To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CAxA] Silnik po 4 miesiącach zastania, co radzicie?

K4G3 - 19-10-2009, 17:09
Temat postu: [CAxA] Silnik po 4 miesiącach zastania, co radzicie?
Witam jako że nie znam się prawie wcale na mechanice a zwłaszcza na konserwacji itp silnika mam takie pytanie
Samochodzik stoi 4 miesiące nieodpalany [jest w warsztacie] jak ostatnio otworzyłem maskę jest [edit] brudny w kurzu i pyle po docieraniu szpachli i się zastanawiam czy stało by się coś jak by mi go umyli wodą? jakie konsekwencje są takiego mycia? zwłaszcza ze temperatura niska

I najważniejsze czy odpalać go po takim czasie czy tam się nic nie przetrze ten kurz i pył nie wpłynie na prace silnika w sumie chce przejechać ok 40 km tylko do Maretzky85'a do warsztatu ale czy nie bezpieczniej będzie zabrać go na lawecie w końcu lawet 100 a silnik GTI dużo więcej..

edit - wykropkowany wulgaryzm jest wulgaryzmem!

Kmer - 19-10-2009, 17:19

K4G3, nie powinno nic się stać,ale jedna rada jeżeli się zdecydujesz na mycie,zakryj reklamówką a najlepiej dwoma aparat zapłonowy,żeby go nie zalać,bo później mogą być z tego problemy,

Jednak na dworze tez się kurzy i nic się nie dzieje z silnikiem jak pracuje,i nie jest on w trakcie eksploatacji hermetycznie zamknięty,zwyczajnie go odpal i daj mu pochodzić na wolnych obrotach trochę,niech się silniczek zagrzeje,i możesz ruszać w trasę.

lukaszpl - 19-10-2009, 17:36

Kurz a pył to dwie różne rzeczy, masz kompresor to wydmuchaj ten syf.

Przed odpaleniem może odłącz pompę paliwa, pokręć pare razy żeby troche oleju poszło do góry, później podłącz i odpalaj. Ja bym tak to widział, chociaż mechanikiem nie jestem ale czytałem podobne tematy i tak mniej więcej radzili robić.
Jeżeli nie byl w ogóle ruszany przez ten czas, to wrzuciłbym 5 i go rozruszał na pych, bo jeżeli pierścienie się zastały to zakręcenie rozrusznikiem może je uszkodzić.