Space Star Techniczne - [MSS DID] [SKRZYNIA BIEGÓW] Koło dwumasowe - regeneracja ?
Marcin-M - 24-10-2009, 21:14 Temat postu: [MSS DID] [SKRZYNIA BIEGÓW] Koło dwumasowe - regeneracja ? Witam wszystkich, jestem Świerzym posiadaczem MSS 1,9did 140k przejechane, i chyba czeka mnie wymiana koła dwumasowego, (stuki przy wciśniętym sprzęgle chyba z lewej strony myślałem ze to poduchy ale mechanik podczas wymiany rozrządu stwierdził że są w porządku więc to chyba koło).
na allegro znalazłem coś takiego http://www.allegro.pl/ite...egeneracja.html
użytkownik: autohome ma tylko 5 komentarzy????
OFERUJEMY NA SPRZEDAŻ KOŁA ZAMACHOWE DWUMASOWE DO WSZYSTKICH MODELI AUDI BMW CITROEN FORD HYUNDAY ISUZU JAGUAR LANCIA MAZDA MERCEDES NISSAN OPEL PEUGEOT ROVER SEAT VOLKSWAGEN VOLVO
zastanawiam się czy ktoś już korzystał z usług tej firmy, i czy takie koła dobrze się spisują
[ Dodano: 28-10-2009, 15:08 ]
no i cóż nikt nie regenerował Koła Dwu Masowego, a może miech udziel mi rady gdzie można dostać do dida 1,9 MSS dobrą używkę lub jakiś tani zamiennik bo nowe to sporo kaski kosztuje więc szukam jakiegoś wyjścia a
PS
czy ktoś miał podobny objaw uszkodzonego koła dwumasowego a mianowicie wibracje na lekko wciśniętym sprzęgle ??
lub jakieś inne poza stukami na wciśniętym sprzęgle podczas jazdy
pozdrawiam i proszę o pomoc
*Luki - 04-02-2010, 21:37
Witam. Pierwszy raz próbuje tu zabrać głos, więc jak bym zrobił coś nie tak, to proszę mi zwrócić uwagę. Chciałbym się odnieść do tego kółka dwu masowego. Mam SS od roku, zrobiłem nim 30 000 km. od początku da się zaobserwować lekkie zatelepotanie silnikiem przy gaszeniu. Okazało się też, że jeśli jest wciśnięte sprzegło podczas gaszenia to silnikiem nie telepnie. Nie mam żadnych problemów z biegami, jak wciskam sprzęgło to nic nie tłucze (jedyny problem ze sprzęgłem to że wysoko bierze). Czy to rzucenie delikatne silnikiem to objaw dwu masówki??? Jeśli tak to również prosiłbym o jakieś wskazówki dotyczące "tanich" kółek, ewentualnie sensu zakładania używek. Obawiam się że jak się skończy sprzęgło to będę je musiał wymienić razem z kołem d. Za wszelkie porady z góry dziękuje.
cns80 - 05-02-2010, 11:08
*Luki napisał/a: | Czy to rzucenie delikatne silnikiem to objaw dwu masówki??? | Nie. To objaw poduszek silnika.
*Luki napisał/a: | "tanich" kółek | Nie ma. Najtańszy chyba LUK za 1400 zł
*Luki napisał/a: | ewentualnie sensu zakładania używek. | Używane to już masz. Po co Ci drugie
Nie jesteś w stanie stwierdzić w jakim stanie jest takie koło i jak długo wytrzyma więc nie warto.
*Luki - 05-02-2010, 11:48
Wielkie dzięki za szybką odpowiedź. Zadam jeszcze tylko jedno pytanie (może głupie) dlaczego wciśnięty pedał sprzęgła niweluje to "rzucanie" silnikiem ?. Zapomniałem napisać, że całkowity przebieg Miśka to 205 000(raczej oryginalny) i dlatego obawiałem się dwu masówki. Niektórzy piszą (tak jak kolega powyżej) o wymianie przy przebiegu powyżej
100 000 (wiem, że różne sprawy mają na to wpływ). A przy okazji to zauważyłem, że mamy identyczne Miśki, tyle, że ja szary.
cns80 - 05-02-2010, 11:54
Dwumasówka powinna głównie hałasować i to niezaleznie od tego czy gasisz silnik czy on pracuje.
*Luki napisał/a: | Zapomniałem napisać, że całkowity przebieg Miśka to 205 000(raczej oryginalny) i dlatego obawiałem się dwu masówki. | Może już ktoś przed toba wymieniał ?
*Luki napisał/a: | Zadam jeszcze tylko jedno pytanie (może głupie) dlaczego wciśnięty pedał sprzęgła niweluje to "rzucanie" silnikiem ? | Też mnie to zastanawia, ale też mam padnięte dwie poduchy i też czasem wciśnięcie sprzęgła to niweluje. Podejrzewam że spowodowane jest to tym że wciskając sprzęgło odłączasz skrzynię. U mnie walnięta jest właśnie lewa poducha na której wisi skrzynia oraz dolna tylna.
*Luki - 05-02-2010, 12:02
Dzięki . To bardzo logiczne i prawdopodobne z tą skrzynią.
