To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - [2.8 TD] Ile bierze oleju?

stegano - 28-10-2009, 18:45
Temat postu: [2.8 TD] Ile bierze oleju?
No właśnie ile wasze pajerki z silnikiem 4M40 (2.8) biorą oleju silnikowego od wymiany do wymiany?
Anonymous - 28-10-2009, 18:53

Cytat:
No właśnie ile wasze pajerki z silnikiem 4M40 (2.8) biorą oleju silnikowego od wymiany do wymiany?


na 15 000km bierze 700ml 5W40 Castrola Magnatec Diesel
Tj. przy około 10 000km dolewam te 600-700ml i tyle. Przebieg to 186kkm 8)

stegano - 28-10-2009, 20:02

No mi znacznie więcej, ale to wina turbiny, która domaga się wymiany. Turbina mi olejem żyga...
gołąb - 28-10-2009, 21:04

u mnie tyż około litra na 10 tysi :roll: to chyba dobrze...
Faraonix - 28-10-2009, 21:20

u mnie na 10 tys bierze okolo 0,5l moze 1l max
stegano - 28-10-2009, 21:23

A jakie są przyjęte normy do tego silnika?
altmarcin - 29-10-2009, 18:55

Wg instrukcji prawie każdego producenta zużycie do 1 litra na 1000km to jeszcze norma
:)
choć wydaje się to ogromną ilością.
To, że w przewodzie powietrza doładowanego jest olej wcale nie znaczy, że winna jest turbina, bardzo często olej idzie przez przewód odmy (od pokrywy klawiatury do przewodu powietrza doładowanego).

stegano - 29-10-2009, 19:39

altmarcin napisał/a:

To, że w przewodzie powietrza doładowanego jest olej wcale nie znaczy, że winna jest turbina, bardzo często olej idzie przez przewód odmy (od pokrywy klawiatury do przewodu powietrza doładowanego).


Tak tylko ja skonstruowałem i zamontowałem catch oil tank, coby zbyt wiele syfu nie dostawało się do kolektora ssącego... i teraz 95% syfu zostaje tam. Turbina po 15 latach użytkowania musi przepuszczać na uszczelniaczach.

Faraonix - 29-10-2009, 20:32

tez myslalem zeby zrobic jakis filtr na odme zeby nie syfilo intercoolera tylko czy te olejowe opary nie smaruja w jakims stopniu turbiny ?
stegano - 29-10-2009, 20:52

turbina jest smarowana olejem, ale nie z odmy :)
altmarcin - 30-10-2009, 08:35

To Twoje auto ale jeśli bierze nawet 0,5 litra na 1000km to nadal jest to w normie producenta choć już nie w "normie" ogólnoprzyjętej
73dar - 30-10-2009, 13:27

Wymianę robię co 10tys i zalewam po górny znak na bagnecie, przy następnej wymianie mam stan troszkę ponad dolny znak bagnetu. Nie wiem ile to jest w litrach ale uznaje że chyba zużycie jest w normie. Jeżdżę na mineralu mobila, bo tak jezdził poprzednik.
maur - 23-11-2009, 23:46

A u mnie w ciągu 5 dni ubyło ok 2,1L - zrobiłem ok 800km....Ale turbinę miałem łapczywą..;)mam nadzieję że to przeszłość :roll:
stegano - 24-11-2009, 09:10

maur napisał/a:
A u mnie w ciągu 5 dni ubyło ok 2,1L - zrobiłem ok 800km....Ale turbinę miałem łapczywą..;)mam nadzieję że to przeszłość :roll:


Wymieniłeś już uszczelniacze w turbinie?

maur - 25-11-2009, 22:53

Zmieniłem poprostu na inną, używaną. Jak długo posłuży to się okaże. Moją szlag trafił i doszło do samozapłonu lub rozbiegania silnika - jeśli nie myle pojęć.. Ale co mechanik to inna diagnoza i nazewnictwo :) Mam zamiar regenerować swoją starą turbinę, napewno nie będe nic sam uszczelniał.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group