[92-96]Galant E5xA - [E54A 2.0 V6] problem z olejem
sekiwc - 25-10-2009, 16:25 Temat postu: [E54A 2.0 V6] problem z olejem witam co moze byc przyczyna dosyc czestego dolewania oleju co jakies 2 tyg. musze dolac bo mi kontrolka sie zaswieca i jest ponizej minimum, leje olej shell 10W40 pół syntetyk. i tak na marginesie co oznacza TCL-OFF i TRACE-OFF
czekoladka_1981 - 26-10-2009, 09:43
sekiwc napisał/a: | na marginesie co oznacza TCL-OFF i TRACE-OFF |
Masz >>>TU<<< albo:
TCL-OFF (wyłączenie) aby wyłączyć musisz przyciskać aż przejdzie przez SLIP i TRACE wtedy zapali się lampka TCL-OFF i wyłączona automatycznie praca TRACE(opóżnia samochód w przesuwaniu się do przodu)
mitsu_pl - 26-10-2009, 12:24
Z tym olejem to najpierw zwróć uwagę, czy nie zostawiasz plam na parkingu, jeżeli trzymasz samochód w garażu, to połóż pod silnik kawał tektury i będzie jasne. Jeżeli wycieków nie ma, to sprawdź jak tam z silnikiem (możesz też zdjąć górne osłony rozrządu i zobaczyć czy pasek nie jest tłusty - wskazywałoby to na zużyte uszczelniacze na wale/wałkach). Przy odpalaniu zwróć uwagę na to czy zakopci, czy na rozgrzanym silniku, na wolnych obrotach kopci - to mogą być zużyte uszczelniacze zaworowe. Jeżeli kopci cały czas to pierścienie...
Robson86 - 26-10-2009, 12:44
Mozesz tez sprawdzic kompresje na cylindrach i w ten sposob dowiesz sie jw jakim stanie jest silnik Twojego autka.
Jezeli znika duzo oleju to prawdopodobnie pierścienie tłokowe nie działają jak trzeba i olej jest spalany, co można zauważyć po brudnym czarnym, oleistym i lepiącym syfem w środku wydechu.
Także i uszczelniacze trzonków zaworów mogą być już zużyte, a bardziej, przegrzane i zwęglone, przez co olej ucieka po trzonkach do wydechu i może też do dolotu.
Jeśli silnik kopci na biało to oznacza, że ciecz chłodząca przenika do komór spalania, czego powodem może być uszkodzona uszczelka pod głowicą.
Jeśli z wydechu wydostaje się oleisty, śmierdzący dwusuwem dym, to uszkodzone moga byc pierścienie na tłokach i już po prostu nie trzymają...
Sprawdź też, czy nie ubywa cieczy chłodzącej oraz czy nie ma ona oleistych zanieczyszczeń.
Pozdroo
sekiwc - 27-10-2009, 11:05
jest troche pomyslow, ale ok zobczymy, czy to cos z tego, zastanawia mnie to czy nie jest przyczyna ze tak napisze ostre dawanie w pedal, nigdy nie mialem takiej mocy pod maska i nie jezdze 50 ;P
jarekrk - 27-10-2009, 12:44
a nie zostawiasz przypadkiem za sobą niebieskiej chmury dymu jak mu dajesz do pieca?
z tą mocą to też nie przesadzaj nie jest to żadna wyścigówka
sekiwc - 27-10-2009, 22:50
bez przesady jakby kopcil to bym tu sie nie wyglupial piszac co mu jest
|
|
|