Carisma - Ogólne - [Cari 1.9TD] dosyć wysokie spalanie
mskiba03 - 31-10-2009, 21:58 Temat postu: [Cari 1.9TD] dosyć wysokie spalanie Witajcie,
Zatankowałem do pełna, przejechałem 340km i ponownie zatankowałem do pełna, weszło mi 28,5 litra, co daje spalanie na poziomie 8,4 litra. Spokojna jazda max. 3-3,5 tysia obrotow. Co może być powodem tak wysokiego spalania?
Czy Carisma 1,9 TD 90km, rok 2000 wersja elegance posiada komuter pokładowy pokazujący spalanie? Środkowy wyświetlaczpokazuje mi tylko temp, date, godzine i dane z radia (oryginalne), wcisniecie przycisku disp nic nie daje, nic sie nie zmienia? Po odłączeniu radia, podjąłem próbę ustawienia wyświetlanego parametru poprzez wcisniecie przycisku bez opisu, wlaczenie zaplonu i trzymajac ten przycisk wciskalem set. Bez zadnego rezultatu. Dodam jeszcze e jak ustawie godzine np. na 2:25 to jak wcisne set to mi zeruje zegrar na 2:00. Kazdorazowe wcisniecie set zeruje mi minuty. Macie jaks pomysl co moze temu dolegac?
pawelsonx - 31-10-2009, 22:34 Temat postu: Re: dosyć wysokie spalanie
mskiba03 napisał/a: | Witajcie,
Zatankowałem do pełna, przejechałem 340km i ponownie zatankowałem do pełna, weszło mi 28,5 litra, co daje spalanie na poziomie 8,4 litra. Spokojna jazda max. 3-3,5 tysia obrotow. Co może być powodem tak wysokiego spalania?
|
nie wiem jakim jeździłeś poprzednio samochodem ale obroty 3,5 tys dla diesla który mam max wartość obrotów na poziomie 4700 t to raczej dynamiczna jazda zwłaszcza że turbo ciągnie już od 2200 obrotów. A wiadomo jak załącza się turbo to żeby przepalić powietrze trzeba więcej paliwa.
Swoja droga po takiej jeździe trzeba ostudzić turbinę czyli przed zgaszeniem silnika musi trochę pochodzić.
http://www.technikajazdy....ezdzic-dieslem/
Robson86 - 31-10-2009, 23:33
mskiba03 napisał/a: | posiada komuter pokładowy pokazujący spalanie |
z tego co pamietam to diesle nie maja podanego spalania na kompie
Co do spalania to to ze masz silnik diesla nie oznacza ze bedziesz niezaleznie od stylu jazdy spalal 6litrow... Zacznij jezdzic bardziej ekonomiczne to spalanie samo zejdzie z tych 8litrow czyli 2000-2500 i nastepny bieg itd
Pozdroo
pawelsonx - 01-11-2009, 01:32
Ja wykalkulowałem sobie tak .
Sprawdziłem od jakich obrotów mój diesel ciągnie i w moim przypadku jest to około 1700 obrotów więc w mieście staram się zmieniać biegi żeby zaczynać od tych obrotów. Zaś ruszanie z pod światłe itp staram się dość szybko zmienić na 2 bieg i to wykminilem że zmieniam po przejechaniu odległości takiej jak mój samochód.
Zaś na trasie zmieniam biegi tak że przy zmieniam z czwórki na piątkę zaczynam od 2200 obrotów. Czyli pułapy obrotów wzrastają wraz ze zmianami biegów.
I spalanie w mieście na krótkich dystansach nie przekracza 7,5 litra ale przeważnie mniej.
Co do trasy to max 5,5 litra
robertdg - 01-11-2009, 09:14
mskiba03, nie dziw sie ze przy takiej jezdzie tyle Ci pali, jazda oszczedna dieslem to zmiana biegu na wyzszy w granicach 2500rpm, nie przejmuj sie dodatkowo temperatura jest troche nizsza niz latem i to tez wchodzi na spalanie, zwlaszcza na trudnosc nagrzania diesla, na pocieszenie powiem Ci ze przy ostrych mrozach tak powyzej -15 nie zdiw sie jak spalanie siegnie Ci 9.5litra, nagrzanie auta niestety tez kosztuje troche paliwa, do wszystkiego dochodza wlaczone odbiory elektrycznetypu, klima, dmuchawa, ogrzewanie szyb, lusterek a do tego krotkie odcinki codziennego dojazdu do pracy, np., do 15km.
Anonymous - 01-11-2009, 11:17
To powiem Ci że ja rzadko benzyniaka tak kręcę w mieście. Nie mówiąc już o aucie z silnikiem diesla
Co do jazdy dieselkiem w zimie. Można sobie zamontować podgrzewacz oleju. Miałem coś takiego w Iveco Daily. Koszt rzędu 75zł wraz z montażem. Tyle wyszło u mnie. A spalanie ciutke zeszło. Z tym że ja jeżdżę tylko i wyłącznie trasy. Więc nie był widoczny znaczący spadek spalania.
