
 
 Może pomóc, zasłaniając chłodnicę zasłania się też trochę silnik.
 Nie zgubiłeś osłon silnika?
 Student - 20-10-2009, 06:44
 
 Jeżeli rozumujecie w ten sposób to proponuję ogacić silnik wełną mineralną, zasłonić wszystkie wloty piowietrza i wtrysnąć piankę poliuretanową we wszystkie szpary łącznie z przyklejeniem maski.
   Anonymous - 20-10-2009, 07:28
 
 
  	  | Student napisał/a: |  	  | Jeżeli rozumujecie w ten sposób to proponuję ogacić silnik wełną mineralną, zasłonić wszystkie wloty piowietrza i wtrysnąć piankę poliuretanową we wszystkie szpary łącznie z przyklejeniem maski.   | 
 
 i po co ten sarkazm? ktos chce szybciej aby mu sie nagrzal silnik i moze sobie pozaslaniac co chce, nawet jesli to przyniesie wiecej zlego niz dobrego.
 
 dla wszystkich chcacych zaslonic cokolwiek w aucie przypomne ze nie na darmo producenci wydaja miliony monet na zaprojektowanie efektywnego przeplywu powietrza.
 kiernos - 20-10-2009, 07:31
 
 ja tam robie inaczej 15-20 min przed wyjazdem odpalam moja cari i ustawiam grzanie na połowe .
 da sie przezyc jak sie wsiadzie
 
   kosek - 20-10-2009, 07:45
 
 
  	  | ario napisał/a: |  	  | hmmm no właśnie... termostat mam ok, kupiłem u japaneze jakiś z tych lepszych. wskazówka dochodzi do połowy skali, no ale wkurza mnie trochę ten czas. dla mnie od wyjechania z domu przy temperaturze +5 to kwestia jakiś 15 km zanim temperatura jest ok. | 
 
 Wskazówka ma dochodzić do połowy skali i to jest jej właściwa pozycja.
 
 pozdr.
 lukaszpl - 20-10-2009, 08:58
 
 
  	  | arturro napisał/a: |  	  |  	  | Student napisał/a: |  	  | Jeżeli rozumujecie w ten sposób to proponuję ogacić silnik wełną mineralną, zasłonić wszystkie wloty piowietrza i wtrysnąć piankę poliuretanową we wszystkie szpary łącznie z przyklejeniem maski.   | 
 
 i po co ten sarkazm? ktos chce szybciej aby mu sie nagrzal silnik i moze sobie pozaslaniac co chce, nawet jesli to przyniesie wiecej zlego niz dobrego.
 
 dla wszystkich chcacych zaslonic cokolwiek w aucie przypomne ze nie na darmo producenci wydaja miliony monet na zaprojektowanie efektywnego przeplywu powietrza.
 | 
 
 Ważne że licznik postów leci, drugi raz nie wnosząc nic do tematu
  ... Student - 20-10-2009, 09:51
 
 Mam gdzieś licznik postów , proszę admina o wykasowanie na 0.
 
 Jeżeli wielokrotnie jest napisane, że to nic nie daje, albo bardzo mało, a zasłonięcie chłodnicy jest sposobem iście z PRL-u stosowanym w Polonezie, Żuku z uszkodzonym  termostatem to jak mam napisać?
 
 Też narzekam, że DID się wolno grzeje, ale czy na pewno , po przejechaniu 2 km, z nawiewu leci ciepłe powietrze, a że wskazówka wolniej idzie w górę niż w GDI , trzeba się  z tym pogodzić.
 
 Przecie to diesel
  . 
 |  | 
 |  |