To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] Potrzebuje pomocy.... Jak kupic "nowy"

Dymek87 - 22-10-2009, 18:46
Temat postu: [CA4A 1.6] Potrzebuje pomocy.... Jak kupic "nowy"
Witam... Jestem z Warszawy (jakby ktos mogl doradzic jakis warsztat).
Mojego colta mam od pol roku i niestety padl mi w nim silnik... Jest on do wymiany... poprostu zbyt ostro jezdzilem
Jest to rocznik 95, Colt ma silnik 1,6 83kw czyli 113km... byl z gazem...
Potrzebuje pomocy nastepujacej...
1. Czy silnika ktorego szukam musi miec konkretne oznaczenia?
2. Czy ma znaczenie czy silnik jest z samochodu na rynek angielski?
3. Czy moze mi ktos cokolwiek poradzic przy szukaniu silnika...?

Prosze o pomoc...

lukaszpl - 22-10-2009, 19:06

1. Jeżeli chcesz żeby był plug&play (wyjąć stary, włożyć nowy) musi być taki sam, 4G92 1.6 ...
2. Nie ma znaczenia, chyba?
3. przed zakupem dobzre by było odpalić i posłuchać ... ewnetualnie sprawdzić kompresję, gwarancja rozruchowa wskazana

"poprostu zbyt ostro jezdzilem"? możesz to rozwinąć? zaciekawiło mnie to ... podejrzewam że powodem tego nie była ostra jazda ale gaz+lichy olej i nie przestrzeganie wymian a także błąd sztuce czyli może pałowanie na zimno itp. być może był już troche dobity przez poprzedniego właściciela, jaki przebieg?
Powiem tyle, lubię jeździć z gazem w podłodze a nigdy nie dobiłem ani nie zrobiłem krzywdy żadnemu silnikowi ... nie zaobserwowałem zwiększonego zużycia oleju ani innych niepokojących objawów. Trzeba to robić z głową.

Kleju - 22-10-2009, 19:09

1. Oznaczenie silnika 4G92 sohc z lat 1992-95 (96?)
2. Silnik, to jest silnik nie ma znaczenia. Ale wątpie że ktoś tak wiekowe auta będzie sciągał z UK.
3. Najważniejsze żeby sprawdzić silnik, póki jest jeszcze w aucie. Nie kupuj silnika już wyjętego bo to loteria czy jest sprawny. Przed wyjęciem warto sprawdzić czy jest kompresja, czy pod korkiem nie ma "szlamu, mazi" tak samo w zbiorniczku wyrównawczym. A najlepiej podjechać z mechanikiem.

Dymek87 - 22-10-2009, 19:16

DZieki...
Czyli szukam silnika 4g92...
Silnik mial niby przebieg 233 tys. z czego niestety sie teraz smieje...

Co do zepsucia przeze mnie silnika .. Napewno nie krecilem go wysoko na zimno...
Ale jak juz troche sie rozgrzal to do 6,5 tys/obr czesto dostawal... kilka razy dziennie... i tak sie skonczyla moja glupota... olej byl wymieniany na polsyntetyk mobil 1, regularnie...

Dzieki za pomoc....
Zostalo mi teraz znalezc silnik w Warszawie lub okolicach...
Dzieki...

[ Dodano: 22-10-2009, 19:18 ]
Ostatnie pytanko...
Ten silnik byl montowany np. jeszcze w carismie... i w roznych latach... czy mnie interesuje tylko oznaczenie 4g92 i moze byc od innego modelu??

Anonymous - 22-10-2009, 19:21

Skontaktuj się z Trawor76. Miał taki silnik. Mieszka w Sulejówku, więc będziesz miał i niedaleko, i od sprawdzonego sprzedawcy.

[ Dodano: 22-10-2009, 19:22 ]
Dymek87 napisał/a:
Ten silnik byl montowany np. jeszcze w carismie... i w roznych latach... czy mnie interesuje tylko oznaczenie 4g92 i moze byc od innego modelu??
Nie będzie pasował, jest odwrócony o 180 stopni.
lukaszpl - 22-10-2009, 19:28

No właśnie trochę ... trzeba pamiętać o tym że olej rozgrzewa się wolniej od silnika. Nawet jeżeli silnik ma już swoją temp. to olej wciąż nie ma jeszcze optymalnej temperatury. Także wskazówka na środku, do tego jeszcze kilka/naście km (zależy od temp zewn.) i można iść ogniem ...

Nadal nie została zaspokojona moja ciekawość ale nie będziemy tu robić offtopa. :wink:

Hugo - 22-10-2009, 20:01

A może kolego napisz co się konkretnie stało temu silnikowi, bo jeśli był odpowiedni stan oleju w silniku to raczej trudno go zajechać, tymbardziej jeżdżąc tak jak Ty piszesz.
Dymek87 - 22-10-2009, 20:08

4 miesiace temu poszla mi uszczelka pod glowica i silnik sie ostro przegrzal, co juz zrobilem... a teraz obkrecila mi sie panewka podajze na 1 cylindrze a na 3 innych jest sa do wymiany...
rosomak1983 - 23-10-2009, 02:49

gregorbu napisał/a:
Skontaktuj się z Trawor76. Miał taki silnik.

Napewno ma taki silnik. I to naprawde dobry stan. Pochodzi z rozbitka. Ja bym brał.

lukaszpl - 23-10-2009, 03:10

To nie tak ... "silnik sie ostro przegrzal" i "poszla mi uszczelka pod glowica" albo przegrzał się dlatego, że "wypił" wodę z chłodnicy przez uszczelkę.
Wskaźnika temp. brak?

Co do panewki ... to nie ma "Bodajże" ... trzeba rozebrać i zobaczyć co się narobiło. A dlaczego się narobiło to za dużo by pisać ...

Dymek87 - 23-10-2009, 16:07

poszla mi uszczelka -> silnik sie ostro przegrzal
wskaznik temperatury zaczął wariowac...

Panewki: wszystkie sa do wymiany, a na jednym cylindrze sie przekrecila tylko nie pamietam czy na I czy na IV. Silnik jest rozebrany...

tresorex - 23-10-2009, 20:09

są też te silniki przy protonie 416 produkowany był dłużej


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group