Ponadto wydaje mi się że turbosprężarka w tych francuskich silnikach działa non stop. Od momentu gdy silnik chwyci obroty. A odczuwa się tylko dlatego nagły przyrost mocy ponieważ mamy do czynienia z tzw. turbodziurą. To norma w starszych samochodach. Sam kiedyś miałem Hyundaia S - Coupe z turbobenzyną. I tam działanie turbo można było odczuć powyżej 3000 obr/min. Poniżej tego nic się ciekawego nie działo.
mskiba03 - 01-11-2009, 14:19
Dziekuje wszystkim za odpowedzi Dostosuje się do waszych sugestii
PS. Dlatego go tak krecilem, bo mój kierownik ma też carisme z ty samym silnikiem, tylko przed FL i powiedział mi, ze urbina zaczyna dopiero pracowac przy 3 tysia obrotow. Oczywiscie zanim zaczalem jezdzic przy tych obrotach poczekaelm az auto si rozgrzeje, potem oczywscie czekalem chwile zeby sie ostudzilo, zanim zgasilem.
A moze mi ktos jeszcze powiedziec, czy w td napewno nie ma komputera spalania? Bo nie wiem czy szukac, czy cos sie rozwalilo czy tak po prostu jest.
kielurkk - 01-11-2009, 15:13
mskiba03 napisał/a: | A moze mi ktos jeszcze powiedziec, czy w td napewno nie ma komputera spalania? |
Raczej nie ma a przynajmniej ja się nie spotkałem a kilka Carism już widziałem. Kompy są w DIDach no i w benzynach oczywiście
pawelsonx - 01-11-2009, 15:20
mskiba03 napisał/a: | Dziekuje wszystkim za odpowedzi Dostosuje się do waszych sugestii
PS. Dlatego go tak krecilem, bo mój kierownik ma też carisme z ty samym silnikiem, tylko przed FL i powiedział mi, ze urbina zaczyna dopiero pracowac przy 3 tysia obrotow. . |
1. kierownik ma zawsze rację ! !
2. Jeśli kierownik nie ma racji - patrz punkt 1
3. kierownik nie śpi - kierownik odpoczywa.
4. kierownik nie je - kierownik regeneruje siły.
5. kierownik nie pije - kierownik degustuje.
6. kierownik nie flirtuje - kierownik szkoli personel.
7. Kto przychodzi do kierownika ze swoimi przekonaniami - wychodzi z przekonaniami kierownika.
8. Kto ma przekonania kierownika - robi karierę.
9. Szanuj kierownika swego - możesz mieć gorszego.
10. kierownik nie wrzeszczy - kierownik dobitnie wyraża swoje poglądy.
11. kierownik nie drapie się po głowie - kierownik rozważa decyzje.
12. kierownik nie zapomina - kierownik nie zaśmieca pamięci zbędnymi informacjami.
13. kierownik nie myli się - kierownik podejmuje ryzyko.
14. kierownik nie krzywi się - kierownik uśmiecha się bez entuzjazmu.
15. kierownik nie jest tchórzem - kierownik postępuje roztropnie.
16. kierownik nie jest nieukiem - kierownik przedkłada twórczą praktykę nad
bezpłodną teorię.
17. kierownik nie bierze łapówek - kierownik przyjmuje dowody wdzięczności.
18. kierownik nie lubi plotek - kierownik uważnie wysłuchuje opinii pracowników.
19. kierownik nie ględzi - kierownik dzieli się swoimi refleksjami.
20. kierownik nie kłamie - kierownik jest dyplomatą.
21. kierownik nie powoduje wypadków drogowych - kierownik ma kierowcę.
22. kierownik nie jest uparty - kierownik jest konsekwentny.
23. kierownik nie znosi wazeliniarzy - kierownik premiuje pracowników lojalnych.
24. kierownik nie toleruje sitw - kierownik szanuje zgrane zespoły.
25. kierownik nie zdradza swojej żony - kierownik wyjeżdża w delegacje.
26. kierownik się nie spóźnia - kierownika zatrzymują ważne sprawy.
27. Jeśli chcesz żyć i pracować w spokoju - nie wyprzedzaj kierownika
w rozwoju.
więc nie wyprowadzaj go z błędu pewnie ma cos nie tak z silnikiem moja kopa ma przy 2200 a przy 2600 jeszcze większego (pewnie moment max jest przy 2600)
robertdg - 01-11-2009, 15:30
mskiba03, potwierdzam to co pisze pawelsonx, cisnienie w turbinie zaczyna juz narastac od 1800rpm, wiec w graniacch 2400rpm powinienes miec wystarczajacy moment obrotowy i w tym zakresie obrotow powinienes czuc dobra dynamike auta
mskiba03 - 07-11-2009, 17:27
No dobra pojeździłem sobie tak jak mi zaleciliście, obroty ani razu nie były powyżej 2500, przy 2200 zmieniałem na wyższy bieg i spalanie nadal jest 8,5-9litrów Dajcie mi pomysła czemu tak może być, co ewentualnie sprawdzić, żeby temu zaradzić, z tego co widzę to chybamoja Cari jest jedną z najbardziej uzależnionych od paliwa
Pozdrawiam
robertdg - 07-11-2009, 17:39
Spalanie mierzyłes na kompie, czy normalnie matematycznie na kartce lub kalkulatorem?
