[XX-92]Colt C50 i starsze - Złącze diagnostyczne
szkodnik - 19-10-2009, 08:33 Temat postu: Złącze diagnostyczne Co może być powodem ze na złączu diagnostycznym ECU jest stałe napięcie 12 wolt ( dokładniej to 11)?
Samochód jest sprawny, odpala, więc ECU nie jest uszkodzone ( tak mi się wydaje ) jednak po kilku minutach jazdy zapala się CE i chciałem sprawdzić co to. Podpinam się pod złącze ( w kabinie koło bezpieczników wtyczka 2 bolce ) i tak dziwny rezultat.
Druga sprawa, gdzie dokłądnie znajduje się czujnik temperatury silnika, podejrzewam że padł bo mam rano problemy odpalić na zimnym silniku, jak jest ciepły zapala na dotyk.
Pozdrawiam
Krzyzak - 19-10-2009, 09:27
ad.1 - sprawdzales bledy dioda czy miernikiem? jak miernikiem, to mogles uzyskac takie wartosci
ad.2 - w okolice termostatu zapraszam
szkodnik - 19-10-2009, 09:37
Napierw sprawdzałem diodą 12 woltową która nie migała, świeciła się ciągłym światłem nawet nie przygasała ( sprawdziłem na mierniku dioda gaśnie przy 5 woltach do 8 świeci się niemrawo powyżej 8 wolt świeci jasno ). Więc sprawdziłem miernikiem, którego wskazówka ustaliła się na 11,2 i nawet nie chciała drgnąć przez 20 sekund.
termostat... wyjdę na strasznego ignoranta, ale też nie wiem gdzie jest, podejrzewam że jest koło aparatu zapłonowego.
tomusn - 19-10-2009, 10:12
szkodnik napisał/a: | termostat... wyjdę na strasznego ignoranta, ale też nie wiem gdzie jest, podejrzewam że jest koło aparatu zapłonowego. | blisko, idź po górnym złączu chłodnicy, od chłodnicy do silnika i znajdziesz
szkodnik - 23-10-2009, 08:11
Wymieniłem czujnik temperatury silnika i czujnik temperatury do tablicy.... EC nadal sie zapala. Dodatkowo dość wariuje bo zapala się np po 20 minutach jazdy i po kolejnych minutach gaśnie. Albo nie gaśnie po przekręceniu kluczyka.
Jakieś pomysły co może być uszkodzone?
Mam cały drugi silnik by wymieniać elementy ale to dużo roboty...
Objawy nieprawidłowej pracy mam 4 ale nie wiem czy powiązane:
-niskie obroty(był regulowany a obecnie trzyma ok 400-600 rpm) zarówno na benzynie jak i na gazie
-drastycznie źle odpala gdy jest zimny ( trzeba pokręcić z 15 sec podczas których silnik brzmi jakby chciał "wypaść" - łapie na chwilę i gaśnie ) na ciepłym pali "na dotyk"
-na benzynie nie ma mocy za bardzo, jak się mocniej depnie to obroty zamiast się
zwiększać powoli spadają a sam silnik brzmi jakby nie niał iskry lub paliwa ale nie gaśnie tylko totalna utrata mocy) jak dodaje się gazu powoli to się w miarę zbiera ale tylko do pewnego momentu a potem koniec zachowuje się jak przy mocnym depnięciu.
- po odpaleniu gdy jest zimny ma ( i na gazie i benzynie) ok 1500 obrotów i wraz z rozgrzewaniem się silnika spadają do poziomu ok 500rpm
Objawy te są niezależne od zapalenia lub zgaszenia CE, ale na gazie jeździ się normalnie.
Druga sprawa jeśli samo złącze nic mi nie wyświetla da się np na wejściach samego komputera sprawdzić błędy?? Albo jakoś "zmusić" by złącze zaczeło poprawnie działać?
|
|
|