[96-02]Colt CJ0 - [CJxA] Kłopoty: wysokie obroty i brak mocy - tylko gdy mokro
PJ - 26-10-2009, 12:48 Temat postu: [CJxA] Kłopoty: wysokie obroty i brak mocy - tylko gdy mokro Witam!
Od pewnego czasu dzieją się z moim Coltem dość niepokojące rzeczy. Mianowicie gdy pada deszcz i jest mokro to czasami, lecz nie zawsze samochód potrafi totalnie nie mieć mocy. Objawy chyba takie jakby nie palił na jeden, a może na dwa cylindry. Strasznie szarpie gdy dodaję gazu, a gdy wkręcam go na obroty to mimo, że wskazówka jest na czerwonym polu to on się ledwo 40km/h toczy. Myślałem, że to przerwany przewód zapłonowy (mimo, iż był prawie całkowicie przerwany to iskra przeskakiwała i było normalnie), więc go wymieniłem. Ale niestety dalej jest to samo. Sprawdzałem przewody w ciemności - nie świecą. Dzieje się tak tylko gdy jest morko, więc podejrzewam, że coś z elektryką, tylko gdzie poza kablami zapłonowymi można szukać przyczyny? Może padająca cewka. Zastanawiam się, że może jakiś czujnik jest wrażliwy na wilgoć i przez to podaje do komputera bzdurne sygnały. Dzisiaj padało i co prawda odpalił normalnie, ale silnik pracował z początku (gdy był zimny) z lekka nierówno. Co chwila pracował normalnie i po chwili wpadał w drgania. Poza tym nie wiem czy to jest normalne, że tuż po odpaleniu silnika zawsze ma 1800 obrotów, a gdy już się rozgrzeje normalnie spada do 900, no chyba, że właśnie występują wspomniane przeze mnie problemy. Wtedy potrafi utrzymywać wysokie obroty. Dodam, że gdy silnik się rozgrzeje to raczej objawy ustępują (pewnie wilgoć z okolicy silnika wyparowuje, tak to tłumaczę). Ja tak kombinuję, ale może ktoś ma jakiś pomysł?
Arti_Ca0 - 26-10-2009, 17:40
co do koncowki posta to obroty sa ok, silnik w miare jak nabiera temperatury to obroty spadaja (autossanie). a co do reszty to ja nie mam bladego pojecia...
Miroslaw1305 - 26-10-2009, 18:44
sprawdż i wymień przewody wysokiego napięcia, jeśli będą świecić .Prawdopodobnie to jest przyczyną twoich niedomagań .Wiedż do garażu -podnieś maskę na odpalonym silniku i puść mgiełkę z wody na przewody wysokiego napięcia np jakimś spryskiwaczem (np po płynie do mycia szyb).Oczywiście robisz to po ciemku -dlatego w garażu(gasisz światło) lub wieczorem po zmroku na dworze.Prawdopodobnie ujrzysz świecące punkciki .Jeśli tak to kable do wymiany ,jeśli nie to do elektryka samochodowego i niech szuka gdzie robi się przebicie .
Obroty są prawidłowe .
kartomaniak gti - 26-10-2009, 19:11
obstawiam kable, mimo że "świecą w nocy" - miałem to samo w corsie
Cieniu - 26-10-2009, 20:31
Miałem taki sam problem. Wczoraj wymieniłem kable i dziś rano (po deszczowej nocy) wszystko było już ok.
PJ - 26-10-2009, 20:52
Ja też jak wymieniłem pęknięty kabel to myślałem, że będzie ok i przez klika dni było, po czym znów niespodziewanie problem się powtórzył. Dodam, że wymieniłem 2 kable. Ale możliwe, że wymienię te pozostałe dwa, tylko, żeby się do nich dostać trzeba odkręcić cewki.
Cieniu: czy też strasznie Ci szarpał przy ruszaniu, nie miał mocy i wpadał w drgania?
Cieniu - 26-10-2009, 21:20
Dokładnie tak. Obroty zaraz po odpaleniu były niby w normie (około 1500/nim na zimnym), ale gdy już przestawał "ssać" i spadały do około 900, to zaczynały się jaja. "Obrotomierz pokazywał prawdę". Silnik wariował w przedziale obrotów od 500-600 do 900. Natomiast gdy ruszałem chwilę po odpaleniu, to pojawiały się takie mikro szarpnięcia. Te szarpnięcia to brak iskry na cylindrze(rach). Znikały po pełnym rozgrzaniu silnika. Brak mocy i szarpanie - w tym przypadku - są zwyczajnie następstwem braku "pracy" poszczególnych cylindrów i uciekającej iskry.
Wymień wszystkie przewody. Wiem, ze to (wbrew pozorom) spory wydatek, ale warto.
pozdro
PJ - 26-10-2009, 21:38
No moje szarpnięcia bynajmniej nie są mikro. Takie małe szarpanie zdarzało się nieco częściej, ale w tych sytuacjach, o których wspomniałem to szarpało jak cholera .
Cieniu - 26-10-2009, 21:49
Napisałem mikro, bo głowy nie urywały . Jechać się dało. Powoli, ale jakoś szło
PJ - 26-10-2009, 22:47
No to chyba inaczej rozumiemy szarpanie hehehe.
No nic, narazie te cewki odkręcę i kabelki obczaję tak jak mówicie.
Hugo - 26-10-2009, 22:51
PJ a cewki zapłonowe nie świecą po dodaniu gazu?
PJ - 26-10-2009, 23:35
Hugo napisał/a: | PJ a cewki zapłonowe nie świecą po dodaniu gazu? |
A, no to będę musiał sprawdzić. Jutro obadam...
//edit:
Sprawdzałem dzisiaj, cewki się nie świecą po dodaniu gazu.
Miroslaw1305 - 27-10-2009, 22:00
kable wysokiego napięcia z ngk to wydatek jak u mnie 96 zl .Nie ma co zmieniać pojedyńczo -tylko komplet .
PJ iskra u ciebie może iść na masę i wtedy są te szarpnięcia .
Hugo - 27-10-2009, 23:04
Miroslaw1305 napisał/a: | kable wysokiego napięcia z ngk to wydatek jak u mnie 96 zl .Nie ma co zmieniać pojedyńczo -tylko komplet | W 1.6 CJO masz 2 kable i 2 cewki zapłonowe, więc to wymienić to nie tak hop-siup (w sensie finansowym).
Fragu - 22-12-2009, 19:58
Odświeżę kotleta. Mam podobne objawy, obstawiam kable. Hugo, Jaki koszt całej operacji ? W IC widze kable seiwa (czy jakoś tak) za 70zł. Oczywiście mowa o 1.6.
update:
psikałem wodą na kable podczas pracy silnika - iskier nie widać.
Jeśli nie kable, to co ?
|
|
|