To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - Luz na maglownicy

gołąb - 28-10-2009, 21:14
Temat postu: Luz na maglownicy
Czy ktoś przerabiał temat luzu na maglownicy w pajero dwójce?Jakie najlepsze rozwiązanie; Nowa,używana,czy regeneracja?Jakie koszty?
gołąb - 29-10-2009, 07:14

Jakiś czas temu szedłem Twoją drogą i znalazłem firmę regenerującą również w łodzi(pewnie ta sama),jednak spotkałem się wśród znajomych ze złą opinią na temat regenerowania przekładni(mówili że działa to na krótką metę),dla tego chciałbym zaczerpnąć opinii na forum. :)

I podobno zbyt zużyta nie nadaje się do regeneracji...i co wtedy? :doubt:

zbyszekm2 - 29-10-2009, 10:22

Często regeneracja polega na wymianie uszczelnień. A w tych przekładniach najczęściej wyrabia się wałek, na nim robi się rowek i uszczelniacz nowy będzie trzymał tylko chwilę.
gołąb - 29-10-2009, 17:47

zbyszekm2 napisał/a:
Często regeneracja polega na wymianie uszczelnień. A w tych przekładniach najczęściej wyrabia się wałek, na nim robi się rowek i uszczelniacz nowy będzie trzymał tylko chwilę.


A czy ten wałek jest wymienialny?Najzwyczajniej chodzi mi czy ta przekładnia jest naprawialna,czy trza drugą kupować? :roll:

gołąb - 30-10-2009, 07:56

Nie pytałem,bo dopiero zaczynam ogarniać swoją pajorkę,bo z przyczyn zdrowotnych nie miałem kasy... teraz powoli się odbijam i chciałem po prostu w kosztach orienta złapać :p .Mam braciaka co pracuje w częściach do japońców,więc dziś do niego dryndnę,ale znając życie to będzie niedostępna...A jak już,to aż sie boję zapytać o cenę :|
doomster - 13-02-2011, 01:05

Mam luz na maglownicy (ok 7 cm na kierownicy) czy w jakiś sposób idze skasować ten luz, jest jakas regulacja?
pozdrawiam

[ Dodano: 13-02-2011, 01:06 ]
chodziło mi oczywiscie o przekładnie kierowniczą:)

AndrzejM22 - 13-02-2011, 10:10

Luz w przekładni kierowniczej niweluje się śruba na górze przekładni.
Jest taka śruba na klucz 17 mm i śrubokręt . Luzujesz kluczem i później dokręcasz (Albo odkręcasz nie pamiętam dokładnie ) śrubokrętem ; co chwile sprawdzając czy luz się zmniejszył.

O ile oczywiście luz pochodzi z przekładni kierowniczej a nie z luzów na końcówkach i w ogóle.

lukas 78 - 13-02-2011, 15:04

maglownicę to zostaw w spokoju
luz masz na kierownicy i szukaj przyczyny w luzach w zawieszeniu
poza tym pajero to nie plaskacz zawsze będzie trochę luzu na kole kierowniczym :wink:

gołąb - 13-02-2011, 15:55

lukas 78 napisał/a:
maglownicę to zostaw w spokoju
luz masz na kierownicy

nie do końca się z tobą zgodzę, w pajero luz bardzo często występuje właśnie na przekładni i można go skasować śróbą o której mówił AndrzejM22, ale nie przesadź z tym dokręcaniem...

lukas 78 - 13-02-2011, 16:02

jak zacznie krecić tą srubą to bedzie musiał trzymać kierownicę w dwóch rękach i modlić się żeby nie wypaść z drogi, na maglowicy musi być luz inaczej nie da się jechać
w pierwszej kolejności sprawdzić luzy drążków podpory, koncówek i gwarantuję ,że znajdzie się przyczyna i nie bedzie to maglownica:wink:
w miśkach nawet mały luz na w/w elementach daje duży odczuwalny luz na kole kierowniczym taki to urok tego zawieszenia :)

gołąb - 13-02-2011, 16:11

lukas 78 napisał/a:
jak zacznie krecić tą srubą to bedzie musiał trzymać kierownicę w dwóch rękach i modlić się żeby nie wypaść z drogi

dlatego z kręceniem tej śruby nie można przesadzić...

AndrzejM22 - 13-02-2011, 19:10

Taką śrubę do regulacji luzów ma nie tylko Mitsubishi . Ja mam jeszcze w osobowym Mercedesie i w drugiej terenówce Isuzu . I po ta ja tam dali żeby wyregulować jak złapie troszkę luzu. Ja w każdym z samochodów ją regulowałem i robiło się tak jak powinno być lekko i bez luzu. . Ale jak ze wszystkim trzeba mieć umiar tak i z kręceniem też jak za mocno się skręci śrubę i będzie za mały luz to się przyspieszy zużycie przekładni. Także jak w każdej dziedzinie potrzebny umiar i tyle . O ile jak już wcześniej pisałem i inni pomnie to o ile luz jest od przekładni a nie od innych elementów zawieszenia ;wspornika ;końcówek .
Janek__22 - 13-02-2011, 20:05

U mnie był duży luz na krzyżaku na kolumnie kierowniczej .
doomster - 14-02-2011, 23:24

Po regulacji tą śrubą (3/4 obrotu) jest teraz prawie ok. wiecej bałem sie kręcić bo miałem opór. Widziałem tam kalamitkę, jutro postaram się przesmarowac przekładnie
seb100 - 04-10-2018, 16:33

Regulujemy na kolach ustawionych na wprost czy w jakims innym polozeniu?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group