To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Techniczne - Swap silnika z 1G do 2G

MARIANO69 - 22-10-2009, 21:56
Temat postu: Swap silnika z 1G do 2G
Witam!!!
Z góry przepraszam, że prawdopodobnie poruszam temat już poruszany na tym forum prędzej - ale nie moge odszukać postów z tym związanych

Chodzi o amerykańską wersje Eclipse 2G silnik 2,0 Chryslera (wersja poliftowa 98) jak wiadomo występowały tam dwa typy silników wolnossących 2 litrowych- japoński Mitsubishi oraz USA właśnie Chryslera

Pytanie- czy do tego auta da rade włożyć silnik japoński, ale z modelu 1G - słyszałem że te silniki japońskie w modelu 1G i 2G są takie same...

Mówiąc o silniku mam na myśli cały Swap (czyli silnik, skrzynia biegów, półosie, ECU, itd.)
Czy ktoś już to wymieniał, czy faktycznie da sie to przełożyć bez przeróbek, (np. chodzi o mocowanie poduszek silnika, wydech) a jeżeli są jakieś problemy to jakie?
Sam jestem posiadaczem modelu 3000GT VR-4 i służę pomocą w tym temacie.
Proszę o pomoc kolegów fachowców z forum Eclipse

Bartek3g - 23-10-2009, 02:14

Po co chcesz to robic? Rozumiem, ze chcesz swapa zrobic na 4g63T a nie 4g63?
Adaho_krak - 23-10-2009, 12:51

Bartek3g napisał/a:
Po co chcesz to robic? Rozumiem, ze chcesz swapa zrobic na 4g63T a nie 4g63?
MARIANO69 napisał/a:
Chodzi o amerykańską wersje Eclipse 2G silnik 2,0 Chryslera (wersja poliftowa 98) jak wiadomo występowały tam dwa typy silników wolnossących 2 litrowych- japoński Mitsubishi oraz USA właśnie Chryslera


Kolega chce zrobić swap z 420A na 4g63.
Zupełnie inne silniki, niestety nie mam pojęcia czy da się to zrobić. Tak na zdrowy chłopski nie pwoinno być problemu z całym kpl (ECU, silnik, skrzynka i półośki), gorzej z instalacją elektryczną :)

Bartek3g - 23-10-2009, 21:08

Adaho_krak, rajt, masz racje. Wiec w takim razie taki swap jest bez sensu.
Nikoś - 24-10-2009, 08:29

Tak tylko do 4g63 łatwiej o części. 8)
Adaho_krak - 24-10-2009, 09:31

Nikoś napisał/a:
Tak tylko do 4g63 łatwiej o części.


Dokładnie. Więc lepiej sprzedać auto z silnikiem 420A i kupić z 4G63. Takie mody jak MARIANO69, planuje są zupełnie nieopłacalne i jak zauważył Bartek3g,
Bartek3g napisał/a:
taki swap jest bez sensu.

MARIANO69 - 24-10-2009, 17:45

...hmmmm
Panowie troszkę mnie źle rozumiecie i przyznaje, że może nie do końca wyjaśniłem o co chodzi z tym swapem...

Konkrety są takie - kolega kupił Eclipse 2G 98 rok silnik 2,0 wolnossący wersja USA silnik Chryslera - kupił go z uszkodzonym silnikiem-/korba wyszła bokiem/ (silnik ten jak ogólnie wiadomo jest rzadziej spotykany w tych autach i co za tym idzie rzadziej spotykany w sprzedaży na części - nawet potem gorzej sprzedać takie sprawne już auto bo większość wie, że ten silnik jest gorszy niż japoński silnik Mitsubishi)
Więc pyta mnie czy możliwe jest technicznie włożenie silnika (całego swapu) z modelu 1G który jest częściej spotykany i o wiele tańszy i który wg. mojej wiedzy w nie zmienionej lub prawie w nie zmienionej postaci występował w modelu 2G. /cały czas mowa jest o silniku 2,0 wolnossącym/
(sory że nie operuje symbolami silników -ale Eclipse to nie do końca moja działka)
Więc kolega chce kupic całego rozbitego Eclipse 1G ze sprawnym silnikiem i poprostu go umieścić w swoim 2G
wg. mnie jest to możliwe - ale wole się upewnić na forum - bo pewnie ktoś to już kiedyś robił...

Adaho_krak - 24-10-2009, 19:29

MARIANO69 napisał/a:
wg. mnie jest to możliwe - ale wole się upewnić na forum - bo pewnie ktoś to już kiedyś robił...


Wszystko jest możłiwe, ale napewno oprócz silnika, ECU, skrzyni, półosi, trzeba zmienić cały osprzęt wraz z dolotem i nie jestem pewien ale wydech raczej też nie podejdzie, wiązki elektryczne. Strasznie dużo z tym zachodu, lepiej kupić silnik 420A (wiem że to nie łatwe) niż się z tym bawić. Jedno jest pewne osprzęt silnika (ECU, dolot, skrzynia, itp) 4G63 (japońskiego) w 1G jest inny niż w 2G.

