Sigma/Diamante Techniczne - Sprężyny przednie - typy
Jaca - 21-10-2009, 10:09 Temat postu: Sprężyny przednie - typy Witam
Kupiłem ostatnio zestaw używanych przednich kolumn McPersona do kombi i okazało się że lewa i prawa jest inna. Postudiowałem więc manuala i okazuje się że są dwa rodzaje sprężyn oryginalnie montowanych w sigmach. Może dla niektórych to nie nowość. Są one oznaczane kolorystycznie ( z góry na dół przez wszystkie zwoje "maźnięte" farbą ). Uczulam tych co zmieniają kolumny, aby zwrócili uwagę czy sprężyny są takie same!
VirMan - 21-10-2009, 11:16
Czy ktoś się orientuje czy one sieróznioą twardoscią ? - czy są twardsze i miększe sprężynki ?
Bulwa - 21-10-2009, 17:56
nie wiem jak akurat jest w sigmie ,ale np. w oplu omedze jest tak że lewa sprężyna jest twardsza i delikatnie dłuższa od prawej,bo nie zawsze w aucie jest komplet pasażerów ,częściej jeździ sam kierowca,może w sigmie jest podobnie,dlatego jest każda inna.
VirMan - 21-10-2009, 19:27
Ja bym wolał miększe zawieszenie - to jest dość twarde jak na polskie warunki
Jaca - 22-10-2009, 19:27
Różnią się nieznacznie : load range : 4045 - 4170N (zielone) lub 4170 - 4295N (żółte) Dane z książki serwisowej. U mnie były dwie takie same.
VirMan - 22-10-2009, 19:41
hm - ciekawe czy te z mniejszym loadem są miększe.
Anonymous - 22-10-2009, 22:28
Zielone są miękkie a żółte są twarde
[ Dodano: 22-10-2009, 22:29 ]
Zielone byly stosowane w sigmach 12V a żółte w 24Vz racji na wagę silnika
Anonymous - 26-10-2009, 17:45
kosior1975 napisał/a: | Zielone są miękkie a żółte są twarde
[ Dodano: 22-10-2009, 22:29 ]
Zielone byly stosowane w sigmach 12V a żółte w 24Vz racji na wagę silnika |
Z moich obserwacji wynika iż zielone (miękkie) trafiały do Sigm z ECS -em. Pozostałe auta dostawały twarde sprężyny (żółte). Różnice w wadze silnika i osprzętu są nieznaczne, z punktu widzenia nośności sprężyn...
pzdr.
Anonymous - 26-10-2009, 20:34
Chi-Man, i może masz racje co do zaś wagi to jest ogromna roznica silnik 12V wazy dokładnie 410 kg ze skrzynka zaś 24V to ponad 480 kg do tego dochodzi osprzęt (tempomat, i inne badziewia)ogólnie różnica pomiędzy sigma 12V a 24V to ponad 180 kg
lukasz12 - 26-10-2009, 22:13
Po wnikliwej (jak zawsze analizie informacji z CAPS wynika że jeden i drugi mają racje bo... 24V bez ECSu też dostawały żółte sprężyny, ale sprężyny maja jeszcze różne oznaczenia i poza kolorem wygląda na to że są w 2 odmianach oznaczonych 1 i 2. Zatem 12V manual maja żółte-1 (najmiększe ze zwykłych chyba), 12v automat i 24v manuale bez ECS mają żółte-2. Później są jeszcze niebieskie i takie też są w 24V automatach bez ECSu jak i w Diamante 12v (masa podobna do sigmy 24v at)
Dodatkowo niektóre samochody mają jeszcze różne spreżyny z prawej jak i z lewej - nie wiem od czego to zależy ale dwie 24V z 92 i 94 z ECSem i podobnymi opcjami, które mam w swojej kolekcji Vinów mają różne sprężny po prawej stronie
Zagmatwane to trochę jest
VirMan - 27-10-2009, 18:43
to ja chce najmiększe... albo kurka jakieś amorki dwutłokowe gazowe , bo mnie trafia na dziurach..
lukasz12 - 27-10-2009, 18:45
VirMan napisał/a: | to ja chce najmiększe... albo kurka jakieś amorki dwutłokowe gazowe , bo mnie trafia na dziurach.. |
To jak chcesz to ja mam komplecik od ECSu tylko... że one są przewidziane do auta z ECSem
VirMan - 27-10-2009, 18:54
czyli są krótsze ? czy jak ? jak zamontuję - to mi auto siądzie na glebę ?
lukasz12 - 27-10-2009, 18:56
VirMan napisał/a: | czyli są krótsze ? czy jak ? jak zamontuję - to mi auto siądzie na glebę ? |
Dobrze się domyślasz, krótsze nie są ale są dużo miększe bo są przewidziane że jest dodatkowa siła która normalnie podtrzymuje samochód - poduszki w amortyzatorach
Ale będziesz miał sportowe obniżone zawieszenie
VirMan - 27-10-2009, 19:23
no włąśnie.. to chyba nieco za miekkie - chodzi mi o cośtakiego jak w Stanzie - wiesz o co mi chodzi - miękkie ale nie gleba - zwłaszcza ,ze stanza jeździ - czy to wykonalne ?
|
|
|