A pedał sprzęgła to idzie jakoś opuścić? Wiem, że wysokość brania jest zależna od zużytej tarczy(bierze przy samej górze, ale na razie się nie ślizga, więc nie ruszam). Chodzi mi o to czy sam pedał może być niżej położony- bo u mnie jest dość wysoko i ponieważ wysoko bierze to jest trochę nie wygodnie przy ruszaniu.
cns80 - 05-02-2010, 12:19
W serwisówce jest sposób ustawiania pedału i jakaś nota diagnostyczna co robić w przypadku zbyt wysokiego pedału. Musisz poszukać, bo nie pamiętam gdzie dokładnie to było.
*Luki - 05-02-2010, 12:25
OK. Dziękuje za wszystkie cenne porady.
Seba2010 - 17-02-2010, 12:38 Temat postu: zapytanie do cns80 Witaj mam pytanie odnosnie twojego SS. Chce kupic takie auto, nigdy nie mialem okazji sie przejechac i usiasc w srodku. Mieszkam w Miedzeszynie, a wiec bardzo blisko ciebie. Jak bys mial chwile czasu mogl bym z zona zobaczyc samochod i zadac kilka pytan?
drtymf - 17-02-2010, 16:09
U mnie też dwumasa chyba pada - objaw stukanie i klekot dość głośny na wolnych obrotach po podgazowaniu do ok. 1500 niknie, przy delikatnym naciśnięciu pedału sprzęgła czuć jego pulsowanie , też myślałem na początku że to poducha ale okazała się dobra natomiast mechaniorzy którzy mi rozrząd wymieniali zidentyfikowali stuki "gdzieś w okolicy koła zamachowego".
Z tego co szukałem najtańsze koło 1500 zł kosztuje do tego dla spokoju pasuje od razu i sprzęgło zrobić czyli koszt będzie spory .
Ale na razie zrobiłem ponad 10kkm i nie słychać ani czuć żadnego pogorszenia a wręcz czasami na jakiś czas problem zanika, także czekam aż stać mnie będzie na wymianę.
robertdg - 17-02-2010, 20:51
drtymf napisał/a: | Z tego co szukałem najtańsze koło 1500 zł kosztuje | a nie lepiej dołożyć troszkę wiecej i kupić cały komplet sprzęgłowy, pasuje od Laguny II 107KM, jak poszukasz w kompletach sprzęglowych to napewno znajdziesz za takaa cene, przykład http://moto.allegro.pl/it...na_1_9_dci.html
a jak jeszcze troszke dołożysz to dostaniesz i z wysprzęglikiem http://moto.allegro.pl/it...una_1_9_dc.html osobiscie radzilbym wymienic caly komplet razem z wysprzeglikiem, bo nigdy nie wiadomo kiedy wysprzeglik padnie, aby go wymienic trzeba demontowac skrzynie
http://moto.allegro.pl/it...e_star_did.html
*Luki - 17-02-2010, 22:33
Kolego drtymf, samo pulsowanie pedału sprzęgła to chyba objaw łożyska (przynajmniej tak od kilku mechaników słyszałem). Jaki masz przebieg?
[ Dodano: 17-02-2010, 22:39 ]
robertdg napisał/a: | kupić cały komplet sprzęgłowy, pasuje od Laguny II 107KM |
To mnie zdziwiłeś bo mi się wydawało, że do tych starszych. Jak przeglądałem na allegro koła Luka do SS to pisało (chyba), że pasuje do Laguny przed 2001r.
A to Valeo to dobre rozwiązanie?? Pytam bo może kiedyś się przyda.
robertdg - 17-02-2010, 23:56
*Luki, Laguna przed 2001 silnikiem nie była wyposażana w silnik dCi, więc nie wiem jak z dopasowaniem sprzęgła, jak chcesz możesz się posiłkowac eKatalogem IC, jak wybierzesz potrzebne Ci sprzegło to po prawej stronie rozwiń sobie zakładke "Stosowane w"
cns80 - 18-02-2010, 08:05
robertdg, a co na brak koła dwumasowego powie skrzynia biegów ? To nie jest jakaś fanaberia konstruktora, tylko konieczność. Sa dostępne zestawy Valeo w których sprzęgło jest wyposażone w kilkanaście tłumików na tarczy i one zastępuja dwumasę jednocześnie zapewniając ochronę skrzyni. Ale jednocześnie producent informuje o zmniejszonym komforcie i zwiększonym hałasie. Niestety do Mitsubishi nie występują
drtymf - 18-02-2010, 10:02
*Luki, mój ma prawie 190 000 podobno - kupiłem we wrześniu ze 178000 na zegarze więc przebiegu za pewien nie jestem, chociaż na wiarygodny wyglądał. Ale książki oczywiście brak tak, że nic mnie w tym temacie nie zdziwi.
A co do pulsowania pedału to ja sobie to tłumaczę tak - padająca dwumasa - czyli coś z jedną półówką sprzęgła (dwumasa to zdaje się jedna z tarcz) - czyli prawdopodobne bicie tejże - czyli pulsowanie na pedale - poprawcie jeśli się mylę. Z tego co czytałem to dwumasa najbardziej dostaje na wolnych obrotach + gwałtowne przyspieszanie i zwalnianie. Dwumasówka mi stuka a ze strony sprzęgła żadnych objawów więc na to stawiam.
Chociaż pewnie bez rozbebeszenia się nie dowiem czyli sprawa na przypływ kasy czeka
|
|
|