Anonymous - 24-10-2009, 19:48

Wszystko jest mozliwe ale w tym wypadku bardzo trudne,eclips z silnikiem 4g63 ma silnik po lewej stronie a z silnikiem 420A po prawej.Wszystko by bylo O.K ale skrzynia wchodzi pod podluznice i ta podluznica ma wyciecie w amerykanskiej wersji po lewej a europejskiej po prawej stronie.Jest jeszcze sprawa belki pod silnikiem wydechu ktory nie bedzie pasowal od kolektora do katalizatora,no i oczywiscie cala elekronika do wymiany bo jest zupelnie inna.
Anonymous - 24-10-2009, 22:16

Silniki z prawej strony siedzą np w galantach z lat 97-04. Sporo teraz takich miśków sprowadzają z Anglii i rozbierają na części. Może da się dopasować silnik razem ze skrzynią? Oczywiście elektronikę i wiązki pewnie też trzeba będzie przeszczepić.
Bartek3g - 25-10-2009, 05:59

MARIANO69, a ja bym Wam juz radzil skoro bedziecie i tak robic rzezbe (no chyba, ze zdecydujecie sie na wsadzenie 420A) o postaranie sie o 4g63T, zawsze te 225 koni to lepsze rozwiazanie niz 150. Koszt bedzie niewiele wiekszy, a korzysci wymiernie duzo wieksze.

MARIANO69 napisał/a:
rzadziej spotykany w sprzedaży na części
Czy ja wiem? Jak czesto psuje sie cos w silniku lub osprzecie? Sporadycznie zadko. Plus silnika jest taki, ze czesc czesci dostaniesz w ASO Chryslera ktore podobno ma jakies zdrowsze ceny na czesci.
MARIANO69 napisał/a:
nawet potem gorzej sprzedać takie sprawne już auto bo większość wie, że ten silnik jest gorszy niż japoński silnik Mitsubishi
A to juz sie zupelnie nie zgodze. Cene auta robi raczej jego ogolny stan techniczny niz to jaki silnik ma zainstalowany. Umowmy sie, ze nikt raczej nie kupi europejca w kiepskim stanie zamiast zadbanego amerykanca. Naprawde lepiej by chyba bylo poszukac 420A i wsadzic silnik. To bedzie najtansze rozwiazanie. Jak sie postarasz i pogrzebiesz po necie to znajdziesz do czego pakowali jeszcze te silniki i wtedy kupisz. Najlepiej to wogole znalezc w USA eclipse do kasacji ze zdrowym silnikiem, sprowadzic tutaj za grosze, silnik przelozyc a reszte popedzic na czesci albo trzymac jako czesci zamienne. Pozdro
MATi1G - 25-10-2009, 09:00

MARIANO69 napisał/a:
Chodzi o amerykańską wersje Eclipse 2G silnik 2,0 Chryslera

420a to tez silnik mitsu z tym ze odsprzedany amerykanom,poza tym 420a jest bardziej wytrzymalsze nize 4g63..

Taka przekładka nie ma sensu za bardzo koszty przełozenia duze silnik +osprzet skrzynia ecu wiązka półosie itd. z 420a nic do 4g63 nie pasuje , jezeli juz chcesz to robic to kup 4g63T tak jak koledzy pisali przynajmniej bedzie wiecej patatajków :)


P.S. 420a był montowany w Doge'u Neon'ie

Anonymous - 25-10-2009, 14:33

MATi1G, P.S. 420a był montowany w Doge'u Neon'ie

I w Dodge Avanger

slawekklik - 12-01-2010, 17:43

witam. jestem tu świeży(dopiero praktykuje) :oops:
i jak można to chciałbym się trochę poradzić. :?:
jakiś czas temu kupiłem zajechanego ECLIPSE 1g 90r. optycznie w miarę, ale silnik w nim to był chyba 2 razy zatarty, i palił więcej oleju niż benzyny :lol: . ale to nic jakie pieniądze takie auto (wiedziałem o tym). teraz kupiłem drugi silnik(Niemiec) 54,000 przebiegu.
A teraz problem :( mój silnik był 6bolt a kupiłem chyba 7 bolt bo koło zamachowe ma 7 śrub osprzęt pasuje jest oki, ale skrzynia biegów chyba nie bo koło jest chyba deko większe , pytanie czy to jest możliwe (rozrusznik raczej pasuje na zęby) ale druga strona koła nie pasuje do obudowy skrzyni , czy to jest możliwe :cry: :cry:

Anonymous - 12-01-2010, 18:08

Ty masz GSX?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group