To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] awaria ogrzewania kabiny

morion - 30-10-2009, 11:54
Temat postu: [CA1A 1.3] awaria ogrzewania kabiny
Mam problem z ogrzewaniem kabiny. Mianowicie sama dmuchawa chodzi i tłoczy powietrze do kabiny, jednak nie jest ono ogrzewane, nawet jeśli ustawie odpowiednio pokrętło na konsoli środkowej. Wiecie może jaki może być powód tej awarii i czy można usunąć ją jakoś we własnym zakresie? Z góry dzięki za sugestie.
lukaszpl - 30-10-2009, 13:04

Na początek trzeba by sprawdzić czy węże od nagrzewnicy są ciepłe, czy krąży przez nią płyn.
Druga sprawa to cięgna i klapka/klapki nagrzewnicy.

Nie wiem jak wygląda dostępność do tych elementów bo nie miałem potrzeby żeby to weryfikować, ale węże do nagrzewnicy powinny być w zasięgu ręki pod maską. Dostęp do cięgien i klapek pewnie wymagałby demontażu konsoli środkowej, a to już jest trochę roboty.

idas - 01-11-2009, 11:06

Jest również taki przełącznik jak "cold air bypass" przy nawiewach środkowych i powoduje on iż mimo grzania na środek puszczane jest zimne powietrze. To jest ten przełącznik przy lewym środkowym nawiewie. Być może Ci o to chodzi bo sam kiedyś na początku przygody z mitsu się wściekałem że z środka leci zimne powietrze a rozwiązaniem było przestawienie tego suwaka;)
Anonymous - 01-11-2009, 23:50

no ale ono nie jest aż takie zimne przy tym bypassie żeby pomylić z zupełnie zimnym :) powiedziałbym, że jest lekko schłodzone przy max grzaniu
morion - 02-11-2009, 22:06

Dziwna sprawa, węże ciepłe i płyn krąży, wszystkie cięgna i klapki też sprawne, a przy zmianie ustawienia tego cold air bypass'u różnicy nie ma... może termostat ... sam już nie wiem - macie jeszcze jakieś pomysły ??
karolgt - 03-11-2009, 00:14

a jak włączysz ogrzewanie to nie czujesz może choćby lekkiego "smrodu" wśrodku samochodu? u mnie tak właśnie było, grzało tyle co nic, prawie wogóle, a lekko śmierdziało. Okazało się że miałem mikroskopijna dziurke w tym głównym wężu od chłodnicy (ten zaraz jak się maske otwiera) i sobie baaardzo pomału płyn ubywał.
morion - 03-11-2009, 13:22

sprawdzałem węże i są całe, może powinieniem spuścić płyn z chłodnicy i ją przeczyścić albo wymienić termostat, bo innego pomysłu nie mam. Wiecie gdzie mogę znaleźć godne polecenia termostaty, bo gdzieś wyczytałem, że włoskie zamienniki ktoś odradzał. Powinienem coś jeszcze zrobić albo sprawdzić przed wymianą termostatu ?
lukaszpl - 06-11-2009, 11:39

Jeżeli silnik łapie temperature to nie szukałbym problemu w termostacie.

Jak sprawdziłeś że klapki są ok? jeżeli oba węże od nagrzewnicy są ciepłe/gorące to właśnie klapki mogą być winne ...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group