[92-96]Lancer CB0 - Dokręcanie głowicy
biriapro - 22-10-2009, 18:49 Temat postu: Dokręcanie głowicy Wielka prośba tak w kilku słowach bo w instrukcji sciągniętej ze stronki nie wiem dokładnie.Czy zaczynać od środka czy od boków i z jakim momentem.pozdrawiam
Anonymous - 22-10-2009, 19:19
Demontaż głowicy - zaczynasz od zewnątrz.
Montaż głowicy - zaczynasz od środka.
Momenty dla 4G92: 0->75 Nm->poluzować ->20 Nm->dociągnąć 1/4 obrotu (90 stopni)->jeszcze raz dociągnąć 90 stopni.
Wszystko w kolejności podanej powyżej: dociąganie - od środka, luzowanie - od zewnątrz.
Wszystko masz opisane w rozdziale 11-56 do 58 serwisówki.
biriapro - 23-10-2009, 21:22
Dociągnąłem pierwszy raz 90 stopni i mam wrazenie że przy następnym ruchu coś ukręce.Może to tylko moja chora wyobrażnia,ale styki mi się palą,jutro finał i kolejna 90-ka.Pozdrawiam
Anonymous - 24-10-2009, 10:10
A w jakim silniku to robiłeś? Jeśli 1,3, to momenty są inne, śruby mają mniejszą średnicę (M8) i "płyną". W Lancerze CB4A wymieniałem śruby na nowe, choć de facto nie było takiej potrzeby. Oryginalne nie "płynęły" podczas demontażu głowicy i z powodzeniem mogłem je użyć raz jeszcze. Ale skoro miałem już zakupione nowe śruby na wymianę, wymieniłem.
biriapro - 24-10-2009, 11:24
w 4g92
[ Dodano: 24-10-2009, 12:50 ]
Ok poszło, ogólnie 94 Nm Pozdrawiam
tomekk - 25-10-2009, 20:52
dokładnie jak podaje gregorbu, w zestawie z uszczelką Eling-a też była taka karteczka z zapiską i również miałem wrażenie, że śruby się poukręcają
wpie0 - 25-10-2023, 21:35
Miałem o coś zapytać ale w miedzy czasie się domysliłem o co chodzi.
tomekk - 25-10-2023, 21:51
Tam jest strzałka, potraktuj ją jak znak interpunkcyjny czyli jak np. przecinek
1. dokrecesz w odpowiedniej kolejności na 75 niuta żeby się ułożyła uszczelka,
2. luzujesz czyli odkrecasz śruby, powiedzmy ze dasz radę kręcić ręką,
3. Dokrecasz na 20 niuta,
4. dokercasz wszystkie o 1/4 obr
5. ponownie dokręcasz o 1/4 obr
Powinieneś teoretycznie zastosować nowe szpilki, nasadkę bodajże 10mm ale 12kątną, niektórzy wspominali o lekkim dociąganiu głowicy po przejechaniu tysiąca km po złożeniu podczas regulacji luzu zaworowego, ja chyba z ciekawości sprawdziłem wszystkie wywierając nacisk i chyba ze 2sztuki się lekko poddały.
wpie0 - 25-10-2023, 21:59
Domyśliłem sie zanim odpowiedziałeś. Ale dzieki za zainteresowanie.
Miałem taki problem, że wyciekał mi na zewnątrz olej spod uszczelki pod głowicą.
Szczególnie kiedy było zimno w lecie prawie nie było problemu.
Parę dni temu dokręciłem wszystkie śruby do 90Nm i chyba wyciek się już nie pojawia.
Niektóre śruby dały sie przekręcić nawet o ok. 90 stopni.
tomekk - 25-10-2023, 22:06
Spoko, wyskoczyło mi powiadomienie to odpisałem, najdłużej mi zajęło hasło...
Mógł Ci ktoś to słabo skręcić, to smutne, ale jak powiedziałem kiedyś koledze jak skręcałem to wywalił oczy bawoła, on skręca na raz (z pominięciem kątomierza) i mu się wydało za słabo te 75 to chyba na 90 czy 100, no ale on pracował w aso więc co ja tam się znam.... pewnie też dokreca wahacze na podniesionym...
wpie0 - 25-10-2023, 22:10
Masz jescze tego czerwonego mitsubishi ze zdjęcia ? Mój jest tego samego koloru tylko klapa jest srebrna. Mam go od 2004 roku, na liczniku 400tys. LPG od 180tys.
Myślałem, że bedzie mniej palił na gazie (jakieś 8,5l) bo beznzyny potrafił spalić 5l.
Instalacja STAG 300.
tomekk - 25-10-2023, 22:14
Niestety już 4 lata nie, przegnił na wskroś, aktualnie jeżdżę Subarkiem z 2.5 benzinu z lgbt czy tam lpg i też go korniki gryzą ale jeszcze się trzyma
wpie0 - 25-10-2023, 22:17
Ja trochę go konserowałem wlasnymi siłami to dlatego się pewnie jeszcze kupy trzyma.
Na drogach już tego modelu dawno nie spotkałem.
tomekk - 25-10-2023, 22:34
No klasyczek jdm, też dbałem ale ruda wygrała, używałem brunoxa jak był modny, reaktywnych podkładów, jak już dziury no to niestety zywica. Miałem pod koniec zrobiony kolektor wydechowy uel headers i przelot wpisz na yt mitsubishi libero gt
|
|
|