Carisma - Techniczne - Cari GDI Silnik kręci się do 2000-2500 obr.
Budrys - 31-10-2009, 16:34 Temat postu: Cari GDI Silnik kręci się do 2000-2500 obr. Witam. Jak w temacie, jechałem sobie i zachciało mi się dowalić na dwójce 4tyś obr. coś zamuliło i koniec, auto zwalnia po chwili jedzie już normalnie z świecącym check. Dojechałem do domu. Odpaliłem samochód po krótkiej przerwie i auto kręci do 2000-2500rpm potem strzela w filtr, wywaliło dwa błędy 41 i 56. Co się stało ? Samochód normalnie pali, jedzie nie szarpie trzyma obroty. To musi być jakaś pierdoła w następstwie wywala błąd wtrysków, co nagle brak ciśnienia na pompie ? A w Evoscanie da się odczytać ciśnienie ?
Robson86 - 31-10-2009, 18:09
objawy podobne do awarii pompy wysokiego cisnienia, ale to tylko hipoteza...
Pozdroo
Budrys - 31-10-2009, 18:38
A czy jak by pompa w jakiś sposób nie była napędzana z wałka (może pękło kółko napędzające) to silnik by odpalił/chodził tak jak u mnie ?
Robson86 - 31-10-2009, 18:49
Jest jeszcze opcja ze to regulator cisnienia... Najlepiej podjechac do serwisu ASO i niech sprawdza cisnienia na pompie i bedziesz mial wszystko jasne.
Skoro nie kreci Ci powyzej 4 tys/obr to prawdopodobnie silnik chodzi w trybie awaryjnym, w workshop manualu jest napisane jakie moga byc tego przyczyny, kolejna sprawa to jesli juz Ci sie swieci CE ,w niektórych Carismach mozna wypykac blad na tzw. zworke. Opis jest gdzies w dziale FAQ
Pozdroo
robertdg - 31-10-2009, 18:49
Budrys, uzyj koncowkii manometru do pomiaru cisnienia paliwa, zajedz ewentualnie do dobrego mechanika, napewno powinien miec taki sprzet i sprawdzi Ci, bedziesz mial pewnosc, oczywiscie na kompie idzie odczytac poziom cisnienia paliwa, po to jest czujnik paliwa.
Robson86 - 31-10-2009, 19:00
Diagnoza: blad 56, czyli pompa wysokiego cisnienia najprawdopodobniej do wymiany
(teraz dopiero zauwazylem ze napisales bledy)
Pozdroo
Budrys - 31-10-2009, 19:15
Po zresetowaniu błędów poprzez rozłączeniu aku, i odpalenie check się nie chce zapalić mimo że daje po gazie a silnik idzie do 2500rpm. Ale ponowie pytanie czy jak by padło napędzanie z wałka to czy silnik miał by dostarczane jakoś paliwo (pompa w zbiorniku ?)?.
robertdg - 31-10-2009, 20:03
Budrys, tak silnik ma dostarczane paliwo jeszcze przez pompke wstepnego podawania paliwa
Anonymous - 31-10-2009, 20:49
to tryb awaryjny, cos padło dlatego max 2500tys w wokshop manualu masz opisane wszyskie mozliwe warianty, w jakim auto przechodzi w ten tryb ... moze to ci cos podpowie
Budrys - 01-11-2009, 20:30
To znaczy, że sa dwa tryby awaryjne silnika do 2500rpm i do 4000rpm ? Próbowałem jeździć i check się nie zapala i niema teraz błędów. A w którym miejscu są opisane te tryby w workshopie bo nie mogę nic znaleść ?
Anonymous - 02-11-2009, 08:21
Tryb awaryjny to 3000tys obrotow + - mi odcinalo przy 3500tys, pali sie CE. Poszukaj info o przepustnicy, jest tam taka tabelka, i opisane rozne warianty, i pelno odnosnikow
Budrys - 02-11-2009, 18:14
Ok. Problem rozwiązany, rozebrałem pompę. Jakimś cudem rozwaliło mi napęd z wałka na pompę, na szczęście nie uszkadzając wałka. Teraz muszę szukać jakąś zepsuta lub na części, Może ktoś z Was ma drodzy forumowicze ?
robertdg - 02-11-2009, 19:07
Budrys, a proba odtworzenia u tokarza?
Budrys - 02-11-2009, 19:48
robertdg napisał/a: | Budrys, a proba odtworzenia u tokarza? |
Wolę nie ryzykować. Niby to tylko nie wyżyłowany napęd ale jak zobaczyłem jak to kółko jest zrobione to wolę mieć oryginalne.
rasiak1980 - 03-11-2009, 02:24
jestem pod wrażeniem z tego wynika ze autem idzie dojechać "do domu" z niedziałającą pompą WC
|
|
|