To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - [E54A 2.0 V6] katalizator z innego auta??

k@rol - 27-10-2009, 19:14
Temat postu: [E54A 2.0 V6] katalizator z innego auta??
Witam, jestem nowy na forum ale nie znalazlem podobnego "problemu" wiec zakladam temat...

Mianowicie nieswiadomy konsekwencji kupilem końcową przelotowke WM i bylo by wszystko pieknie gdyby po odpaleniu auto tylko...stalo. Jest glosny jak cholera i troszke czuje sie jak wiejski tunningowiec, najpierw slychac, potem slychac wyrazniej, potem jest bardzo glosno a potem widac auto :oops: :evil:

mam takie pytanko czy probowal ktos montowac katalizator z innego auta?

mam w domu dobry katalizator ze starego AUDI(powypadkowego)...gosc ktory dobiera katalizatory stwierdzil ze mozna smialo montowac ale boje sie zamulenia

co o tym myslicie? czy to wogole wyciszy ten ryk? :roll:

czy poprostu trzeba kupic nowy koncowy tlumik :cry:

z gory dzieki za pomoc

lipa40 - 27-10-2009, 19:22

k@rol napisał/a:
czy to wogole wyciszy ten ryk?

raczej nie :(
k@rol napisał/a:
trzeba kupic nowy koncowy tlumik

:wink:

Cieniu - 27-10-2009, 19:32

Witaj.
Tylko oryginał. (albo idealny zamiennik)

chyba ze ten model katalizatora jest stosowany w Mitsu i w A. Jak nie, to gra nie warta świeczki.

Są jeszcze uniwersalne, ale to loteria. Problemem może być np. praca w trybie awaryjnym (check engine). Komputer będzie uśredniał dane i Misiek będzie palił np. 20% więcej i miał mniej mocy. :(

pozdro

k@rol - 27-10-2009, 22:09

:|

kurcze kapa bo leb odpada a poki co kasy braklo choc zaryzykuje bo mam o tyle dobrze ze za robote nie bede placil...

a kat jest inny ale kolo ktory sie tym zajmuje stwierdzil ze nie powinien zmulic silnika ani zle na niego wplynac tylko ze mniej wiecej to samo slyszalem o tych tlumikach(co prawda nie od tego samego goscia) ale mialo byc ciszej :-X

moze pod koniec tygodnia bede sie z tym bawil to dam znac co to dalo...

dzieki wielkie

pozdro

mitsu_pl - 28-10-2009, 16:24

Ja na Twoim miejscu dopasowałbym jakiś przelotowy tłumik zamiast katalizatora o identycznej średnicy lub troszke większej. Nie jeden z posiadaczy E88A wsadzając ostatni "przelot" tak uczynił, wyciszyło to dość mocno auto.
k@rol - 28-10-2009, 16:42

taki byl pierwotny plan zaraz po tym jak uslyszalem jak to chodzi po zamontowaniu ale przypomnialem sobie ze mam ten kat z audi wiec tez sprobuje....]

co do tych tlumikow mozesz wskazac cos konkretnego czy uniwersale np z allegro tez daja rade?

mitsu_pl - 28-10-2009, 16:53

Ja mam u siebie pełny przelot, a chłopaki zakładali jakieś uniwersalne..., aby średnica się zgadzała(nie była mniejsza - przy tych silnikach to ważne, bo jak u siebie uwolniłem wydech, nie zmieniając jego średnicy, to teraz lepiej się zbiera z niskich...)
k@rol - 28-10-2009, 17:16

mi tylko chodzi o to zeby sie troche wyciszyl nie ingerujac juz w tlumik koncowy... :roll:

mitsu_pl napisał/a:
Ja mam u siebie pełny przelot,


przy pelnym przelocie da sie wytrzymac w aucie?

ja mam rure zamiast kata potem srodkowy tlumik ten okragly i przelot na koncu i do 3 tys obr idzie oszalec dopiero przy wyzszych obrotach robi sie ciszej w srodku

mitsu_pl - 28-10-2009, 23:38

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=43021

wejdź do tego tematu a zrozumiesz dlaczego wytrzymujemy w tym aucie z przelotem. Na końcu, są zdjęcia zrobione na podnośniku, więc możesz zerknąć jak wygląda wydech (w miejscu kata jest strumiennica).
Wstawiając tłumik przelotowy, na 100% wyciszysz wydech, jednak wszytko zależy od tego jaki tłumik dobierzesz.

k@rol - 29-10-2009, 21:39

mitsu_pl napisał/a:
Wstawiając tłumik przelotowy, na 100% wyciszysz wydech, jednak wszytko zależy od tego jaki tłumik dobierzesz


wlasnie o to mi chodzilo...

mitsu_pl napisał/a:
zrozumiesz dlaczego wytrzymujemy w tym aucie z przelotem
ale jak zapewne sie domyslasz ja swojego gala do rajdow nie przygotowuje... :)

pozdro

[ Dodano: 07-11-2009, 18:25 ]
dzis zalozylem wspominany katalizator z audi...

no i efekt jest taki ze zrobilo sie duzo ciszej i generalnie wszystko jest w porzadku :mrgreen:

oczywiscie chodzi dosc glosno ale teraz jest to dzwiek przyjemny dla ucha :D

pozdrawiam

Przemi80 - 04-01-2010, 18:07

Witam! Chcialbym wznowic temat.Jutro chcialem kupic galanta wlasnie z silnikiem 2.0 V6 i podobno zamiast katalizatora ma wspawana rure.i pyt.czym to bedzie skutkowac w pracy takiego auta.Czekam na szybkie odp.
k@rol - 04-01-2010, 18:39

witam

najgorsze co pamietam to taki metaliczny pogłos (bardziej moim zdaniem slyszalny na zewnatrz niz w srodku- przynajmniej takiebyly moje odczucia) no i na przegladzie moga sie przyczepic ale brat nigdy problemu nie mial... :D poza tym w niczym to nie przeszkadzalo, ja wspawalem kata tylko przez to ze chcialem zaoszczedzic przy wymianie tlumika koncowego...:oops:

Frost - 06-01-2010, 14:33

k@rol napisał/a:
metaliczny pogłos
tylko jeżeli pozostał kat ori ale bez srodka, jeżeli jest dobrze wspawana rura nie będzie żadnego poglosu.
Innych skótków poza lekko zwięksozną głośnością(przy orginalnym tlum. końcowym) nie ma

hubert_galant - 07-01-2010, 09:10

frost83 napisał/a:
k@rol napisał/a:
metaliczny pogłos
tylko jeżeli pozostał kat ori ale bez srodka, jeżeli jest dobrze wspawana rura nie będzie żadnego poglosu.
Innych skótków poza lekko zwięksozną głośnością(przy orginalnym tlum. końcowym) nie ma


a czy przypadkiem poprzez wymiane Kata na strumienice, silnik że tak powiem nie odżywa?? podobno "odetkahnie" wylotu pozwala odzyskać te parę koni więcej :)

Frost - 07-01-2010, 15:53

hubert_galant napisał/a:
podobno "odetkahnie" wylotu pozwala odzyskać te parę koni więcej
jest lekka różnica, ale po 2ch dniach przestaniesz ją odczówać, duża rożnica jest wtedy gdy kat był mocno przypchany. Odzyskalności w mocy nigdy nie sprawdzałem, jakaś jest napewno, ztego co słyszałem między 1-4%


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group