Spalanie uzaleznione jest od czystosci i jakosci filtra powietrza, filtra paliwa, oporow toczenia (moze hamulce Ci sie zapiekaja), dodatkowo nieszczelnosci w układzie paliwowym, nieszczelnosci w ukladzie dolotowym, opory w ukladzie wylotowym (przytkany układ wydechowy), nieszczelnosci na wtryskiwaczach(moze to sie tez objawiac trudnosciami z odpalaniem, choc niekoniecznie), jezeli uszczelka pod wtryskiwaczem bedzie nieszczelna to wokol wtryskiwacza bedzie robil sie nagar ze spalin, wygladajacy jak wegiel, skala, etc., sproboj jeszcze zatankowac auto na innej stacji, jak to nie da efektu, to podpiac pod kompa i sprawdzic parametry pracy silnika i porownac je z wartosciami znamionowymi.
Sprawdzales auto na trasie czy w miescie? W miescie spalanie moze siegac granicy 8l, co sam sprawdzilem w autach roznych marek, o pojemnosci 1.9TD(CommonRail) i mocach rzedu 110 - 130PS
mskiba03 - 07-11-2009, 18:19
Spalanie obliczane matematycznie na kalkulatorku, moja Cari nie ma kompa:/
Filtr powietrza wymieniony, teraz na dniach wymienie paliwa. A czy świece mogą mieć wpływ na ilość spalanego paliwa? Dodam, że z odpalaniem nie ma najmniejszego problemu, pali że tak powiem na dotyk. Co do hamulów to nie są zapieczone, a co do zapchanego układy wydechowego to jak to sprawdzić? Są tego jakieś objawy z wyjątkiem (podwyższonego spalania:)). Wtryskiwacze raczej mi nie leja, bo nic nie kopci, nie wiem jak wygląda sprawa nieszczelności układu paliwowego, ale też nie zauważyłem, żeby coś się działo co dziać sie nie powinno Auto było sprawdzane w trasie mieszanej, powiedzmy 60/40 z przewaga miasta
PS. Teraz w że tak powiem w mokre dni, po odpaleniu auta z rury idzie (najbardziej trafne okreslenie) para, nie jest to raczej spalany olej czy płyn chłodniczy. Czy to jest normalne. Mi się wydaje, to jest raczej wina wilgotnego powietrza, bo zanim zaczely popadywac deszcz to nic takego nie mialo miejsca. Oleju nie ubywa, plynu nie ubywa. Ale wolę sie upewnic
Pozdrawiam
robertdg - 07-11-2009, 18:39
mskiba03 napisał/a: |
PS. Teraz w że tak powiem w mokre dni, po odpaleniu auta z rury idzie (najbardziej trafne okreslenie) para, nie jest to raczej spalany olej czy płyn chłodniczy. Czy to jest normalne. Mi się wydaje, to jest raczej wina wilgotnego powietrza, bo zanim zaczely popadywac deszcz to nic takego nie mialo miejsca. Oleju nie ubywa, plynu nie ubywa. Ale wolę sie upewnic
|
Dobrze stwierdzasz to normalne zjawisko, swiece zarowe jakby byly uszkodzne ciezko by palil zwlaszcza przy bardzo niskich temperaturach, a przy odpalaniu puscilby lekko blekitnego dyma
pawelsonx - 07-11-2009, 18:49
mskiba03 napisał/a: | No dobra pojeździłem sobie tak jak mi zaleciliście, obroty ani razu nie były powyżej 2500, przy 2200 zmieniałem na wyższy bieg i spalanie nadal jest 8,5-9litrów Dajcie mi pomysła czemu tak może być, co ewentualnie sprawdzić, żeby temu zaradzić, z tego co widzę to chybamoja Cari jest jedną z najbardziej uzależnionych od paliwa
Pozdrawiam |
zczytaj błędy z e sterownika jest w FAQ Może ci padł czujnik temperatury.
Potem zdejmij przewód z turbo booster ten co idzie do kolektora i sprawdź czy nie ma w nim paliwa. Następnie trochę się przejedz bez tego przewodu jak będzie znaczna różnica w dynamice auta to zawór jest sprawny jeżeli nie będzie różnicy to znaczy że trzpień się w nim zaciął i trzeba go przeczyścić.
Jeżeli to będzie ok to możesz wyczyścić egr lub go zaślepić.
Możesz sprawdzić zawór przestawiacza konta wtrysku .
Sprawdź ciśnienie w oponach
Stan hamulców.
Stan zawieszenia zwłaszcza geometrie.
|
|
|