To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant - Ogólne - [EAx 97-04] Taśma Airbag-u kierowcy

Hugo - 26-10-2009, 23:08
Temat postu: [EAx 97-04] Taśma Airbag-u kierowcy
Tytułem wstępu: wyjetą mam kontrolkę SRS, która pali się i nie gaśnie po odpaleniu auta. Podejrzenie wzbudziła we mnie krzywo przykręcona poduszka powietrzna kierowcy i brak zaślepek na śrubach ją mocujących. Poduszkę odkręciłem i jest na swoim miejscu, taśma również. Wszystkie wtyczki podpięte. Auto bezwypadkowe, a SRS nie gaśnie. Moim zdaniem (choć nie znam się zbytnio na tym) widać jakieś ślady ingerencji w taśmę Airbag-u kierowcy (odklejająca się naklejka). Oczywiście muszę to naprawić.
Pytanie: jak zdiagnozować domowym sposobem usterkę/niesprawność w/w taśmy? Czy w ogóle się da? Jutro sprawdzę jeszce czy są podpięte wtyczki pod fotelami i przy sterowniku poduch, ale pewnie będzie OK. Co z tą taśmą? Używana nie jest droga (ok. 50 zł), ale po co kupować w ciemno.
Liczę na pomoc.
Dobranoc.

robertdg - 26-10-2009, 23:23

Moze to ci cos pomoze

sprawdzasz multimetrem, albo jakas przedzwonka ciaglas laczy na poczatku i na koncu tasmy, choc sadze ze jakby tasma byla walnieta to moglby tez nie dzialac klakson.

Hugo - 26-10-2009, 23:33

robertdg napisał/a:
sprawdzasz multimetrem, albo jakas przedzwonka ciaglas laczy na poczatku i na koncu tasmy
Nie bardzo rozumiem. Z tego schematu wnioskuję, że interesuje mnie wtyczka oznaczona nr C-110? Napisz dokładniej jak to posprawdzać.
robertdg - 26-10-2009, 23:47

Wiec tak Twoimi wyjsciami tasmy sa polaczenia C110 C111 C112, wypinasz wszystkie te kostki, odkrecasz kierownice, tylko zaznacz sobie albo ustaw w stalej pozycji zeby poniej nie byla krzywo, bo nie wiem czy tam jest klin centrujacy, sciagasz kierownice i wyciagasz tasme, (mozesz to tez zrobic bez sciagania kierownicy, wystarczy sciagnac obudowe na kierownicy i powinien byc dostep do kosci zasilajacych tasme)do ktorej wchodza sekcje przewodow C101, C102 albo C107, C108, i pomiedzy wypietymi przewodami tymi od zasilania klaksona, airbagu itp, a po drugiej stronie tasmy patrzysz multimetrem nastawionym na buzer ciaglosc przewodow, znaczy czy sciezki w tasmie sa cale (nieprzerwane).

P.S. Jezeli bedziesz chcial sciagac kierownice zalecam ustawienie kierownicy i kol do jazdy na wprost i sciaganie tasmy tak aby jej nie obrocic, jezeli Ci sie obruci to przed zalozeniem kierownicy musisz zliczyc ile mozna maksymalnie wykonac nia obrotow (powinno byc cos w granicach 6) dzielisz te obroty na pol, tak ustawiasz tasme, na powiedzmy 3 obrocie i zakladasz tasme.

Hugo - 27-10-2009, 07:57

robertdg dzięki. Sam raczej tego nie ogarnę, bo jestem "noga" w sprawach elektroniki, ale sądzę, że mój koleś przy pomocy Twoich wskazówek ogarnie ten temat.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group