Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] Stuki w silniku
Anonymous - 22-10-2009, 22:51 Temat postu: [1G 90-94] Stuki w silniku Witam!!!
Kiedy zapalam silnik z rana jak jest zimny to mi klekocze. Po kilkunastu sekundach pracy silnik przestaje klekotać i pracuje prawidłowo.Dzieje się już tak od dawna ale zauważyłem ,ze ostatnio to nasila się, w tym sensie, że nie występuje dłużej ale głośniej. Co może być tego przyczyną?? Z góry dziękuje za jakąkolwiek informacje.
Pozdrawiam
Anonymous - 22-10-2009, 23:36
gdzieś już na forum był taki temat poszukaj ale z tego co pamiętam to chyba luzy na zaworach to mogą być albo masz mało oleju u mnie jak dolałem to pomogło albo raczej zamaskowało ten stukot
Kazber - 23-10-2009, 01:56
po prostu popychacze ci stukają, da się z tym żyć, a najlepiej wymienić
a przyczyna taka, że jak autko trochę postoi to jak go się na zimno odpala to musi minąć trochę czas zanim popychacze napełnią się olejem i wtedy stukają
Anonymous - 23-10-2009, 06:25
tyrel79, Tak jak koledzy piszą wcześniej stukają ci popychacze , póki nie masz kasy na nowe popychacze (około 30 pln za szt.) rada jest taka przy zmianie oleju tuz przed spuszczaniem kup preparat do czyszczenia silnika w środku są one ogólno dostępne wlej do silnika odpal na jakieś 15min BEZ DODAWANIA GAZU niech sobie pochodzi na biegu jałowym a później spuść olej i zalej nowy powinno pomoc (chodź nie zawsze)
Nikoś - 23-10-2009, 09:09
Ja miałem taki sam problem z popychaczami i nawet zalanie nowym olejem nic mi nie dawało. Podczas remontu chciałem je wymienic ale mechanik stwierdził że morzna najpierw sprubować je wymyc. Takie czyszczenie pomogło stukania niema.
Adaho_krak - 23-10-2009, 11:00
tyrel79, przyczyny stukania są takie jak koledzy wyżej opisali czyli popychacze zaworowe klepią poprostu, aby temu zaradzić to w pierwszej kolejności sprawdź stan oleju silnikowego. Jeśli stan będzie OK możesz spróbować zmienić olej na np. VALVOLINE MaxLife, w moim Ecli stukały popychacze na oleju Shell i Mobil, zalałem Valvo i od dwóch lat spokój. Jeśli to nie pomoże to albo się z tym pogodzisz albo wymiana 16 popychaczy na nowe, nie ma sensu wymieniać pojedynczo.
MATi1G - 15-01-2010, 22:16
Adaho_krak napisał/a: | tyrel79 możesz spróbować zmienić olej na np. VALVOLINE MaxLife, w moim Ecli stukały popychacze na oleju Shell i Mobil, zalałem Valvo i od dwóch lat spokój.. |
na L.moly mos2 tez nie klepia sprawdzone u na moim silniku teraz bede testować Millers Oil XSS10W40
a popychacze jezeli ktoś chce wymieniac to tylko Topline sa najlepsze do 4g63
HouseM - 16-01-2010, 01:50
Wszystkie wymienione powyżej oleje są tak samo dobre. Różnie natomiast bywa z ich dostępnością. Valvoline max life wydaje mi się ,że najłatwiej kupić.
Podstawowe pytanie jakiego tu zabrakło to na jakim oleju jeździsz i jak długo ?
Adaho_krak - 16-01-2010, 09:45
HouseM napisał/a: | Podstawowe pytanie jakiego tu zabrakło to na jakim oleju jeździsz i jak długo ? |
Valvoline MaxLife 10w/40 - od trzech lat - przebieg ~ 50tkm
barteski - 17-01-2010, 10:10
ja tak samo Valvoline MaxLife 10w/40 jest ok zamierzam na lato wlac 10 w 60 VR1
a propo klepania z rana to wiekszosc aut z hydraulika jak postoi kilka dni lubi zaklekotac popychaczami < jeszcze zalezy jaki to klekot > ja miałem tak ze klekotały panewcie a wmawiałem sobie popychacze ...
Misieklbn - 01-02-2010, 19:32
a co to może być jak auto toi i chodzi na wolnych obrotach , dodam lekko gazu i jak obroty spadają to słychać takie rytmiczne stukanie ale jak silnik pracuje na równych to nic nie słychać to tez są popychacze???
zenek_bb - 01-02-2010, 23:36
jak rozkręcisz silnik i puścisz gaz, czyli wtedy kiedy tworzysz podciśnienie większe niż normalnie, czyli w kolektorze ssącym od przepustnicy do cylindra jest niskie ciśnienie, a rytmiczne stukanie bo cylindry rytmicznie po kolei zasysają powietrze...
pytanie gdzie może stukać przy podciśnieniu kolektora ssącego... na pewno nie popychacze... dziwny objaw, może talerz przepustnicy jest luźny, albo coś w cylindrze wspomagania hamulców, albo luz na sworzniach tłoków albo panewek korbowodowych, bo kiedy korba idzie w dół ciągnąc tłok przeskakuje jak ma luz... trzeba by nasłuchać gdzie stuka, proste... ;/
teoria spiskowa ale prawdopodobna ;/ nasłuchaj gdzie stuka
barteski - 02-02-2010, 09:45
Misieklbn, w ilniku jest kilka czesci które moga powodowac stuk cierzko zdiagnozowac po opisie
|
|
|